Český telekomunikační úřad ve spolupráci s Úřadem pro ochranu osobních údajů a Ministerstvem průmyslu a obchodu připravil společné Výkladové stanovisko s odpověďmi na nejčastější otázky, týkající se nových pravidel pro marketingová volání, která stanovuje novela zákona o elektronických komunikacích (zákon č. 374/2021 Sb. s účinností od 1. 1. 2022).
V materiálu mohou podnikatelé najít vysvětlení a odpovědi na vybrané typové dotazy/problémy, se kterými se na Český telekomunikační úřad opakovaně obraceli. Jedná se např. o otázku možnosti kontaktovat stávající zákazníky či klienty, otázku volání na kontakty firem zveřejněné na webových stránkách, otázku telefonických nabídek schůzek, na nichž má proběhnout nabízení zboží či služeb či o problematiku newsletterů, reklam na sociálních sítích nebo telefonátů za účelem výzkumu trhu.
Změna pravidel kontaktování za účelem marketingu bude platit s ohledem na příslušná přechodná ustanovení k novele zákona o elektronických komunikacích až po šestiměsíčním přechodném období, tj. od 1. 7. 2022.
Český telekomunikační úřad a NejBusiness.cz
21. prosince 2021
Celkem 18 969 provedených kontrol, 5 595 udělených pokut v celkové výši 468 994 500 korun, ale i 1 934...
První vysokorychlostní trať v České republice uspěla v procesu posouzení vlivů na životní prostředí (EIA)...
Členské firmy Asociace podniků českého železničního průmyslu - ACRI letos nabízejí stovky pracovních míst,...
Společnost Samsung Electronics oznámila, že uzavřela dohodu o převzetí veškerých akcií skupiny FläktGroup,...
Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...
Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...
Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...
V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...