Jaká ojetá auta si vybírají muži? Hlavně Škodovky a SUV

Jaká ojetá auta si vybírají muži? Hlavně Škodovky a SUV

Třicet let je dlouhá doba a stejně jako například v případě výběru mobilních telefonů, i u ojetých automobilů se za tři uplynulé dekády měnily preference při jejich nákupu. Každý má své specifické požadavky a finanční možnosti, v rámci kterých si vyrazí svůj vysněný vůz pořídit. Faktem ale zůstává, že v drtivé většině případů je to muž, kdo v rodině zodpovídá za výběr, absolvuje nákup a převzetí vozu. V případě sítě autocenter AAA AUTO představují muži celých 68 % zákazníků.

Automobil jako dopravní prostředek má za sebou už 136 let dlouhou historii a za tuto dobu prošel celou řadou změn, vylepšení a modernizací, ve všech svých kategoriích a bez výjimky u všech továrních značek. Zatím, co v prvopočátcích si auto mohli dovolit jen zámožní lidé, dnes je součástí prakticky každého člověka či rodiny. Řidiči mají na výběr z celé plejády značek, karoserií, stupňů výbavy, pohonů, barev atd, ale také si mohou vybrat způsob nákupu. AURES Holdings a jím provozovaná síť autocenter AAA AUTO, největší prodejce ojetých vozů v Česku, slaví v tomto roce 30 let od uvedení na trh a za tuto dobu v rámci prodejů nasbíral obrovské množství statistik, dat a vytvořil početné množství analýz. Vývoj ojetých vozů za uplynulá tři desetiletí byl dosud nejrychlejší za celou historii existence auta jako takového. Značné modernizace se u nás v masivním měřítku dočkal v roce 1994, resp. v následujících letech, kdy si čeští zákazníci mohli začít pořizovat cenově dostupnou Škodu Felicia, která se spolu s Favoritem stala základem české mobility devadesátých let.

Octavie dominantou mužů

Příchod modelu Octavia na trh v roce 1996 znamenal revoluci pro zákazníky, a to především z řad mužů. Octavie znamenala zlom ve vnímání ideálu rodinného vozu, který vlastně trvá dodnes. Velmi brzy se tento model stal nejoblíbenější ojetinou právě u silnějšího pohlaví vůbec. Za posledních 6 let jej každoročně v rámci sítě AAA AUTO koupí 3-4 tisíce mužů. Není proto překvapením, že nejoblíbenější pánskou značkou je tuzemská Škodovka. Každoročně si v posledních několika letech pro tuto značku do „Áček“ přijde 7-10 tisíc mužských zákazníků. Například v roce 2018 se škodovkou odjíždělo 30 % mužů.

Rozmach vozů SUV

Historie sportovně užitkových vozidel (SUV) se začala psát v roce 1935. První SUV na světě byl Chevrolet Suburban. První SUV s technikou Škoda pak vzniklo už před 56 lety. Exotická Škoda Trekka je dnes raritou. V současnosti je situace v segmentu SUV naprosto jiná. Jejich obliba v případě ojetých vozů za poslední 3 desetiletí raketově roste, a to zejména u mužů. Důkazem je posledních 6 let, kdy, až na jednu výjimku, jejich prodeje stále stoupají. Zatím, co v roce 2016 jich mužští zákazníci AAA AUTO nakoupili 10 %, v roce 2021 to dvojnásobek, a to 20 % ze všech aut prodaných mužům.

A další statistiky a perličky?

Nejdražší auto, které si v AAA AUTO koupil zástupce silnějšího pohlaví, byl Mercedes G500 cabrio – Final Edition z limitované edice posledních dvou set vyrobených kusů Final Edition 200. Ten se v roce 2017 prodal za 6,3 milionu korun. Nejoblíbenější barvou u mužů je dlouhodobě stříbrná. V těsném závěsu za ní se drží modrá a černá. Muži upřednostňují cca 5x častěji automatickou převodovku před manuální. A paliva? Během posledních šesti let je situace téměř vyrovnaná. Muži si za toto období zakoupili 49,3 % vozů poháněných benzínem, 50,5 % pak zvolilo naftu. Zbytek připadal na alternativní paliva.

Zdroj informací

AAA AUTO s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

17. června 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

4. srpna 2025

Půjčka pro podnikatele nabízí velmi atraktivní možnosti

Jednoduchý scénář je za dveřmi, pro nečekané výdaje ve světě podnikání je tu malý úvěr. Ten se obejde bez...

7. července 2025

Stát podpoří pěstitele ovoce a zeleniny: Sezónní zaměstnanci v těchto sektorech získají slevu na pojistném a větší časový rozsah dohod

Sezónní zaměstnanci, kteří pracují v ovocnářství a zelinářství, získají slevu 7,1 % na sociálním...

3. července 2025

Program turistických voucherů pro Jeseníky přinesl regionu téměř 300 milionů korun

rogram turistických voucherů pro Jeseníky realizovaný Ministerstvem pro místní rozvoj (MMR) ve spolupráci...

11. června 2025

SÚIP: V roce 2024 provedl bezmála 19 000 kontrol a udělil pokuty za téměř 470 miliónů

Celkem 18 969 provedených kontrol, 5 595 udělených pokut v celkové výši 468 994 500 korun, ale i 1 934...

6. června 2025

První vysokorychlostní trať v ČR „Moravská brána“ je blíže realizaci

První vysokorychlostní trať v České republice uspěla v procesu posouzení vlivů na životní prostředí (EIA)...

4. června 2025

Firmy v železničním průmyslu nabízejí stovky pracovních míst pro letošní absolventy technicky zaměřených středních škol

Členské firmy Asociace podniků českého železničního průmyslu - ACRI letos nabízejí stovky pracovních míst,...

16. května 2025

Samsung přebírá špičkového globálního výrobce HVAC zařízení FläktGroup

Společnost Samsung Electronics oznámila, že uzavřela dohodu o převzetí veškerých akcií skupiny FläktGroup,...

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

Reklama

Page generated in 2.586 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál