Zákazníci teď nakoupí na Košík.cz ještě snáze

Zákazníci teď nakoupí na Košík.cz ještě snáze

Vyhledávání při nákupu potravin online použije přibližně čtvrtina zákazníků. Výjimkou je internetový supermarket Košík.cz, kde tuto funkci využívá až 40 % nakupujících. Zásadního rozdílu dosáhl nejen vylepšením uživatelského prostředí (UX) stránek, ale i vylepšením vyhledávacího systému, díky kterému navíc zvýšil celkové konverze z nákupu o 10,5 %. Technologie od slovenského startupu Luigi’s Box využívají k optimalizaci vyhledávání i doporučování produktů umělé inteligence. Díky tomu za posledních 12 měsíců na Košíku nakoupilo 130 tisíc domácností a e-shop pomohl zákazníkům snáze a rychleji najít více než 18 000 druhů zboží.

„Přemýšleli jsme, jak vylepšit vyhledávání v rámci našeho webu a jak ulehčit našim zákazníkům nakupování. Zvolili jsme si Luigi’s Box, protože nám dává garanci odbornosti a technologický fokus jejich týmu zaměřený na optimalizaci vyhledávání nás dokáže posunout rychle k našim cílům. Důkazem je, že se nám díky tomuto nástroji podařilo zvýšit vyhledávání a konverze na Košík.cz, které nyní využívá 40 % zákazníků a 40 % z nich taky přidává zboží do košíku,“ říká o spolupráci Robin Rezek, produktový manažer Košík.cz. E-shop má ve své široké nabídce zboží mnoha druhů, od čerstvých potravin přes drogerii až po produkty pro domácí mazlíčky. Je jedním z největších českých internetových prodejců potravin.

„V případě Košíku jsme vyvinuli technologii pro lepší porozumění frázím do té míry, že lidé mohou bez obav zadat do vyhledávače, co chtějí, a vyhledávač to pochopí a splní. Dalším důležitým krokem je personalizace, zejména v případě e-shopu, kam se lidé vracejí a nakupují stejné produkty. Na základě nákupní historie jim dokážeme nabízet nejen jejich oblíbené potraviny, ale i doporučit případnou alternativu,“ vysvětluje Michal Barla, CPO a spoluzakladatel slovenského startupu Luigi’s Box. Jeho nástroje pro optimalizaci vyhledávání a doporučování produktů pomocí umělé inteligence využívají značky Answear, Dedoles, Electroworld či Zoot. Po integraci nástroje zaznamenal Košík.cz nárůst konverzí z vyhledávání o 10,5 %, proklikovost zboží nabízeného přes funkci Našeptávač stoupla o 83 %. Navíc se snížil počet celkových vyhledávání bez výsledků o 74 % a o 38 % klesla i odchodovost zákazníků (tzv. exit rate) z vyhledávání.

Optimalizace díky diagnostice

Hlavním důvodem, proč zákazníci na e-shopech nenakoupí, je, že nenaleznou hledaný produkt. Jen málokdy totiž hledají zboží přesně podle názvu či popisu, pod nímž e-shop výrobek eviduje. „Pro zjednodušení můžeme uvést například slovo ‚pivo‘, které v názvu svého produktu obsahuje jen velmi málo značek. Pokud by vyhledávač pracoval fulltextově a bral v potaz jen přesnou shodu zadání s názvem produktu, zákazníkovi by nemusel zobrazit žádné výsledky. A to i přesto, že by dané zboží e-shop v nabídce měl,“ uvádí Michal Barla. Mezi nejčastější problémy, se kterými by si měl vyhledávač umět poradit, jsou přitom překlepy, cizojazyčné pojmy, slangové výrazy či jednotné a množné číslo. Podle Barly totiž u e-shopů, které optimalizaci vyhledávání neřeší, končí 10–20 % vyhledávání bez výsledků. V některých případech dokonce až 40 %. Naopak u těch, které ji upřednostňují a soustředí se i na přiřazování relevantních alternativ k produktům, se toto číslo pohybuje mezi 1–3 %.

„Častým problémem, se kterým se nevyladěné vyhledávače potýkají, je hledání zboží fulltextově. Tedy že srovnávají hledaný pojem s textem, který k produktu zadal prodejce. Což představuje zásadní překážku ve chvíli, kdy například zákazník zadá pojem chybně nebo jinak, než jak je výrobek evidován v internetovém obchodě,“ podotýká Michal Barla. Původní vyhledávání internetového supermarketu komplikovalo také zobrazování určitých produktů v nelogických kategoriích. Například při hledání tabulky čokolády se objevovaly jogurty, proteiny a zmrzliny, které čokoládu obsahovaly. Stejně tak se třeba hovězí svíčková objevovala v kategorii ryby, spadala totiž do nadřazené kategorie masa.

Optimalizace slovenským nástrojem dokázala problémy vyřešit, díky čemuž se už zákazníkům ukazují jen relevantní produkty. Pokud se totiž nakupujícím nezobrazí ve vyhledávání relevantní či žádné výsledky, až 30 % z nich e-shop ihned opouští. Optimalizací prošly i sezonní produkty jako svatomartinská husa, aby se ve správném období ukazovaly na prvních místech vyhledávání, přestože v porovnání s běžnými produkty mají mnohem nižší míru vyhledávání i nákupu.

Zdroj informací

Košík.cz a NejBusiness.cz

Datum

22. července 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

Reklama

Page generated in 1.4112 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál