DODO slaví úspěchy v zahraničí

DODO slaví úspěchy v zahraničí

Technologicko-logistické společnosti DODO se po úspěchu na domácí půdě daří své služby rozšiřovat také do řady evropských zemí, přičemž jednou z dosud nejúspěšnějších expanzí je ta maďarská. Během dvou let fungování se společnosti podařilo oslovit nejsilnější značky napříč segmenty – od maďarských poboček sportovního řetězce Hervis, sítě drogerií Rossmann a lékáren BENU, až po KFC. Po 35 maďarských městech k dnešnímu dni jezdí na dvě stovky zeleně označených aut a denně zde kurýři při rozvozu najezdí až 20 000 kilometrů. Obliba DODO v Maďarsku navíc stále roste – jen za poslední rok narostl objem uskutečněných objednávek o 150 %.

Vozový park DODO na maďarském trhu čítá již téměř dvě stovky aut a kurýři dnes rozváží zboží či potraviny nejen v hlavním městě Budapešti, ale prakticky ve všech větších maďarských městech. Logistická společnost dnes v Maďarsku zajišťuje logistiku největším hráčům v oblasti teplého jídla, drogerie, nebo také sportovního zboží. Nejsilnějším segmentem v Maďarsku zůstává, podobně jako v České republice, rozvoz čerstvých potravin do domácností.

„Maďarští zákazníci jsou si s těmi českými v mnohém podobní, i proto se nám podařilo se v Maďarsku etablovat poměrně rychle. Velmi nám pomohlo také to, že mnoho našich klientů jsou značky, které působí mezinárodně, a po našem příchodu na maďarský trh jsme se pro ně stali jasnou volbou, protože naše spolupráce již výborně funguje v jiné zemi. Takovým případem je i KFC, jeden z našich největších klientů v oblasti rozvozu teplého jídla,“ komentuje Peter Menky, komerční ředitel DODO Group.

O 150 % vyšší objem objednávek a rostoucí význam franšízového programu

Významná jména se ale mezi klienty DODO objevují také v jiných segmentech. DODO rozváží například pro drogérie Rossmann, které mají i na maďarském trhu velmi silné postavení, a mezi nejvýznamnější klienty v segmentu sportovního vybavení se řadí například Hervis. Počet objednávek přitom od začátku působení na maďarském trhu kontinuálně narůstá a jen za poslední dva roky vzrostl o 150 %. Narůstající množství zákazníků se daří obsluhovat mimo jiné také díky úspěšnému zavedení franšízového programu DODO Partner.

„DODO napříč Evropou dynamicky roste a franšíza je pro nás skvělým způsobem, jak naši expanzi efektivně a dynamicky řídit. Náš franšízový program dává malým dopravcům i jednotlivým kurýrům možnost začít podnikat se zázemím našeho technologicko-logistického know-how, technologické platformy i již nasmlouvaných klientů. My na oplátku získáváme kvalitní lidi se znalostí lokálního prostředí, kteří jsou podnikatelsky motivovaní řídit kvalitní poskytování služby s maximální efektivitou. Tito franšízoví partneři jsou pro stavění kvalitní služby se špičkovou zákaznickou zkušeností naprosto zásadní,“ popisuje expanzi s pomocí franšízového programu Peter Menky.

Růst i přes náročné ekonomicko-politické podmínky

Společnost DODO se dlouhodobě snaží své kompetence a služby přizpůsobovat aktuálním trendům. Vlivem rostoucí konkurence v e-commerce i vyšších nároků ze strany zákazníků, se tak soustředí především na zlepšení rychlosti a přesnosti v doručování a na snižování uhlíkové stopy městské logistiky. V současné době tak DODO intenzivně pracuje zejména na konceptu zónové logistiky. Ta spočívá v koncentraci zakázek napříč jednotlivými streamy do mikrozón po městech, která se pak daří ekologicky a efektivně obsloužit s výrazně nižším počtem aut a najetých kilometrů. Efektivita je přitom v aktuálních ekonomických i politických podmínkách pro přežití a šanci růst ještě důležitější než kdy dříve.

„Z našeho meziročního růstu na maďarském trhu mám o to větší radost, když vidím, jak těžký uplynulý rok byl. Museli jsme bojovat nejen s poklesem e-commerce a ekonomickou nejistotou mezi spotřebiteli, ale také s dramatickými nárůsty cen paliv, jejich omezenou dostupností, nárustem cen aut a v neposlední řadě také legislativními změnami upravující zdanění práce kurýrů. Ověřili jsme si ale, že naše podnikání stojí na pevných základech,“ uzavírá Peter Menky.

Cílem DODO v následujícím období je na maďarském trhu dále posilovat, etablovat se ale chce také na dalších. V současnosti se intenzivně věnuje zejména expanzi na německý a rakouský trh, kde firma aktivně buduje lokální management. Firma pak úspěšně působí také na sousedním Slovensku, v Polsku či Bulharsku.

Zdroj informací

DODO a NejBusiness.cz

Datum

6. prosince 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

4. srpna 2025

Půjčka pro podnikatele nabízí velmi atraktivní možnosti

Jednoduchý scénář je za dveřmi, pro nečekané výdaje ve světě podnikání je tu malý úvěr. Ten se obejde bez...

7. července 2025

Stát podpoří pěstitele ovoce a zeleniny: Sezónní zaměstnanci v těchto sektorech získají slevu na pojistném a větší časový rozsah dohod

Sezónní zaměstnanci, kteří pracují v ovocnářství a zelinářství, získají slevu 7,1 % na sociálním...

3. července 2025

Program turistických voucherů pro Jeseníky přinesl regionu téměř 300 milionů korun

rogram turistických voucherů pro Jeseníky realizovaný Ministerstvem pro místní rozvoj (MMR) ve spolupráci...

11. června 2025

SÚIP: V roce 2024 provedl bezmála 19 000 kontrol a udělil pokuty za téměř 470 miliónů

Celkem 18 969 provedených kontrol, 5 595 udělených pokut v celkové výši 468 994 500 korun, ale i 1 934...

6. června 2025

První vysokorychlostní trať v ČR „Moravská brána“ je blíže realizaci

První vysokorychlostní trať v České republice uspěla v procesu posouzení vlivů na životní prostředí (EIA)...

4. června 2025

Firmy v železničním průmyslu nabízejí stovky pracovních míst pro letošní absolventy technicky zaměřených středních škol

Členské firmy Asociace podniků českého železničního průmyslu - ACRI letos nabízejí stovky pracovních míst,...

16. května 2025

Samsung přebírá špičkového globálního výrobce HVAC zařízení FläktGroup

Společnost Samsung Electronics oznámila, že uzavřela dohodu o převzetí veškerých akcií skupiny FläktGroup,...

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

Reklama

Page generated in 1.5249 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál