Jaká ojetá auta si vybírají muži? Hlavně Škodovky a SUV

Jaká ojetá auta si vybírají muži? Hlavně Škodovky a SUV

Třicet let je dlouhá doba a stejně jako například v případě výběru mobilních telefonů, i u ojetých automobilů se za tři uplynulé dekády měnily preference při jejich nákupu. Každý má své specifické požadavky a finanční možnosti, v rámci kterých si vyrazí svůj vysněný vůz pořídit. Faktem ale zůstává, že v drtivé většině případů je to muž, kdo v rodině zodpovídá za výběr, absolvuje nákup a převzetí vozu. V případě sítě autocenter AAA AUTO představují muži celých 68 % zákazníků.

Automobil jako dopravní prostředek má za sebou už 136 let dlouhou historii a za tuto dobu prošel celou řadou změn, vylepšení a modernizací, ve všech svých kategoriích a bez výjimky u všech továrních značek. Zatím, co v prvopočátcích si auto mohli dovolit jen zámožní lidé, dnes je součástí prakticky každého člověka či rodiny. Řidiči mají na výběr z celé plejády značek, karoserií, stupňů výbavy, pohonů, barev atd, ale také si mohou vybrat způsob nákupu. AURES Holdings a jím provozovaná síť autocenter AAA AUTO, největší prodejce ojetých vozů v Česku, slaví v tomto roce 30 let od uvedení na trh a za tuto dobu v rámci prodejů nasbíral obrovské množství statistik, dat a vytvořil početné množství analýz. Vývoj ojetých vozů za uplynulá tři desetiletí byl dosud nejrychlejší za celou historii existence auta jako takového. Značné modernizace se u nás v masivním měřítku dočkal v roce 1994, resp. v následujících letech, kdy si čeští zákazníci mohli začít pořizovat cenově dostupnou Škodu Felicia, která se spolu s Favoritem stala základem české mobility devadesátých let.

Octavie dominantou mužů

Příchod modelu Octavia na trh v roce 1996 znamenal revoluci pro zákazníky, a to především z řad mužů. Octavie znamenala zlom ve vnímání ideálu rodinného vozu, který vlastně trvá dodnes. Velmi brzy se tento model stal nejoblíbenější ojetinou právě u silnějšího pohlaví vůbec. Za posledních 6 let jej každoročně v rámci sítě AAA AUTO koupí 3-4 tisíce mužů. Není proto překvapením, že nejoblíbenější pánskou značkou je tuzemská Škodovka. Každoročně si v posledních několika letech pro tuto značku do „Áček“ přijde 7-10 tisíc mužských zákazníků. Například v roce 2018 se škodovkou odjíždělo 30 % mužů.

Rozmach vozů SUV

Historie sportovně užitkových vozidel (SUV) se začala psát v roce 1935. První SUV na světě byl Chevrolet Suburban. První SUV s technikou Škoda pak vzniklo už před 56 lety. Exotická Škoda Trekka je dnes raritou. V současnosti je situace v segmentu SUV naprosto jiná. Jejich obliba v případě ojetých vozů za poslední 3 desetiletí raketově roste, a to zejména u mužů. Důkazem je posledních 6 let, kdy, až na jednu výjimku, jejich prodeje stále stoupají. Zatím, co v roce 2016 jich mužští zákazníci AAA AUTO nakoupili 10 %, v roce 2021 to dvojnásobek, a to 20 % ze všech aut prodaných mužům.

A další statistiky a perličky?

Nejdražší auto, které si v AAA AUTO koupil zástupce silnějšího pohlaví, byl Mercedes G500 cabrio – Final Edition z limitované edice posledních dvou set vyrobených kusů Final Edition 200. Ten se v roce 2017 prodal za 6,3 milionu korun. Nejoblíbenější barvou u mužů je dlouhodobě stříbrná. V těsném závěsu za ní se drží modrá a černá. Muži upřednostňují cca 5x častěji automatickou převodovku před manuální. A paliva? Během posledních šesti let je situace téměř vyrovnaná. Muži si za toto období zakoupili 49,3 % vozů poháněných benzínem, 50,5 % pak zvolilo naftu. Zbytek připadal na alternativní paliva.

Zdroj informací

AAA AUTO s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

17. června 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

17. dubna 2025

Inspekce práce v loňském roce při kontrolách odhalila téměř 2 tisíce nelegálně pracujících osob

V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

8. dubna 2025

Exportéři hledají nové trhy. Diverzifikace je klíčem ke stabilitě a odolnosti

České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

Reklama

Page generated in 1.8085 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál