Formy #spolupráce s influencery a 6 bonusových tipů pro jejich správnou volbu

Formy #spolupráce s influencery a 6 bonusových tipů pro jejich správnou volbu

Influenceři jsou dnes jedním z nejoblíbenějších a podle výsledků také nejefektivnějších marketingových nástrojů. Jak ale vybrat toho správného pro Vaši značku a jakou formu spolupráce s ním navázat? Více v následujícím textu, který připravila agentura LCG New Media.

 

 

Placená spolupráce versus starý dobrý barter

Základem rozlišení sponzorované spolupráce je barterová a placená. Tedy pokud je influencer ochotný výstupy vytvořit výměnou za produkt či poskytnutou službu, nebo za ně obdrží finanční odměnu. Finanční odměna je férová, tvoří část výdělku influencerů a měla by být adekvátní k množství a povaze výstupů, velikosti publika a k tomu, nakolik si influencer svůj online prostor cení. Barter je nejběžnější při spolupráci s mikroinfluencery, ale není výjimkou ani u větších profilů.

TIP 1: V obou případech podle českého zákona musí být takové výstupy viditelně označeny jako komerční obsah pomocí k tomu určených nástrojů a hashtagů.

Dlouhodobá spolupráce versus jednou a dost

Kampaně mohou být nárazové, nebo lze s influencery spolupracovat v delším časovém horizontu a zapojovat další formy spolupráce. Dlouhodobá partnerství jsou z hlediska budování vztahu se sledujícími influencera win-win. Navíc zvyšují autenticitu a jsou pro sledující lépe zapamatovatelné. Pokud nastane, že si sledující sami spojují influencera se značkou, je na místě využít ho jako ambasadora značky, a tím spojení maximálně využít třeba i v marketingových aktivitách značky.

TIP 2: V dlouhodobých kampaních je důležité smluvní zajištění exkluzivity, díky čemuž si po dobu spolupráce, a případně i nějakou dobu po ní, influencer nemůže sjednat spolupráci s konkurenční značkou.

Pozvání na akci

Dobrý důvod pro využití eventů a press tripů je udržení dobrých vztahů s influencery. Ti mohou u eventů, ať už jde o PR akce, otevíračky či premiéry, přilákat širší veřejnost k účasti. Press tripy jsou sladkou odměnou při dlouhodobém partnerství, kdy si značky své influencery hýčkají.

TIP 3: Influenceři se rádi dozvídají informace o tom, co doporučují svým sledujícím a potkávají se s ostatními influencery. Zároveň rádi ukazují svým sledujícím něco zajímavého, takže výstupy na jejich profilu jsou zaručeny.

Soutěže a zapojení sledujících

Soutěže a výzvy jsou osvědčeným pomocníkem pro růst profilu značky. Zapojení sledujících do soutěže nebo výzva k akci přiměje uživatele o dané značce či produktu opravdu přemýšlet, a tím spíše si ji vryjí do paměti.

TIP 4: Dopady soutěže lze však ještě lépe využít, pokud bude výhra natolik atraktivní, že pro ni budou sledující ochotni vytvořit obsah na svých vlastních profilech a tím šířit povědomí o značce pomocí UCG.

Slevové kódy a affiliate spolupráce

Speciální slevové kódy jsou u sledujících oblíbené a stimulují prodeje. Fungují buď jako doplněk spolupráce, nebo je lze využít i jako affiliate spolupráci. Při té influencer získává provizi z nákupů svých sledovatelů založených na speciálním odkazu nebo slevového kódu. Firma při tom influencerovi platí pouze ve chvíli, kdy spolupráce opravdu funguje. Zároveň jde o nástroj, který umožní sledování počtu reálných prodejů, které firma díky influencerovi získala.

TIP 5: Pozor, ať to s kódy nepřeženete, sledující influencera je pak mohou začít vyžadovat a nebudou ochotni nakupovat za plnou cenu.

Vlastní produkt

Jde o nejvíce autentickou, ale zároveň také nejvíce náročnou formu spolupráce. Je proto důležité správně vybrat influencera, který opravdu souzní se značkou a můžete se na něj spolehnout. Přece jen bude produkt reprezentován jménem a tváří influencera. Při vymýšlení a tvorbě produktu je dobré influencera zapojit, protože ví, co jeho publikum zajímá.

TIP 6: Limitovanost akce podpoří naléhavost k nákupu a projeví se v prodejích.

Nezapomeňte, že na úspěšnou influencer kampaň neexistuje zaručený recept. Vždy je třeba ke kampani přistupovat individuálně a správně nastavit cíle a KPIs. O tom ale zase někdy příště.

Zdroj informací

LCG New Media a NejBusiness.cz

Datum

22. září 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

4. srpna 2025

Půjčka pro podnikatele nabízí velmi atraktivní možnosti

Jednoduchý scénář je za dveřmi, pro nečekané výdaje ve světě podnikání je tu malý úvěr. Ten se obejde bez...

7. července 2025

Stát podpoří pěstitele ovoce a zeleniny: Sezónní zaměstnanci v těchto sektorech získají slevu na pojistném a větší časový rozsah dohod

Sezónní zaměstnanci, kteří pracují v ovocnářství a zelinářství, získají slevu 7,1 % na sociálním...

3. července 2025

Program turistických voucherů pro Jeseníky přinesl regionu téměř 300 milionů korun

rogram turistických voucherů pro Jeseníky realizovaný Ministerstvem pro místní rozvoj (MMR) ve spolupráci...

11. června 2025

SÚIP: V roce 2024 provedl bezmála 19 000 kontrol a udělil pokuty za téměř 470 miliónů

Celkem 18 969 provedených kontrol, 5 595 udělených pokut v celkové výši 468 994 500 korun, ale i 1 934...

6. června 2025

První vysokorychlostní trať v ČR „Moravská brána“ je blíže realizaci

První vysokorychlostní trať v České republice uspěla v procesu posouzení vlivů na životní prostředí (EIA)...

4. června 2025

Firmy v železničním průmyslu nabízejí stovky pracovních míst pro letošní absolventy technicky zaměřených středních škol

Členské firmy Asociace podniků českého železničního průmyslu - ACRI letos nabízejí stovky pracovních míst,...

16. května 2025

Samsung přebírá špičkového globálního výrobce HVAC zařízení FläktGroup

Společnost Samsung Electronics oznámila, že uzavřela dohodu o převzetí veškerých akcií skupiny FläktGroup,...

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

Reklama

Page generated in 3.0141 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál