Hornbach Česká republika vydává svou první brožuru mapující aktivity společnosti na poli společenské odpovědnosti a udržitelného podnikání. Mateřská organizace tuto iniciativu ještě podpořila svým reportem o uhlíkové stopě, který obsahuje údaje nejen za celou skupinu Hornbach ale i za český region. Brožura Hornbachu se v jednotlivých kapitolách věnuje všem relevantním tématům, od zaměstnanců, přes sortiment a dodavatele až po zákazníky. Nechává nahlédnout pod pokličku udržitelného fungování lídra na poli DIY.
Historie společnosti Hornbach se odvíjí jako rodinný příběh, který je v oboru DIY na našem trhu jedinečný. Stejně jako jsou vůči sobě ohleduplní členové rodiny, snaží se i Hornbach minimalizovat dopady svého podnikání na životní prostředí, a zároveň pečovat o své zaměstnance. „Naším cílem je zajistit, aby bylo zachováno dobré pracovní prostředí pro všechny, na všech úrovních a kdekoliv – v prodejně, v call centru, v logistických centrech nebo centrále,“ říká Lada Šmolková, jednatelka společnosti Hornbach pro ČR a Slovensko. O zdravé firemní kultuře svědčí i průměrná doba setrvání v zaměstnání v Hornbachu, jež činí přes 9 let.
Hornbach se zavázal k udržitelnému a společensky odpovědnému podnikání. Svým zákazníkům se snaží nabízet maximum produktů, jež buď splňují podmínky trvalé udržitelnosti, nebo jsou šetrné k přírodě. Bezpodmínečným základem obchodních vztahů je dodržování mezinárodních lidských práv a základních pracovních norem. Ctění zásad ekologicky, společensky a eticky odpovědného chování vyžaduje Hornbach na základě závazných CSR norem také od svých obchodních partnerů. „Naším cílem je prodávat pouze výrobky, o jejichž kvalitě jsme přesvědčeni a u nichž jsou nejen kvalita, ale také bezpečnost a užitné vlastnosti na prvním místě. A samozřejmě způsob, jakým byly výrobky vyrobeny – tedy s ohledem na dodržování odpovídajících pracovních podmínek,“ vysvětluje jednatelka Hornbach ČR Stanislava Hradilová.
Respekt, odpovědnost, spolehlivost, upřímnost, uvěřitelnost i důvěra jsou pro Hornbach velmi důležité – a to nejen z pohledu CSR aktivit ale také jako zájem o člověka, jeho bydlení i zahradu. Ostatně v tomto duchu se nesou i běžné kampaně Hornbachu, jako třeba letošní „Vyraž do Hornbachu“ nebo loňská kampaň k Biodiverzitě.
„Pro dlouhodobou spolupráci jsme si například v České republice vybrali Nadaci Via, se kterou dlouhodobě spolupracujeme na podpoře programu Místo, kde žijeme a pomáháme tak probudit k životu zapomenutá, opuštěná nebo zanedbaná místa, aby ožila a opět sloužila pro setkání obyvatel. Tato dlouholetá partnerství a desítky již realizovaných projektů doplňujeme kooperací a lokální podporou v místech našich prodejen,“ uvádí Jaroslav Paděra, jednatel Hornbachu ČR a SR.
První brožura o společenské odpovědnosti Hornbachu ČR bude mít v příštích letech samozřejmě další pokračování, tak jak se budou i nadále rozvíjet aktivity na poli společenské odpovědnosti a udržitelného podnikání. Tato sumarizační zpráva se těší velké podpoře mateřské organizace, kde nefinanční reporting patří k běžným standardům. Tento rok je navíc doplněný o vydání prvního reportu o uhlíkové stopě Hornbachu International, který obsahuje údaje rovněž za český region.
Hornbach a NejBusiness.cz
12. července 2022
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....