Studenti radí studentům: Slezská univerzita rozšiřuje poptávanou službu individuálních konzultací pro zájemce o studium

Studenti radí studentům: Slezská univerzita rozšiřuje poptávanou službu individuálních konzultací pro zájemce o studium

Přečíst si recenze o výrobku, který si chcete koupit, není vůbec špatné, lepší ale je zeptat se na přímé zkušenosti někoho, kdo daný výrobek či službu opravdu používá. Přesně tímto názorem se řídila Slezská univerzita, když v loňském roce zaváděla pro zájemce o studium službu individuálních konzultací prostřednictvím svých současných studentů. Středoškoláci možnost zeptat se jen nepatrně starších studentů na jejich vlastní zkušenosti se studiem rozhodně ocenili, univerzita proto letos síť svých ambasadorů studijních programů podstatně rozšiřuje.

Zájemci o studium na VŠ to rozhodně nemají lehké, když se snaží vybrat si v současné, opravdu široké nabídce studijních možností. O tom, že se často zmýlí, svědčí alarmující procento těch, kteří studium vzdají hned v prvním ročníku – v České republice jejich dle dostupných informací okolo 50 %. I když se studijní neúspěšnost studentů 1. ročníků na Slezské univerzitě pohybuje výrazně pod tímto celorepublikovým průměrem, univerzita se dlouhodobě snaží maturantům s orientací a výběrem pomoci. Rozšiřuje míru popisů nabízených studijních programů na svém webu, vydává pro zájemce o studium obsáhlý časopis, zprostředkovává názory současných studentů i absolventů. V loňském roce tento pasivní způsob získávání informací obohatila o interaktivní způsob, když přikročila k ustavení sítě ambasadorů studijních programů, tzn. svých současných studentů. Tito dobrovolníci poskytují na vyžádání osobní zkušenost se svým univerzitním studiem a odpovídají na konkrétní, individuální dotazy zájemců o dané studium.

„Snažili jsme se vcítit do pozice a potřeb maturantů, kteří by si rádi a odpovědně zvolili svůj studijní program na vysoké škole. V loňském, pilotním ročníku zájem o nabídku těchto individuálních konzultací předčil naše očekávání“, říká o úspěšném projektu rektor Slezské univerzity doc. Ing. Pavel Tuleja, Ph.D. a dodává: „Informace např. ze studijních oddělení nebo od garantů studijních programů si zájemci mohli vyžádat již dříve, ale využití těchto možností v širším měřítku jim pravděpodobně bránil přirozený ostych. Úspěch služby našich ambíků tkví v tom, že si informace předávají studenti, které z hlediska věku dělí od tazatelů většinou jen pár let a kteří se při svém výběru studia a při realizaci přijímacích zkoušek pravděpodobně dostali do stejné situace jako tito tazatelé. Dá se říci, že díky tomu si také tyto dvě skupiny velmi dobře rozumí.“

Ke službě tzv. ambíka se studenti hlásí dobrovolně. Univerzita jim pak zabezpečí odborné školení komunikačních dovedností a zveřejní jejich kontaktní vizitku u konkrétního oboru, který studují. Ambíkem se přitom může stát jen student, který již má se studiem konkrétní zkušenosti, typicky tedy student 2. ročníku. Zájemci o studium pak může z vlastní zkušenosti pomoci orientovat se v konkrétním studijním programu, předat mu vlastní zkušenost ohledně náročnosti studia, seznámit jej s předměty, které studium obsahuje, poradit mu s přípravou na přijímací zkoušku či přiblížit studentský život.

Slezská univerzita aktuálně ve dvou městech ČR (v Opavě a Karviné) nabízí na nejnižším, bakalářském typu studia na 70 studijních programů. Služby ambíka mohou zájemci využít u téměř poloviny z nich. Velký počet studijních programů je totiž nových, a proto ještě nemají k dispozici studenty s dostatečnou zkušeností pro poskytování tohoto poradenství. Univerzita tak bude v následujících letech svou síť studentských ambasadorů, jejíž rozjezd a první fungování podpořila prostřednictvím Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR z operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání také Evropská Unie, dále podporovat a rozšiřovat.

Zdroj informací

Slezská univerzita v Opavě a NejBusiness.cz

Datum

19. ledna 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

Reklama

Page generated in 1.2549 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál