Jak vytvořit úspěšnou aplikaci? Zeptejte se koncových uživatelů

Jak vytvořit úspěšnou aplikaci? Zeptejte se koncových uživatelů

Tvorbu jakýchkoliv produktů a aplikací provází dlouhý a drahý vývoj, který vždy nemusí přinést očekávaný výsledek. Společnosti totiž často nejsou schopny s jistotou určit, jaký má jejich aplikace cíl, a nezohledňují potřeby koncových uživatelů. S tím pomáhá technika „product discovery“, díky které mohou firmy ušetřit jak čas, tak peníze.

Product discovery je jednou z nejdůležitějších fází při navrhování produktu. Pomáhá k poznání reálných, ne pouze domnělých potřeb a preferencí zákazníka. Díky tomu se společnosti vyhnou vytváření produktů, které nikdo nepotřebuje, a minimalizují rizika při vstupu na trh.

„Díky prototypu, hrubému nástřelu, který testují přímo koncoví uživatelé daných aplikací, dostanou společnosti relevantní zpětnou vazbu ještě před zahájením samotného vývoje. Díky tomu mohou určit ty správné priority svého konceptu a těm se naplno věnovat. Výjimkou nejsou ani případy, kdy po fázi product discovery společnosti přehodnotily, kam by se měla aplikace ubírat,“ vysvětluje Michal Košek, CEO společnosti eMan.

Jak to funguje v praxi

Jako první klient osloví tým designérů s nápadem na nový produkt nebo na vylepšení již existujícího. Na úvodních workshopech si obě strany vymění své představy, nápady, nasbíraná data, a hlavně očekávané výstupy, které si slibují od celé aktivity. S cílem testovat veškeré předpoklady, myšlenky produktu, jak finální produkt pomůže uživatelům řešit jejich problémy, přinese následný dvoutýdenní intenzivní sprint prototyp obsahující základní funkce, na které je potřeba získat zpětnou vazbu od cílových uživatelů.

„Ačkoli samotný proces product discovery nezaručí stoprocentní úspěch, vytvoří správný základ pro ostatní fáze vývoje produktu. Proto, než utratíte statisíce za vývoj, zvažte, zda se nejdříve nezaměřit na průzkum problematiky, kterou se snaží váš produkt vyřešit. Přeci jenom právě koncoví zákazníci budou ti, kterým by měl produkt sedět nejlépe,“ dodává Košek.

Modelové situace

Díky představení prototypu potenciálním uživatelům bude zákazník schopen odhadnout různé typy uživatelů a ukázat, jak bude každý z nich s produktem komunikovat. Abyste mohli vyvinout efektivní řešení, je klíčové věnovat dostatek času analýze problémů uživatelů a jejich pochopení. Zjevnou výhodou je i důkladný průzkum všech typů rizik spojených s vývojem produktu – riziko hodnoty, použitelnosti a proveditelnosti.

Nová verze aplikace Patria Finance

Přední česká investiční společnost Patria Finance oslovila softwarový dům eMan s úkolem navrhnout novou verzi jejich mobilní aplikaci pro retailové investory. Tu aktuální v současnosti využívá na 45 tisíc uživatelů. Než se pustily do samotného návrhu, předcházel právě čas intenzivního průzkumu.

I s jasnou vizí je dobré si nechat poradit

Poradenství v moderním IT tvoří notnou část úspěchu jakékoliv aplikace. V Patria Finance měli celkem jasnou představu o tom, jak by aplikace měla vypadat. Zároveň ale věděli, že odborný pohled a zpětná vazba současných uživatelů jim nejlépe pomohou předejít přešlapům a ušetří čas i peníze. Proto se s eMany pustili do „product discovery fáze“. Ti jim zároveň doporučili implementovat nové funkce do finální verze.

„Věděli jsme, že společnost eMan už za sebou pár podobných projektů má. To, že se jedná o správný krok, se ukázalo při vzájemné spolupráci. My nejsme úplnými odborníky na vývoj aplikací, proto je důležité mít správného partnera, který vás naviguje tou správnou cestou,“ vzpomíná Tomáš Jaroš, generální ředitel společnosti Patria Finance.

Nejdříve probíhaly workshopy, prototypování, design sprinty, až následně nastalo testovaní na koncových uživatelích a finalizace. Agilní způsob designu umožnil oběma stranám v reálném čase reagovat na jakékoliv úpravy a změny v jednotlivých fázích projektu. Každý týden si prošly nové návrhy a revize těch původních a rozhodly se, kam směřovat dál.

Zpětná vazba koncových uživatelů odhalí stěžejní funkce

Pokud vyvíjíte produkt zaměřený na koncové zákazníky, je stěžejní získat jejich zpětnou vazbu a reflektovat jejich potřeby. V případě Patria Finance společnost pracovala s bezmála dvěma desítkami uživatelů stávající aplikace, kteří se podíleli na jejím vylepšení svou subjektivní „kritikou“.

Zdroj informací

eMan a NejBusiness.cz

Datum

5. listopadu 2022

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

Reklama

Page generated in 1.2704 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál