S příchodem roku 2022 začne platit novela zákona o elektronické komunikaci, která upravuje práci s cookies. Dojde ke změně přístupu nejen ke cookies ale i k dalším sledovacím technologiím, které využívají identifikátory uživatelů na internetu, a to na režim tzv. opt-in oproti současně platnému režimu opt-out. Majitelé webových stránek či aplikací nesmí sbírat osobní údaje o uživateli před udělením jeho souhlasu. V praxi to znamená například, že při návštěvě webu nesmí být spuštěn Facebook pixel, RMKT kódy apod. dříve, než k tomu dá uživatel souhlas. Tato povinnost se nevztahuje jen na tzv. nutné cookies a jiné služby výslovně vyžádané uživatelem, mezi něž patří například objednání zboží nebo služby.
V návaznosti na novelu musí tedy provozovatelé webů vybrat nové vhodné technické řešení cookie lišty, tzv. CMP (consent management platform). Jedním z nástrojů, které cookie lištu řeší, je Cookiebot, jehož oficiálním resellerem pro Česko se stala agentura Taste. Cookiebot CMP je přední světová consent management technologie skenování a automatického blokování všech souborů cookie a podobných trackerů na webu. Platforma je produktem společnosti Cybot, která byla založena v Dánsku v roce 2012 s posláním umožnit webovým stránkám chránit soukromí svých uživatelů. Jedná se o vysoce automatizované plug-and-play řešení pro dodržování hlavních zákonů na ochranu osobních údajů, včetně GDPR/ePR, CCPA, POPIA, LGPD a mnoho dalších. Aktuálně je nasazen na více než 400 000 webových stránkách po celém světě ve více než 46 jazycích.
Nejen změna přístupu ke cookies přináší nutné inovace v oblasti měření návštěvnosti on-line portálů. „S příchodem GA4 přichází také revoluce v měření a pohledu na celou analytiku. Vzniká příležitost nasadit vhodné inovativní metriky co nejdříve a sbírat tak potřebná data správně. Proto doporučujeme provozovatelům webů implementaci univerzálního sémantického datalayeru, s kterým budou díky jeho univerzálnosti připraveni na jakékoliv další změny v budoucnu,“ říká Pavel Petráček, vedoucí týmu Analytics z agentury Taste.
“Připravili jsme řešení, kterými pomůžeme firmám změnu zvládnout. Nešlo nám jen o technickou stránku věci, jejíž úpravu si nová legislativa vynucuje, ale pochopení celé problematiky a všech důsledků. Tématu jsme věnovali jeden z našich pravidelných vzdělávacích workshopů,” doplňuje Jan Makovička, ředitel agentury Taste.
Digitální agentura Taste vznikla spojením jedné z největších českých online marketingových agentur Sun Marketing, analytické a konzultační společnosti Medio Interactive a kreativního spin-offu Digistory. V čele skupiny stojí Jan Makovička.
Taste, a.s. a NejBusiness.cz
27. prosince 2021
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...