Nová informační kampaň Prahy 2

Nová informační kampaň Prahy 2

„Máme rádi Dvojku. Žijeme zde společně,“ je nový slogan Prahy 2, kterým tato městská část spouští informační kampaň ve svých ulicích a parcích. Zejména v letních měsících trápí místní hluk, nepořádek a nedodržování zákazu konzumace alkoholu na veřejnosti. Tentokrát se však do řešení problému zapojili také žáci základních škol. Díky jejich výtvarným dílům, která jsou přímo součástí informačních cedulí, se ulice, parky a náměstí promění v galerii pod širým nebem.

„Jsme centrální městskou částí a zároveň městskou památkovou zónou. Naše náměstí, parky i oblast náplavky Rašínova nábřeží patří již dlouhodobě k těm nejvyhledávanějším odpočinkovým místům v metropoli. To s sebou ovšem nese i mnohá negativa pro naše rezidenty, jako například větší hlučnost a časté rušení nočního klidu. A konečně přináší také zvýšené nároky na čistotu a pořádek. Vím, že policisté a strážníci dělají všechno proto, aby situaci v parcích měli pod kontrolou, ale to samo o sobě nestačí. Chceme, aby se všem na Praze 2 dobře žilo. Proto jsme přišli s nápadem zapojit do informační kampaně žáky našich základních škol. A udělali jsme dobře, školáci se svého úkolu zhostili na výbornou. Nakreslili témata svým dětským, přesto velmi vnímavým pohledem. Z dětských obrázků čiší přímočarost, která nutí k zamyšlení. Na radnici nakonec dorazila úctyhodná stovka návrhů, a tak vybrat vítěznou pětici nebylo vůbec jednoduché,“ přibližuje kampaň radnice její starostka Alexandra Udženija.

Vítězná pětice návrhů spolu s doprovodným textem zdobí nové informační cedule, které nechala městská část instalovat například na Karlovo či Tylovo náměstí, do Zítkových sadů i na náplavku Rašínova nábřeží. Návštěvníci i zahraniční turisté se tak jednoduchou a srozumitelnou formou seznámí s pravidly chování, např. udržováním čistoty a pořádku, dodržováním nočního klidu nebo zákazem konzumace alkoholu na veřejnosti. Kompletní přehlídku všech uměleckých děl hodlá radnice veřejnosti představit v září prostřednictvím samostatné výstavy.

„Na bezpečnosti a pořádku nám záleží. Proto aktuální situaci v městské části bedlivě sledujeme a společně s policisty i strážníky pravidelně vyhodnocujeme. Scházíme se u společného stolu a případné problémy včas a rychle řešíme, tak abychom předešli zhoršení situace. S příchodem teplého počasí a počátkem turistické sezóny policie zaznamenala zvýšenou koncentraci návštěvníků poblíž památek, v parcích, na náměstích i na náplavce. A v této návaznosti registrovala i častější porušování nočního klidu a veřejného pořádku. Při řešení takových případů však policisté i strážníci opakovaně naráželi na nepochopení návštěvníků a neznalost vyhlášek. V návaznosti na časté stížnosti obyvatel Podskalí je od začátku července navíc účinná nová vyhláška, která v nočních hodinách znemožňuje konzumaci alkoholu na náplavce. I to nás přimělo k tomu, abychom přišli s novou informační kampaní, která policii a návštěvníkům pomůže,“ dodal radní pro bezpečnost Prahy 2 Michal Zuna.

Zdroj informací

Městská část Praha 2 a NejBusiness.cz

Datum

17. července 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.9117 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál