HoppyGo spustilo novou CSR iniciativu, která vyvrací stereotypy o řidičkách a pomáhá samoživitelkám

HoppyGo spustilo novou CSR iniciativu, která vyvrací stereotypy o řidičkách a pomáhá samoživitelkám

Přestože zhruba každý druhý člověk za volantem je žena, stále se potkáváme se stereotypy ohledně jejich řidičského umu. Zmapovat a narušit mýty o ženách a automobilitě a zpřístupnit mobilitu znevýhodněným skupinám nyní chce projekt Ženy auta půjčují platformy pro sdílení vozů HoppyGo, jež je součástí ŠKODA AUTO DigiLab.

“Překvapilo nás, kolik stereotypů a genderismů rezonuje kolem témat spojených s ženskou mobilitou na našich sociálních sítích a v českém veřejném prostoru celkově. Proto jsme se rozhodli podrobněji prozkoumat aktuální situaci v této oblasti a dali si za cíl vše ideálně obrátit v celospolečensky prospěšnou iniciativu,” popisuje Radka Jenka Šubířová, Head of Marketing společnosti HoppyGo, která projekt spoluiniciovala s pražskou agenturou WMC Grey. Komunikaci následně zajistila agentura Brainz Narrative.

Označení celé kampaně vychází ze známého tvrzení “ženská a auto se nepůjčuje” a převrací ho do pozitivně laděného titulu “ženy auta půjčují”. HoppyGo tak chce motivovat české ženy - řidičky, aby ukázaly, že jsou také majitelkami vozů a sdílely svá leckdy ne plně využitá auta a pomohly tak dalším, kteří to skutečně potřebují. Za každé takové auto přidá HoppyGo 1000,- Kč na zapůjčení vozů pro znevýhodněné skupiny zdarma. Do projektu je též zapojena dárcovská online platforma znesnáze21, která otevřela sbírku na pohonné hmoty, a Nadace Kooperativy, která připojila dar 100 000 Kč na pojištění. Díky iniciativě Ženy auta půjčují se tak budou moci neúplné rodiny v tíživé situaci nebo neziskové organizace dostat k zapůjčení vozu, který bude plně pojištěný, “s plnou nádrží” a zcela zdarma.

„Půjčení vlastního auta cizí osobě znamená někoho pustit do svého intimního prostoru. Jelikož cílem kampaně bylo přimět ženy, aby tento krok udělaly, potřebovali jsme přijít s myšlenkou, která pro ně bude působit jako silný aktivizační prvek a upozadí či převáží případné obavy ze zápůjčky. K tomu jsme využili odkaz na známou a emoce budící, stereotypizující hlášku, proti kterému jsme dali naší cílové skupině možnost vyhranit se a dokázat, že podobná prohlášení jsou dnes definitivně minulostí,” doplňuje brand experience strategist Jan Kořán z agentury WMC Grey. Ta v rámci projektu stojí nejen za kreativní ideou, ale také za brandingem kampaně, kterou ve spolupráci s performance media agenturou Digital Ant kreativně spravuje na sociálních sítí HoppyGo.

PR komunikaci zaštítila pražská agentura Brainz Narrative ze skupiny Brainz Studios, jež celou iniciativu odstartovala konferencí Ženy a mobilita. Jejím cílem bylo na jednom místě propojit zajímavé osobnosti, které se snaží upozorňovat na výzvy z oblasti mobility jako takové a také na specifika spojená s ženami. Pozvání přijali například Olga Roučková, závodnice Rallye Dakar a držitelka Ceny Elišky Junkové, Barbora Herrera Castro z Moderní sebeobrany nebo předseda expertní rady Vize 0 Roman Budský. Komunikačně kampaň podpořila také Viola Hejlová známá pod pseudonymem Mazaná matka, časopis Heroine a online magazín Akční ženy. Součástí konference zároveň bylo představení nejnovějšího průzkumu veřejného mínění k tématu žen za volantem.

Zdroj informací

HoppyGo a NejBusiness.cz

Datum

22. srpna 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

4. srpna 2025

Půjčka pro podnikatele nabízí velmi atraktivní možnosti

Jednoduchý scénář je za dveřmi, pro nečekané výdaje ve světě podnikání je tu malý úvěr. Ten se obejde bez...

7. července 2025

Stát podpoří pěstitele ovoce a zeleniny: Sezónní zaměstnanci v těchto sektorech získají slevu na pojistném a větší časový rozsah dohod

Sezónní zaměstnanci, kteří pracují v ovocnářství a zelinářství, získají slevu 7,1 % na sociálním...

3. července 2025

Program turistických voucherů pro Jeseníky přinesl regionu téměř 300 milionů korun

rogram turistických voucherů pro Jeseníky realizovaný Ministerstvem pro místní rozvoj (MMR) ve spolupráci...

11. června 2025

SÚIP: V roce 2024 provedl bezmála 19 000 kontrol a udělil pokuty za téměř 470 miliónů

Celkem 18 969 provedených kontrol, 5 595 udělených pokut v celkové výši 468 994 500 korun, ale i 1 934...

6. června 2025

První vysokorychlostní trať v ČR „Moravská brána“ je blíže realizaci

První vysokorychlostní trať v České republice uspěla v procesu posouzení vlivů na životní prostředí (EIA)...

4. června 2025

Firmy v železničním průmyslu nabízejí stovky pracovních míst pro letošní absolventy technicky zaměřených středních škol

Členské firmy Asociace podniků českého železničního průmyslu - ACRI letos nabízejí stovky pracovních míst,...

16. května 2025

Samsung přebírá špičkového globálního výrobce HVAC zařízení FläktGroup

Společnost Samsung Electronics oznámila, že uzavřela dohodu o převzetí veškerých akcií skupiny FläktGroup,...

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

Reklama

Page generated in 1.6674 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál