Největší nárůst plateb kartami měly v předvánočním čase kurýrní a zásilkové služby, které meziročně stouply o rekordních 200 procent. Češi pod stromeček nakupovali zejména u obchodníků s kosmetikou a elektronikou, vyplývá ze statistik bankopojišťovací skupiny ČSOB.
Přes pokračující strmý růst obliby nakupování na eshopech, kde platby v předvánočním čase vzrostly meziročně o polovinu, lidé nadále upřednostňují při vybírání dárků kamenné prodejny. „Zhruba čtyři z pěti nákupů před Štědrým dnem byly uhrazeny kartami v obchodních centrech, supermarketech a prodejnách, zbývající pětina pak na internetu. Nicméně je jasné, že ecommerce má před sebou velký růstový potenciál,“ uvádí Jan Sadil, člen představenstva ČSOB zodpovědný za retail.
Zajímavostí předvánočních útrat kartami byly velké objemy plateb v kategorii hotelů a ubytování, která se obvykle těsně před Štědrým dnem na předních místech neobjevuje. V povánočních nákupech se sortiment obměnil a na přední příčky zájmu spotřebitelů se dostalo sportovní vybavení, které prodejci nabízeli často ve slevě, oblečení nebo jídlo s nápoji.
Z celoročního pohledu lidé nejvíce platili kartami za potraviny, pohonné hmoty, elektroniku, restaurace a hospody a vybavení do domácnosti, jako například nábytek. Za celý loňský rok se zvýšil objem plateb kartami v porovnání s rokem 2020 o 24 procent. Pokud srovnáme jednotlivé kategorie, tak nejvyšší meziroční růst objemu karetních plateb loni připadlo na cestovní kanceláře a agentury, a to 77 procent. Až na dalších místech skončily spotřební zboží (+73 procent) a oblečení (+46 procent).
Československá obchodní banka, a. s. a NejBusiness.cz
9. ledna 2022
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...