Novinky v online marketingu 2022, které mohou zkomplikovat život

Novinky v online marketingu 2022, které mohou zkomplikovat život

S příchodem roku 2022 začne platit novela zákona o elektronické komunikaci, která upravuje práci s cookies. Dojde ke změně přístupu nejen ke cookies ale i k dalším sledovacím technologiím, které využívají identifikátory uživatelů na internetu, a to na režim tzv. opt-in oproti současně platnému režimu opt-out. Majitelé webových stránek či aplikací nesmí sbírat osobní údaje o uživateli před udělením jeho souhlasu. V praxi to znamená například, že při návštěvě webu nesmí být spuštěn Facebook pixel, RMKT kódy apod. dříve, než k tomu dá uživatel souhlas. Tato povinnost se nevztahuje jen na tzv. nutné cookies a jiné služby výslovně vyžádané uživatelem, mezi něž patří například objednání zboží nebo služby.

V návaznosti na novelu musí tedy provozovatelé webů vybrat nové vhodné technické řešení cookie lišty, tzv. CMP (consent management platform). Jedním z nástrojů, které cookie lištu řeší, je Cookiebot, jehož oficiálním resellerem pro Česko se stala agentura Taste. Cookiebot CMP je přední světová consent management technologie skenování a automatického blokování všech souborů cookie a podobných trackerů na webu. Platforma je produktem společnosti Cybot, která byla založena v Dánsku v roce 2012 s posláním umožnit webovým stránkám chránit soukromí svých uživatelů. Jedná se o vysoce automatizované plug-and-play řešení pro dodržování hlavních zákonů na ochranu osobních údajů, včetně GDPR/ePR, CCPA, POPIA, LGPD a mnoho dalších. Aktuálně je nasazen na více než 400 000 webových stránkách po celém světě ve více než 46 jazycích.

Nejen změna přístupu ke cookies přináší nutné inovace v oblasti měření návštěvnosti on-line portálů. „S příchodem GA4 přichází také revoluce v měření a pohledu na celou analytiku. Vzniká příležitost nasadit vhodné inovativní metriky co nejdříve a sbírat tak potřebná data správně. Proto doporučujeme provozovatelům webů implementaci univerzálního sémantického datalayeru, s kterým budou díky jeho univerzálnosti připraveni na jakékoliv další změny v budoucnu,“ říká Pavel Petráček, vedoucí týmu Analytics z agentury Taste.

“Připravili jsme řešení, kterými pomůžeme firmám změnu zvládnout. Nešlo nám jen o technickou stránku věci, jejíž úpravu si nová legislativa vynucuje, ale pochopení celé problematiky a všech důsledků. Tématu jsme věnovali jeden z našich pravidelných vzdělávacích workshopů,” doplňuje Jan Makovička, ředitel agentury Taste.

Taste

Digitální agentura Taste vznikla spojením jedné z největších českých online marketingových agentur Sun Marketing, analytické a konzultační společnosti Medio Interactive a kreativního spin-offu Digistory. V čele skupiny stojí Jan Makovička.

Zdroj informací

Taste, a.s. a NejBusiness.cz

Datum

27. prosince 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

Reklama

Page generated in 1.2944 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál