Češi stále víc preferují moderní způsoby online plateb za zboží a služby. Nejpoužívanější platební formou sice zůstává platební karta, znatelný nárůst zájmu ale zaznamenávají digitální peněženky typu Google Pay, Apple Pay nebo Barion. Zatímco loni tento způsob platby využívalo jen 7 % zákazníků e-shopů, letos jde už o 12,3 %. Vyplývá to z průzkumu agentury STEM/MARK pro společnost Barion, kterého se od 26. do 30. října 2022 zúčastnilo 505 respondentů z internetové populace ve věku 18 až 64 let.
Platební karta ještě v loňském roce jako forma placení za zboží v e-shopech drtivě převažovala. Využívaly ji dvě třetiny Čechů (65,6 %). Letos se k tomuto způsobu online hrazení hlásí už jen 49,5 % respondentů. Stabilní zůstává podíl zákazníků, kteří preferují platbu zboží na dobírku. Stejně jako loni jde zhruba o pětinu respondentů (19,8 %). Třetí nejvyužívanější formou online platby je převod z účtu, k němuž se hlásí 14,5 % dotázaných. Možnosti tzv. One click platby využívá jen 0,6 % respondentů a zhruba tři procenta uživatelů nenakupují online.
Modernější způsoby online plateb využívají zejména mladší lidé s vyšším vzděláním, příjmy a uživatelé, kteří bydlí ve městech. Například digitální peněženku preferují zejména zákazníci ve věku 18 až 29 let z měst nad 5000 obyvatel a s průměrným měsíčním příjmem domácnosti nad 40 000 Kč. Lehce mezi nimi převažují ženy. Naopak platbu bankovním převodem upřednostňují senioři ve věku 60 až 64 let z obcí do 1000 obyvatel a příjmy domácnosti do 40 000 Kč měsíčně.
„Průzkum prokázal, že podíl zákazníků, kteří využívají digitální peněženky, výrazně roste a začíná být opravdu významný. Ruku v ruce s tím roste také důvěra v online platby, protože roste ochota utrácet tímto způsobem vyšší částky,“ říká Balázs Judik, marketingový ředitel společnosti Barion, která se specializuje na vývoj a nasazování platebních bran a online platebních systémů v internetových obchodech. „Pro nastupující generaci je naprosto přirozené využívat pro online platby co nejjednodušší formu, která je zároveň dobře zabezpečena před zneužitím,“ dodává Judik.
Digitální peněženka Barion je osobním finančním asistentem zákazníka internetových obchodů. Jejím prostřednictvím se dá platit už ve 13 000 e-shopů po celé Evropě, včetně velkých hráčů v Česku, jako je O2. Uživatel nemusí zbytečně znovu a znovu vypisovat údaje o platební kartě, může si jednoduše zkontrolovat útratu, kterou provedl, poslat peníze a uložit si bezpečně své bankovní karty. Podporuje platbu v českých korunách, maďarských forintech, eurech a amerických dolarech.
Barion Payment Inc. a NejBusiness.cz
18. listopadu 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....