Zákazníci sítě AAA AUTO letos v létě kupovali nejvíce úsporné hatchbacky

Zákazníci sítě AAA AUTO letos v létě kupovali nejvíce úsporné hatchbacky

Léto je za námi, děti se vrátily zpátky do škol a zákazníci začínají zvažovat při nákupu novějšího vozu i výhody pro nadcházející zimní sezónu. V červenci a srpnu se nákupní chování oproti zbytku roku významně proměnilo. Po dvou letech pandemie, kdy byly na výsluní kombíky, si své pomyslné prvenství vybojovaly zpět hatchbacky, kterých se v síti autocenter AAA AUTO prodalo 28,3 %. Největší poptávka je jednoznačně po úsporných automobilech. 56 % prodaných aut mělo benzínový pohon. Vyplynulo to z prodejních statistik skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.

„Pandemie covidu značně proměnila zákaznické chování. Lidé začali více řešit praktičnost vozů a zásadní byl větší zavazadlový prostor. Toto léto došlo po dvou letech ke změně a na výsluní se vrátily hatchbacky, o které byl v naší síti autocenter největší zájem. Kvůli zdražování cen energií a dalších komodit zákazníci více šetří. Často si pořizují i druhý nebo třetí menší vůz, který je pro každodenní dojíždění do zaměstnání výrazně úspornější na provoz. S nástupem zimní sezóny a částečnému zlevnění paliv lze očekávat, že hatchbacky opět v popularitě porazí kombi i SUV,“ uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna. Hatchbacky v červenci a srpnu tvořily 28,3 % z celkových prodejů skupiny. Kombíků se prodalo 25,7 % a SUV 23 %.

Prohloubení rozdílu mezi cenou benzínu a dieselu v létě značně ovlivnilo nákupní chování zákazníků při koupi ojetého vozu. 56 % zákazníků si pořídilo automobil v benzínu. Přitom poměr mezi oblibou těchto dvou druhů paliv se v letních měsících každoročně téměř rovná a takový výkyv není obvyklý. „Lidé prostě hledají, kde ušetřit. To je i důvod, proč v létě nerostl tak výrazně zájem o automobily s automatickou převodovkou, které mají v porovnání s manuálem o něco vyšší spotřebu. Poslední tři roky se každé léto zájem zvýšil meziročně zhruba o tři procenta, toto léto jen o procento a půl,“ doplnil Vaněček.

Mezi modely aut se na prvních třech místech snad poprvé v třicetileté historii skupiny AURES Holdings objevily tři Škodovky, konkrétně modely Octavia (9,6 %), Fabia (6,2 %) a Superb (3,2 %). Nejoblíbenějšími letními barvami vozu jsou tradičně stříbrno-šedá (24,4 %), bílá (18,2 %) a černá (15,1 %).

Zdroj informací

AURES Holdings a NejBusiness.cz

Datum

2. září 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

6. června 2025

První vysokorychlostní trať v ČR „Moravská brána“ je blíže realizaci

První vysokorychlostní trať v České republice uspěla v procesu posouzení vlivů na životní prostředí (EIA)...

4. června 2025

Firmy v železničním průmyslu nabízejí stovky pracovních míst pro letošní absolventy technicky zaměřených středních škol

Členské firmy Asociace podniků českého železničního průmyslu - ACRI letos nabízejí stovky pracovních míst,...

16. května 2025

Samsung přebírá špičkového globálního výrobce HVAC zařízení FläktGroup

Společnost Samsung Electronics oznámila, že uzavřela dohodu o převzetí veškerých akcií skupiny FläktGroup,...

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

17. dubna 2025

Inspekce práce v loňském roce při kontrolách odhalila téměř 2 tisíce nelegálně pracujících osob

V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

8. dubna 2025

Exportéři hledají nové trhy. Diverzifikace je klíčem ke stabilitě a odolnosti

České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

Reklama

Page generated in 1.5762 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál