Alternativní a BIO potraviny si našly své stálé zákazníky. V hypermarketech Globus stoupl zájem o potraviny bez laktózy a bez lepku. Rok od roku také roste prodej alternativních potravin na gril. Zákazníci rádi zkoušejí v jídelníčku novinky a mají rádi široký výběr.
Cenová inflace, která se přehnala napříč trhem uplynulý rok, nedosáhla u alternativních potravin tak vysoké míry jako u potravin konvenčních. To může být důvodem zvýšeného zájmu o potraviny bez laktózy a bez lepku. „V prodejích si vedou dobře mléčné bezlaktózové výrobky. Zákazníci rádi objevují nové příchutě jogurtů, v oblibě jsou mléčné produkty s vyšší tučností. Také roste zájem o bezlepkové pečivo, což souvisí jak s alergiemi na tyto složky potravin, tak často se snahou o odlehčení jídelníčku,“ řekla Aneta Turnovská, tisková mluvčí Globus, který má v každém z 16 hypermarketů sekci s nabídkou 1 100 alternativních potravin Zdravý svět.
Zároveň stoupá obliba pochoutek na gril. „Poptávka po alternativních potravinách určených k úpravě na grilu sílí. A dodavatelé nabízejí nové příchutě i speciálně upravené receptury produktů, příkladem může být tofu na gril,“ řekla Aneta Turnovská.
Globus do regálů Zdravého světa neustále hledá novinky, aby je svým zákazníkům představil. Ti jsou totiž zvyklí se tam chodit inspirovat a nové potraviny zkoušet. „U alternativních potravin zákazníci inklinují k regionálním producentům. Ty se snažíme oslovovat, což se nám dlouhodobě daří. Široká paleta alternativních potravin je to, co k nám přivádí mnoho zákazníků,“ řekla Aneta Turnovská. Úspěšnými novinkami v nabídce Zdravých světů jsou například Vegan smažený sýr Bedda, veganská pizza Dr. Oetker Ristorante Margherita Pomodori, zákazníci si oblíbili také kávu Globus v BIO kvalitě a BIO jogurtovou zmrzlinu Hollandia.
Podle Ústavu zemědělské ekonomiky a informací se v roce 2021 třetina potravin v BIO kvalitě prodala v maloobchodních řetězcích. Ve Zdravých světech Globusu nachází uplatnění dokonce na šest stovek takových potravin. Největší zájem je o mléčné BIO výrobky a produkty, které jsou ke koupi za atraktivní ceny. Nicméně některý sortiment nelze za nižší ceny vyprodukovat, a tak lidé někdy sáhnou po konvenčním výrobku.
Kategorie BIO byla podle Globusu v uplynulém období dotčena snahou kupujících ušetřit, nicméně většina zákazníků, kteří vyznávají produkci z ekologického zemědělství, u svých oblíbených potravin zůstala.
Globus a NejBusiness.cz
10. září 2023
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...