Emco už nevyrábí jen cereálie. Rostlinné kategorie výrobků rostou dvojnásobně, a tak firma nově vstupuje do kategorie rostlinných alternativ. Kromě müsli, ovesných kaší či sušenek tak nově nabízí i rostlinná masa či sýry pod vlastní značkou Pan Hrášek.
V loňském roce zaznamenalo Emco rekordní zájem o své výrobky na domácím trhu i ve světe a obrat dosáhl 1,5 miliardy Kč. Firma je českou jedničkou v mysli, ovesných kaších či mrazem sušeném ovoci a svoje výrobky exportuje do 53 zemí světa. Kvůli růstu objemu výroby investuje firma v loňském a letošním roce 150 mil. Kč do automatizace, nových technologií a rozšíření svého výrobního závodu.
Emco se dlouhodobě snaží inovovat a přicházet s nutričně zajímavými produkty. Nyní přichází s novými rostlinnými kategoriemi výrobků. „Příklon k rostlinné stravě není krátkodobý trend, ale jde o postupnou změnu stravování společnosti, která se nebude týkat jen veganů či vegetariánů,“ říká Martin Jahoda, který před dvěma lety firmu převzal od svého otce a nyní jí vede.
„Z vlastní zkušenosti vím, že je přínosné zvyšovat podíl rostlinné stravy. Důvody mohou být individuální – nutriční, zdravotní, ekologické či etické, ale dá se očekávat, že společnost se bude jako celek navracet od živočišné stravy zpět k té rostlinné,“ říká Martin Jahoda. Podle výzkumu agentury Ipsos je nyní 28 % Čechů připraveno konzumovat více rostlinných produktů na úkor živočišných.
Masové alternativy Pan Hrášek jsou k dostání v podobě burgeru a nudliček, které jsou na hrachovém základě, bez sóji a bohaté na bílkoviny. Sýrové alternativy goudy a čedaru jsou také s hrachovou bílkovinou a bez laktózy. Rostlinné kategorie zaznamenávají dvojciferný růst prodejů i díky příklonu spotřebitelů ke zdravému životnímu stylu vlivem pandemie, a tak i Emco do budoucna počítá s rozšiřováním jejich nabídky.
Na vývoji výrobků Pana Hráška se podíleli i zástupci organizace ProVeg: „Emco s námi poctivě ladilo jejich receptury. Z výsledku jsme nadšeni a doufáme, že nadšeni budou i spotřebitelé,“ říká Martin Ranninger, ředitel ProVeg Česko.
S rostlinnými výrobky má Emco mnohaleté zkušenosti. V roli distributora na českém trhu dlouho budovalo značku rostlinných nápojů Alpro, kterou nyní vlastní firma Danone. Po 30 letech výroby a prodeje rostlinných cereálních výrobků Emco tak nyní začíná s prodejem rostlinného masa a sýrů pod značkou Pan Hrášek.
Historie české rodinné společnosti Emco sahá do roku 1990, kdy její zakladatel Zdenek Jahoda začal s dovozem prvních snídaňových cereálií do České republiky. Největším zahraničním trhem se v loňském roce stalo Japonsko, kam Emco vyváží zejména křupavé mysli vyráběné z českého ovsa zpracovávaného ve vlastním ovesném mlýně.
Emco spol. s r. o. a NejBusiness.cz
17. ledna 2022
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...