Objevovat svět společně s někým, kdo navštěvovanou zemi procestoval nebo v ní nějakou dobu žije? Na tuto kartu nyní sází olomoucký startup Worldee, který v letošním roce spustil tržiště s nabídkou autentických cest a dovolených – ty připravují a těmi provázejí samotní cestovatelé. Takzvaní travel buddies jsou průvodci, kteří v navštěvované zemi strávili nějaký čas, dokázali ji poznat a následně mohou své zážitky předat dalším. Olomoucký startup letos prodal zájezdy za zhruba pět milionů korun, čímž nadchl taky investory, a s více než milionem eur chce najmout seniorní kolegy a zážitky z autentického cestování nabídnout i lidem mimo Českou republiku.
„Stojíme u vzniku nového unikátního trendu. Jsme přesvědčeni, že lidi už nebaví pořád dokola tentýž zájezd k moři, akorát nemají tolik možností alternativního cestování. Tradiční koncept cestovek je přežitý, mladší generace je již dnes považuje za dinosaury. Přemýšleli jsme proto, jakou formou cestování obohatit. Travel buddies tu byli vždycky, rozprostření po fórech na sociálních sítích. My je sjednocujeme pod naší platformou a sdružujeme ty nejlepší ověřené průvodce a dobrodruhy, kteří mají cestování v krvi, chtějí organizovat cesty a provázet lidi, protože je baví posílat svoje tipy a triky dál do světa,“ představuje nový koncept zakladatel Worldee Tomáš Zapletal. Ten startup založil společně s Tomášem Nakládalem v únoru roku 2019.
Dle zakladatelů tak nový koncept cestování kombinuje to nejlepší ze světa cestovních kanceláří a individuálního cestování. Worldee věří, že přináší autenticitu, s níž se cestovatelé setkají při svých individuálních cestách, v kombinaci s jednoduchostí, kterou umí zprostředkovat cestovky.
Potenciál alternativního cestování s Worldee nadchl českou investiční společnost KAIPERI, která do startupu vložila spolu s další investicí od Josefa a Ondřeje Průšových z Prusa Research sumu 1 085 000 eur, tedy v přepočtu 27 milionů korun. Částku plánuje startup investovat především do rozšíření týmu o seniorní kolegy – například šéfa marketingu nebo šéfa business developmentu. Vedle personálních novinek plánuje startup i vytvoření automatizovaného systému pro nákup letenek a v neposlední řadě chce Worldee dobývat další strategické trhy.
„Ukázali jsme, že náš nápad s autentickým cestováním a marketplace pro cestovatele má své zákazníky a budoucnost. Máme jasno, kam se chceme vydat. Máme nyní produktový plán na několik let, a proto chceme získat ty nejlepší lidi na trhu, abychom mohli růst, expandovat a nastavit nové trendy v cestování. Spolupracujeme s týmem skvělých právníků ze Sedláková Legal a věříme, že nyní máme v zádech ty správné investory, abychom mohli toto roky neměnné odvětví disruptovat” říká Tomáš Nakládal, spoluzakladatel a COO.
„Investiční společnost KAIPERI Venture Capital, a. s., vznikla v Olomouci jako syndikát několika angel investorů, kteří ve Worldee vidí obrovský potenciál. Jsou to zkušení podnikatelé a můžou nám hodně pomoci i svými znalostmi a zkušenostmi ze světa byznysu. Pohybují se zejména v investicích do finančnictví a developerských projektů. Opravdu je nadchla příležitost investovat do dalšího zajímavého oboru, a to do Worldee – projektu s celosvětovými ambicemi a plánem ovládnout globální trh. Skvěle jsme si sedli jak byznysově, tak lidsky a jsme moc rádi, že do toho jdou s námi,“ doplňuje Nákladal.
„Chceme jednoduše ukončit mainstreamovou nudu. Ano, nabízíme stejné destinace jako tradiční cestovní kanceláře, ale my navíc přinášíme autenticitu, zážitek, unikátnost. V nabídce máme již desítky cest, například třináctidenní okruh Šrí Lankou, Mexiko & Día de los Muertos nebo cestu po stopách Le Corbusiera a pařížské avantgardy, ale cesta v naší produkci bude jednoduše autentičtější. Současná mladá generace již nechce žít v poevropštělých letoviscích nebo jíst to stejné jídlo, které jí denně doma. Trendem bude objevování zajímavých a originálních míst za pomoci lidí, kteří na místě žijí nebo už na místě byli a velmi dobře ho znají,“ dodává Zapletal.
Současný 17členný tým olomouckého startupu se pak vedle tržiště zájezdů stará o vše, co se týče samotné cesty. Součástí zakoupení cesty jsou i letenky, ubytování, pojištění, transfery, půjčení auta nebo třeba přeprava MHD.
Worldee první dva roky působilo především jako digitální cestovatelský deník a prostředek k plánování individuálních cest s prvky sociální sítě, kdy umožňovalo cestovatelům navzájem se inspirovat. A to nejenom na počítači, ale také díky mobilním aplikacím pro telefony s operačním systémem Android i iOS. Dříve vyvinuté nástroje využívá právě k vybudování tržiště, na kterém je možné si celou cestu i zakoupit. Za dobu svého působení získalo Worldee od investorů přes 47 milionů korun.
Worldee a NejBusiness.cz
27. září 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....