Společnost ČEPRO otevírá svou první vodíkovou plnicí stanici. Stanice umístěná ve skladu Mstětice u Prahy bude sloužit nejen pro plnění všech typů vodíkových vozů, ale i pro výzkumné a testovací účely vybraným zákazníkům a zájemcům z řad komerční, odborné a akademické sféry.
„Zprovoznění představuje další krok k rozvoji sítě vodíkové mobility, která nám umožní dosáhnout cílů Evropské unie v oblasti udržitelné dopravy. Věřím, že tato iniciativa posílí naši pozici v Evropě a ukáže naši reálnou snahu přecházet k čistším a ekologičtějším formám energie,“ říká k záměru ministr financí Zbyněk Stanjura.
„Mobilitu čekají v příštích desetiletích velké změny. Trendem bude zejména elektromobilita, ale musíme zůstat otevření i dalším možnostem, mezi které vodík bezesporu patří. V rámci Operačního programu Doprava 3 jsme nově podpořili výstavbu dalších 6 vodíkových stanic, které v následujícím období vzniknou v Praze, Ostravě, Brně a v Napajedlech,“ říká Martin Kupka, ministr dopravy.
Stanice je vybavena dvojicí plnících pistolí pro plnění tlakem 350 bar a tlakem 700 bar, které umožní plnit všechny typy vodíkových vozidel, včetně osobních vozů, nákladních vozů, autobusů a také například vysokozdvižných vozíků. Zařízení bude obsluhovat proškolený personál ČEPRO ze skladu. Umístění stanice v Mstěticích u Prahy bylo zvoleno z důvodu optimální dopravní dostupnosti z metropole a technologických možností společnosti ČEPRO.
„Pokračujeme v našich strategických plánech, kdy chceme trhu nabízet klasická fosilní i alternativní paliva. Zprovoznění vodíkové plnicí stanice vnímáme jako další posun k ekologicky šetrnější budoucnosti,“ říká k záměru Jan Duspěva, generální ředitel společnosti ČEPRO.
Firma jako spolehlivý zdroj a garant kvalitních pohonných hmot napomáhá hladkému přechodu mezi fosilní a alternativní energií v dopravním modelu České republiky. Již v minulých letech jsme zahájili řadu aktivit ve vazbě na alternativní energie v dopravě. Například jsme začali a pokračujeme v instalaci fotovoltaických elektráren ve svých skladech pohonných hmot nebo se v rámci bezemisní dopravy podílíme na výstavbě páteřní sítě vysoce výkonných dobíjecích stanic.
Vodík se používá jako palivo pro vozidla s palivovým článkem (FCEV). V palivovém článku je vodík přeměněn na elektrickou energii, která je uložena do baterie a následně využita k pohonu vozidla elektromotorem. Odpadním produktem přeměny vodíku na elektřinu je voda a díky tomu se jedná o ekologické řešení budoucnosti dopravy. Vozidla s vodíkovým pohonem, v porovnání s bateriovými elektroauty, nabízejí delší dojezd, který není ovlivněný povětrnostními podmínkami, jako je například nízká venkovní teplota. Výhodou je také proces plnění, který je velmi podobný tankování standartních vozidel na fosilní paliva. Plnění vodíkového vozidla je také méně časově náročné než dobíjení elektroauta. Počet vodíkových stanic ve světě se postupně zvyšuje, v roce 2022 bylo v provozu již 814 stanic, zatímco v roce 2013 jich bylo pouze 186.
ČEPRO a NejBusiness.cz
20. června 2023
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...