Blogy na nás v dnešní době útočí snad ze všech stran. Food a fashion blogy už jsou na internetu známou klasikou, čím dál víc se však psaní blogů začíná rozmáhat i mezi firmami. A jejich majitelé moc dobře vědí, proč to dělají. Není to jen proto, že chtějí jít s posledními trendy. Firemní blog totiž představuje ideální příležitost, jak se odlišit od konkurence a vyniknout na přesyceném trhu. Zajímá vás, jak to funguje?
„Dnešní trh praská ve švech. Být jen dobrý už dávno nestačí. Aby si zákazníci vybrali zrovna vás, musíte jim ukázat, že jste zkrátka jiní a lepší než konkurence. A přesně k tomu máte prostor na blogu. Pravidelně přidávanými kvalitními příspěvky se navíc zalíbíte nejen svým čtenářům, ale i internetovým vyhledávačům, které upřednostňují aktuální obsah. A i to se počítá. Dostanete se pak totiž ve vyhledávačích na lepší pozice, což na váš web opět přivede větší množství zákazníků,” říká Milan Zeman, šéf obsahového týmu společnosti myTimi, která má jeden z nejčtenějších firemních blogů v ČR.
Se Zemanovým tvrzením se shoduje i výzkum společnosti HubSpot, který byl zaměřen právě na přínos vedení blogu. Podle tohoto výzkumu mají firmy s vlastním blogem až o 55 % větší návštěvnost webu a 71 % uživatelů se rozhodne pro nákup právě na základě hodnotných informací, které se dozví na blogu dané společnosti. I proto si už, dle statistik myTimi, téměř 65 % společností, které mají webové stránky, založilo také firemní blog.
Vést blog ovšem není jen tak. Aby dobře plnil svoji funkci, zákazníci se na něj rádi vraceli a začali vás považovat za opravdovou autoritu v oboru, nestačí používat ho pouze k prezentování vlastních výrobků. Je třeba návštěvníkům nabídnout vždy něco navíc.
Nejvíc ze všeho totiž dokáže kredibilitu vašeho blogu zvýšit právě kvalitní obsah s přidanou hodnotou. Lidé touží najít odpovědi na své otázky, chtějí si přečíst něco nového, co nikde jinde nenašli, a získat nové vědomosti. Nabídněte jim to na svém blogu a budou vás milovat. Kromě kvality obsahu je však důležité i to, jak dané informace budete svým zákazníkům servírovat.
Obsah na blogu totiž musí být hlavně dobře konzumovatelný. Snažte se, aby byl každý článek přehledný a aby bylo zřejmé, co čtenáři přinese. Texty formátujte, zbytečně nepřekrývejte reklamou, a postarejte se, aby nic nebránilo jejich dobré čitelnosti i v mobilních zařízeních.
Pište tak, aby bylo patrné, že danému tématu opravdu rozumíte. To hraje obzvláště důležitou roli zejména v oblastech jako je zdraví, právo nebo finance. Ani v ostatních odvětvích byste však tento fakt neměli podceňovat. Jen tak si získáte skutečnou důvěru svých zákazníků a stanete se v jejich očích pravou autoritou v oboru.
„Je hodně velký rozdíl, jestli na blogu jenom představujete vaše novinky a podáváte informace o dění ve firmě, nebo jestli se tam návštěvníci i něco nového naučí nebo najdou řešení problému, který je zrovna trápí. Na blogu totiž nejde jen o to, nahnat si co největší návštěvnost webu, ale především o budování vztahu se zákazníky,” prozrazuje tajemství úspěšného blogování František Zeman, majitel společnosti Algotech.
„Nabídněte lidem prostřednictvím blogového článku pomoc při výběru či srovnání produktů a služeb, vzdělávejte je, dávejte jim užitečné rady a tipy. Takové informace lidé chtějí a přesně pro takový obsah si vás zamilují. A budou se pak sami a moc rádi vracet pro další,” doplňuje Martin Pavlík, tvůrce aplikace a majitel společnosti Lamael.
Dá se tak říci, že správně vedený blog je oboustranně přínosný. Má své obrovské výhody jak pro samotné firmy, tak i pro jejich čtenáře. V dnešní době, kdy lidé většinu informací vyhledávají on-line, tvoří blogy až 85 % ze zdrojů, kde odpovědi na své otázky najdou nejrychleji a nejjednodušeji. Čím dál víc se navíc využívá kvalitních blogů i jako moderních prostředků k získávání informací při výuce ve školách.
Firmám je dobrý blog skvělým pomocníkem při plnění jejich cílů, ať už jsou jakékoliv. Kvalitní obsah zvyšuje odbornost pracovníků firmy v očích veřejnosti, pomáhá s budováním databáze kontaktů pro newslettery, zvyšuje organickou návštěvnost, slouží jako podklad pro sociální sítě a v neposlední řadě dokáže přinášet i nové leady.
„Blog je skvělou příležitostí ke sběru kontaktů potencionálních zájemců o naše produkty. Třeba v myTimi získáváme téměř 60 % poptávek právě prostřednictvím našeho blogu. Je to možná trochu neobvyklé, na druhou stranu to ale svědčí o tom, že ten blog nejspíš vážně vedeme dobře,“ usmívá se Jan Skovajsa, zakladatel myTimi.
Kromě přímého získávání nových zákazníků dokáže blog pomáhat i se zvyšováním vašeho dosahu. Odkazováním na svůj blog na sociálních sítích můžete přivést na svůj web i lidi, kteří o vás dosud nevěděli. Jednoduše řečeno, čím hodnotnější a zajímavější obsah, tím více vašich fanoušků bude příspěvek sdílet nebo komentovat, a tím více se příspěvek rozšíří i mezi ostatní.
Stejně jako sociální sítě, souvisí s vedením blogu a šířením jeho obsahu i posílání newsletterů. Právě newslettery se totiž dostanou k zákazníkům úplně nejblíže, až do jejich e-mailové schránky. Tam je o novince na blogu informují a v ideálním případě i nalákají k prokliknutí. Abyste však mohli posílat newslettery, musíte nejdřív získat kontakty. Abyste získali kontakty, musíte nabídnout zajímavý obsah. Jde o koloběh, který nikdy nekončí, ale který skvěle funguje. Podle statistik mají totiž e-maily odkazující na hodnotný obsah na blogu až o 10 % vyšší CTR než ostatní.
I když kvalitní a pravidelné vedení blogu vyžaduje nemalé úsilí a často i práci zkušeného copywritera, odborníci se shodují, že právě blogy patří v dnešní době mezi investice, které se vám rozhodně vyplatí. Zatímco propagační letáčky skončí v koši, vaše billboardy u dálnice časem nahradí jiné a PPC reklamy se přestanou zákazníkům zobrazovat, článek na blogu už zůstane navždy.
myTimi a NejBusiness.cz
12. srpna 2022
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...