Díky koronaviru se práce z domova stane standardem

Díky koronaviru se práce z domova stane standardem

Koronavirová pandemie bude v budoucnu katalyzátorem zvýšeného podílu práce z domova, odhalil průzkum celosvětové realitní společnosti Colliers International.

Společnost Colliers zahájila studii „Práce z domova během nákazy COVID-19“, aby zjistila, jaké jsou zkušenosti lidí s přechodem na home office, který zavedly společnosti po celém světě v reakci na vypuknutí pandemie (COVID-19).

Počáteční poznatky ankety založené na více než 3 000 odpovědích z více než 25 zemí včetně České republiky, ze širokého spektra profesí, které se běžně vykonávají v kancelářích, ukazují, že:

  • 82 % zaměstnanců by chtělo po skončení krize COVID-19 pracovat na dálku jeden den nebo vice dnů v týdnu
  • 71 % lidí, kteří před krizí z domova nikdy nepracovali, by chtělo v budoucnu pracovat na dálku alespoň jeden den v týdnu
  • 53 % dotázaných se domnívá, že se jejich produktivita v důsledku práce z domova nezměnila, a 24 % naopak uvádí její zvýšení. Avšak 23 % uvedlo, že jejich produktivita klesla.
  • Produktivita se nejvíce zvýšila v odvětví finančních služeb, profesionálních služeb a technologií. Produktivita se nejvíce snížila v právním, školském a výzkumném sektoru.
  • 55 % se domnívá, že je schopno provádět individuální, soustředěnou práci lépe nebo mnohem lépe z domova než v kanceláři.
  • 76 % respondentů se stále při práci z domova cítí ve spojení se svým týmem, navzdory fyzické vzdálenosti. 58 % však věří, že jsou lépe schopni spolupracovat s kolegy v prostředí kanceláře.

Jan Jaap Boogaard, ředitel oddělení Workplace Advisory pro Evropu, Střední východ a Afriku, Colliers International, uvedl, že první výsledky průzkumu naznačují, že pandemie koronaviru přinese zásadní změny ve způsobu práce.

“Ocitli jsme se uprostřed doposud největšího testovacího období s prací z domova v lidské historii, který bude mít významný dopad na to, jak budeme v budoucnu fungovat," uvedl.

„Během tohoto náročného období je nezbytné pochopit, jak lidé prožívají práci z domova. Tato studie od týmu Workplace Advisory společnosti Colliers International odhaluje jedinečná globální data, která nám pomohou poskytovat na faktech založené doporučení o tom, jak práci krátkodobě i dlouhodobě vylepšit. Už z průběžných výsledků je jasné, že mnoho lidí home office přivítalo a pravděpodobně bude chtít pokračovat na určité úrovni s prací z domova, i když se budou moci vrátit do svých kanceláří," dodal JanJaap Boogaard.

Počáteční průzkum „Práce z domova během nákazy COVID-19“ bude ukončen na konci dubna a poté bude zveřejněna výsledná zpráva. Jedná se o první část vícefázové studie Colliers, jejímž cílem je poskytnout nahlédnutí do práce z domova během vypuknutí pandemie, a přitom identifikovat příležitosti ke zlepšení a prozkoumat dlouhodobější dopad na kancelářské prostory.

Jana Vlková, ředitelka oddělení Workplace Advisory pro Českou republiku řekla: „Nacházíme se v náročné, ale také jedinečné situaci, která nabízí příležitosti k přehodnocení způsobu, jakým pracujeme.

"Zahájili jsme tento průzkum proto, abychom využili této příležitosti k prověření toho, co na práci z domova funguje a co nefunguje, abychom z těchto informací mohli v budoucnosti těžit při naší práci s klienty .

„Fakt, že první výsledky ukazují , že většina lidí považuje svou produktivitu při práci z domova na stejné úrovni jako v kanceláři, a že 70 procent lidí, kteří dříve z domova nepracovali, by v budoucnu chtělo pracovat dálkově alespoň jeden den v týdnu, přispěje k transformaci kanceláří na místo, kde s kolegy setkáváme. Domníváme se, že tento poznatek bude mít významný dopad na požadavky firem na kancelářský prostor,“ řekla Jana Vlková.

Podrobnosti z počátečních zjištění průzkumu naznačují přání pokračovat ve flexibilní práci z domova do určité míry i po krizi. Celkem 49 % respondedntů uvedlo, že by chtělo pracovat průměrně 1-2 dny týdně na dálku, zatímco 32 % chtělo pracovat tři nebo více dní v týdnu na dálku a 19 % chtělo pracovat vzdáleně po dobu kratší než jeden den v týdnu.

Rozdíly jsou zřejmé mezi lidmi, kteří začali kvůli COVIDu 19 pracovat z domova jen nedávno, a lidmi, kteří již z domova pracovali několik týdnů. Z těch, kteří pracovali z domova už čtyři týdny, se jen 7 % chtělo vrátit zpět do práce v kanceláři a pracovat z kanceláře i po skončení pandemie každý den. Naproti tomu mezi těmi, kteří pracovali z domova pouhý týden, se celkem 22 % chtělo vrátit ke strávení pracovního týdne v kanceláři i po krizi.

Průzkum také odhalil, že zkušenosti s prací z domova se lišily mezi těmi, kteří mají doma děti, a těmi, kteří žijí sami nebo mají spolubydlící.

Celkem 33 % respondentů uvedlo, že při práci z domova jsou vice rozptylováni. Jako hlavní faktor rušení byly identifikovány děti, následovaly další lidé v domácnosti a domácí zvířata.

Lidé žijící sami a ti, kteří žijí v manželství nebo s partnerem, vykázali nejnižší pokles produktivity.

Jako hlavní místo pro práci z domova byla pracovna (39%), následovaná obývacím pokojem (32%), ložnicí (17%) a kuchyní (15%). Většina z těch, kteří žijí sami, se rozhodla pracovat ze svých obývacích pokojů, ale většina lidí s dětmi pracovala z uzavřené místnosti věnované práci.

Výsledky prvotního průzkumu rovněž ukázaly, že lidé se spolubydlícími by chtěli po skončení omezení kvůli situaci COVID-19 více pracovat z kanceláře než lidé žijící osamoceně, lidé s dětmi a lidé žijící s manželem nebo partnerem.

Chcete-li se zúčastnit průzkumu, prosím, přejděte na: https://bit.ly/2WFIuGs.

Zdroj informací

Colliers International Group Inc. a NejBusiness.cz

Datum

7. dubna 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.6166 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál