V zářijové monitorovací zprávě se věnujeme problematice kontaktování za účelem marketingu a odvolání souhlasu. Dále se věnujeme aktivitám našich lektorů v rámci Telekomunikační akademie za poslední půl rok. Přinášíme také informaci o vydaných rozhodnutích o čistých nákladech z poskytování základních služeb pro Českou poštu za roky 2018–2020.
Ačkoliv platí nová pravidla pro kontaktování za účelem marketingu, kdy účastník musí výslovně souhlasit s kontaktem ve veřejném účastnickém seznamu splňujícím zákonné požadavky, je si Úřad vědom, že většina spotřebitelů si není jista, zda a kdy svůj souhlas vyslovila. Úřad tak spotřebitele informuje a doporučuje jim způsoby, jak si souhlas mohou ověřit, odvolat, nebo jej změnit. Bariérou pro běžného spotřebitele může být fakt, že v případě odvolání souhlasu neví, jak takový dokument sepsat. Přinášíme proto jednoduchý návod, co by v dokumentu nemělo chybět. Úřad také doporučuje účastníkům nejrychlejší řešení ve chvíli, kdy přijmou hovor a zjistí, že se jedná o kontaktování za účelem marketingu.
Rok 2022 znamenal pro projekt Telekomunikační akademie obnovu činnosti po útlumu poptávky v souvislostí s pandemií covid-19. V prvním pololetí letošního roku bylo realizováno 48 přednášek, v jejichž rámci bylo proškoleno celkem 992 účastníků. Mezi nové přednášky patří např. Internet a online platformy, zájem je i o klasická témata jako Poštovní služby či Barevné linky. Rozrůstá se i počet edukativních videí, nově bylo zveřejněno video na téma Sharenting, které je ke zhlédnutí zde.
Úřad úspěšně dokončil notifikační proces u Evropské komise, která svým rozhodnutím potvrdila, že předpokládaná kompenzace čistých nákladů pro společnost Česká pošta, s.p. v kumulativní výši 7,5 mld. Kč za období 2018 až 2022 představuje státní podporu slučitelnou s vnitřním trhem.
Český statistický úřad a NejBusiness.cz
24. září 2022
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...