Při nákupu zboží v e-shopech volí online platbu kartou již více než polovina Čechů (56 %). Nejčastěji kartou, případně pomocí služby Apple či Google Pay, platí na internetu mladí lidé ve věku 18 až 26 let (76 %). Ukazuje se, že Češi jsou při online nakupování spořivější a zvažují každý zbytečný výdaj. Zájem o dobírku tak i nadále klesá. Za posledních 7 let až o 18 p. b. Údaje vyplývají z letošního průzkumu společnosti GLS realizovaného prostřednictvím aplikace Instant Research agenturou Ipsos na vzorku 1050 respondentů a potvrzují to i interní data přepravce.
Ještě před sedmi lety byla dobírka nejčastějším způsobem platby v e-shopech. Využívalo ji až 35 % lidí. Pandemie koronaviru však dobírce zasadila citelnou ránu. Náhlý důraz na hygienu, uzavřené prodejny a obavy z osobního kontaktu naučily také starší populaci, která je tradičně spíše konzervativní, více využívat platbu kartou. A pohodlnějším online nákupům rychle přivykla. Podle průzkumu volí platbu kartou online již 44 % lidí ve věku 54 až 65 let, o 17 p. b. více než v roce 2019. Také současná nepříznivá ekonomická situace návratu dobírky na výsluní příliš nenahrává. „Platba kartou online není oproti dobírce v nákupních košících zpoplatněna. Pokud si zákazník zvolí platbu kartou, ušetří zpravidla až 40 korun za nákup. Vzhledem ke zhoršující se ekonomické situaci českých domácností, očekáváme, že lidé budou více šetřit, a projeví se to i ve způsobu platby na e-shopech,” uvádí Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika.
Z letošního průzkumu GLS vyplývá, že významně narostlo množství lidí, kteří na internetu platí kartou každý týden (o 18 p. b. oproti 2021). S tím zároveň klesá procento lidí, kteří zásadně nevyužívají platbu kartou online. A snižuje se také množství lidí, kteří platí online kartou velmi zřídka. Z 35 % v roce 2018 na dnešních 18 %. Ve věkové skupině 54 až 65 let čtvrtina platí kartou zřídka a 11 % ji pro nákupy na internetu nevyužívá. „V období před pandemií platilo každý týden na internetu kartou pouze 11 % lidí ve věku 54 až 65 let. Těší nás, že přibývá seniorů, kteří jdou s dobou a nakupování na internetu bez problémů zvládají,“ vysvětluje Pavel Včela.
GLS Group a NejBusiness.cz
5. září 2022
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...