Ačkoliv má inflace vliv na většinu Čechů, cestování jí obětovat nechtějí, jistá opatření však plánují. Zatímco čtvrtina Čechů hodlá cestovat, jak je zvyklá a bez ohledu na vyšší ceny, téměř polovina lidí bude hledat levnější způsoby cestování i levnější destinace nebo si svou dovolenou zkrátí, případně oželí jiné statky, aby si cestování mohli dovolit. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu Kiwi.com provedeného agenturou STEM/MARK v říjnu 2022.
Největší motivací pro cesty do zahraničí je pro většinu Čechů (58 %) poznávání místní kultury a života a jsou pro to ochotni obětovat mnohé. Aby ušetřili na cesty, téměř 40 % lidí je ochotno se vzdát návštěv restaurací a barů, ještě větší část (45 %) by oželela nové technologické vymoženosti, 31 % Čechů hodlá ušetřit tím, že si bude připravovat vlastní oběd do práce, podobná část 28 % chce ušetřit regulací topení.
41 % lidí, kteří se v následujících měsících vydají na cesty, bude vyhledávat levnější destinace, což odpovídá i způsobu, kterým budou lidé destinaci vybírat. Více než polovina dotazovaných uvádí jako hlavní faktor rozhodování právě svůj rozpočet, což je, stejně jako preference levnějších destinací, trend, který se objevuje napříč dalšími zeměmi CEE, včetně Slovenska, Polska, Maďarska Rumunska.
Jak letošní podzim, tak období kolem Vánoc a Nového roku přitom vykazují rostoucí zájem o letenky do zahraničí. V porovnání s loňským podzimem je aktuální zájem dle počtu rezervací dvojnásobný, opět se také po dvou letech projevuje zájem o dlouhé lety do exotických destinací, a to jak na podzim, tak v zimě.
„Dálkové lety, které se v letech 2019-2021 propadly až o 80 %, se letos opět hlásí ke slovu, oproti loňsku je zájem čtyřnásobný. Jde zejména o Čechy oblíbené Thajsko, USA, SAE, Kanadu a Indii. Přes tento pozitivní trend však očekáváme, že konci roku a nadcházející zimě budou dominovat lety na kratší vzdálenosti, a to primárně do Itálie, Velké Británie, Francie, Španělska a Nizozemí,“ říká Eliška Dočkalová, ředitelka zákaznické zkušenosti v Kiwi.com.
* Průzkum vedený výzkumnou agenturou STEM/MARK byl proveden v říjnu 2022 v 5 zemích CEE (Česká republika, Slovensko, Polsko, Maďarsko, Rumunsko). Reprezentativní vzorek v ČR: N= 1012 respondentů (18-59 let), kteří cestovali do zahraničí alespoň dvakrát v posledních 6 letech, metoda: online dotazování.
Kiwi.com a NejBusiness.cz
12. listopadu 2022
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...