Průzkum ING: Téměř polovina Čechů při hledání práce zvažuje odpovědné chování zaměstnavatele

Průzkum ING: Téměř polovina Čechů při hledání práce zvažuje odpovědné chování zaměstnavatele

Když Češi hledají práci, stále více se zajímají o odpovědné a udržitelné chování svého budoucího zaměstnavatele. Pro téměř polovinu (48 %) dotázaných v průzkumu ING patří mezi důležitá kritéria při volbě firmy, pro kterou budou pracovat. Dalších 36 % uvádí, že se o chování budoucího zaměstnavatele příliš nezajímají, ale připouštějí, že může ovlivnit jejich rozhodování.

„Firmy jsou nyní pod drobnohledem svých budoucích zaměstnanců. Pro desetinu dotázaných je důležitějším kritériem při volbě budoucího zaměstnavatele jen výše mzdy. Osm procent považuje odpovědné a udržitelné chování firmy dokonce za to nejdůležitější, podle čeho se rozhodují. Nastupující generace na trhu práce hodnotí firmy ještě přísněji. Třetina mladých do 26 let má udržitelné a odpovědné chování budoucího zaměstnavatele na prvním, případně druhém místě,“ upozorňuje Hedvika Holá, HR ředitelka ING Česká republika.

Cíleně sleduje firmy, jak se chovají, přibližně desetina Čechů (12 %). Téměř polovina (46 %) takové informace sice nevyhledává, ale připouští, že ovlivňují jejich chování. Více než pětina Čechů (22 %) sleduje tyto informace jen okrajově, protože hlavním účelem podnikání je přeci zisk. Další pětina (20 %) tyto informace nesleduje vůbec, protože je považuje jen za marketing.

„V praxi často slýchám termín férovost. Přání, požadavek, aby šéf šel příkladem. A pokud tomu tak není, ztrácí u zaměstnanců kredit, ti nemají motivaci k práci a z firmy odcházejí. Pod onou férovostí se skrývá to, aby se sám choval tak, jak chce od ostatních, a byl zodpovědný. Samozřejmě hlavně v mezilidských vztazích a pracovních povinnostech. Stále častěji se ovšem objevuje i téma chování firmy. Aktuální krize v tomto směru možná na chvíli zamíchá kartami a ochota odcházet z firmy se trochu posune. Při sezeních s mými klienty však pozoruji, že zisk a růst není zdaleka to jediné, v čem vidí smysl,“ dodává psycholožka Martina Viewegová.

Průzkum 

Průzkum ING zaměřený na odpovědné a udržitelné chování proběhl v listopadu 2020 mezi 1100 respondenty.

Skupina ING

ING je globální finanční instituce holandského původu se silnou evropskou základnou nabízející bankovní služby. Staví na zkušenostech, odborných znalostech a závazku nabízet vynikající služby a uspokojovat tak potřeby široké klientské základny zahrnující jednotlivce, rodiny, malé a střední podniky, korporace, instituce i vládní organizace. Cílem je podporovat lidi v tom, aby byli stále o krok napřed, v životě i podnikání.

ING Bank se svými více než 53 tisíci zaměstnanci nabízí služby pro zákazníky retailového i firemního bankovnictví ve více než 40 zemích světa. Silnou stránkou je dobře známá a silná značka s pozitivním vnímáním klientů v řadě zemí, silná finanční pozice, víceúrovňová distribuční strategie a mezinárodní síť. Udržitelnost a společenská odpovědnost je nedílnou součástí firemní strategie ING Bank, o čemž svědčí první příčka v kategorii Diversified Financials v indexu Dow Jones Sustainability a dále zařazení do indexu FTS4Good a indexu Euronext Vigeo Europe 120.

ING získala ocenění Best Bank In The World 2017, které uděluje časopis Global Finance.

ING Bank v České republice

ING v České republice aktuálně působí výhradně v oblasti bankovnictví a zaměstnává více než 250 lidí.

Historie ING Bank v České republice sahá až do roku 1992. V průběhu let si zde vybudovala silnou pozici v oblasti korporátního bankovnictví a svou komplexní nabídkou bankovních produktů a služeb v současné době uspokojuje všechny bankovní potřeby významných českých i mezinárodních společností i finančních institucí.

V roce 2001 ING Bank představila svůj první produkt pro fyzické osoby, spořicí účet ING Konto, a založila tak kategorii spořicích účtů na českém trhu. Rok poté rozšířila svoji nabídku o ING Podílové fondy, které nabízejí široké veřejnosti možnost vyššího zhodnocení úspor, a stala se tak specialistou na zhodnocování úspor pro fyzické osoby.

Společenská odpovědnost je klíčovou hodnotou firemní kultury banky; finanční produkty a služby nabízí srozumitelným a transparentním způsobem, aktivně působí v oblasti finančního vzdělávání a dlouhodobě strategicky spolupracuje s Nadací Terezy Maxové dětem, s aktivním zapojením firemních zaměstnanců.

Zdroj informací

ING Bank N.V. a NejBusiness.cz

Datum

18. prosince 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

Reklama

Page generated in 1.3005 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál