Mastercard nasazuje umělou inteligenci pro nejvyšší ochranu spotřebitelů

Mastercard nasazuje umělou inteligenci pro nejvyšší ochranu spotřebitelů

Ochrana a bezpečnost spotřebitelů i celé platební sítě bude ještě vyšší. Technologická a platební společnost Mastercard k tomu nasazuje prostředky generativní umělé inteligence (AI). Nová technologie Decision Intelligence Pro pracuje v reálném čase a zvyšuje úspěšnost detekce podvodů v některých případech až o 300 procent.
Přestože je úroveň zabezpečení bezhotovostních transakcí už dnes na špičkové úrovni, podvodníci se stále častěji snaží obrátit moderní technologie proti bankám a jejich klientům.

Špičkové řešení Decision Intelligence (DI) od společnosti Mastercard už teď bankám pomáhá hodnotit a bezpečně schvalovat 125 miliard transakcí ročně. Nová technologie Decision Intelligence Pro postavená na generativní AI bude zkoumat informace v bezprecedentním měřítku bilionu datových bodů.
V reálném čase dokáže předpovědět, jestli je zkoumaná transakce pravděpodobně oprávněná či nikoliv. Tím se výrazně posílí stávající schopnosti společnosti Mastercard analyzovat informace o účtech, nákupech, obchodnících a používaných zařízeních.

Méně než 50 milisekund

Decision Intelligence Pro vyhodnocuje v reálném čase vztahy mezi subjekty spojenými s posuzovanou transakcí a na základě toho stanovuje míru rizika. V čase kratším než 50 milisekund dokáže nové řešení zkvalitnit celkové hodnocení DI a zpřesnit tak informace poskytované bankám.
Počáteční modelování ukazuje, že posílením o umělou inteligenci se úspěšnost detekce podvodů zvyšuje v průměru o 20 procent a v některých případech dokonce až o 300 procent.

„Nasazením generativní umělé inteligence posouváme rychlost a přesnost našich řešení pro boj s podvody na zcela novou úroveň. Umožňuje nám to zabraňovat trestné činnosti a chránit banky i jejich klienty. Nové výrazné posílení našich algoritmů zlepší naše schopnosti předvídat příští možný pokus o podvod a posilovat tak důvěryhodnost každé provedené transakce,“ říká Barbora Tyllová, produktová ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Vylepšení nástroje Decision Intelligence posiluje schopnost bank chránit držitele platebních karet před podvodnými transakcemi a současně omezovat výskyt falešných poplachů, tedy situací, kdy jsou za podvodné označené legitimní transakce.

„Podle našich analýz se nejenže zvyšuje míra přesnosti výstupů našeho řešení, dosahovaná sledováním možných prodejních míst v reálném čase, ale současně se o více než 85 procent snižuje četnost nesprávného označení transakce jako neoprávněné,“ dodává Barbora Tyllová.

Řešení Decision Intelligence je dostupné celosvětově.

Zdroj informací

Mastercard a NejBusiness.cz
Foto: 123rf.com

Datum

12. února 2024

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

Reklama

Page generated in 5.587 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál