I když i letošní lyžařskou sezónu ovlivní pandemie Covid, Češi si tradiční zimní lyžovačku nechtějí vzít. Pouze třetina z nich totiž zimní dovolenou neplánuje. Nicméně polovina z těch, kteří se na ni chystají, přiznává, že pandemie jejich plány ovlivnila a museli se jí přizpůsobit. A to zejména ve volbě místa destinace – přes 80 % totiž letos plánuje strávit zimní dovolenou v České republice. Vyplývá to z aktuálního výzkumu Equa bank.
O tom, že letos by si chtěli Češi v porovnání s předchozím rokem užít zimní dovolenou více, svědčí i větší ochota za ni více utratit. Do 5 tisíc Kč by chtělo dát za zimní dovolenou 23 % dotázaných (loni to bylo 60 %), od 5 do 10 tis. Kč chce vynaložit 26 % Čechů (loni 18 %), od 10 do 15 tis. Kč 18 % respondentů (loni 9 %) a od 15 do 20 Kč 12 % (loni 7 %).
Velká část Čechů – více jak polovina – přitom očekává, že letos bude jejich dovolená dražší než loni. Promítá se do toho jak větší zájem trávit letos dovolenou na horách, tak očekávání zvyšování cen. „Průzkum ukázal, že zimní dovolená může být pro řadu Čechů zásah do jejich rodinného rozpočtu. Téměř polovina Čechů na zimní dovolenou totiž musí spořit i několik měsíců. Necelá polovina dotazovaných pak náklady hradí z běžných měsíčních příjmů,“ uvedla Kateřina Petko, ředitelka PR a interní komunikace Equa bank.
Kromě dovolené investují Češi i do lyžařského vybavení. To si letos plánuje koupit každý čtvrtina z těch, kdo lyžují. Nejvíce do něj chtějí investovat letos do částky10 000 Kč. Čtvrtina z lyžujících Čechů si lyžařské vybavení vůbec nepořizuje - půjčuje si ho.
Letos stejně jako loni hraje významnou roli při výběru zimní dovolené nastavení storno podmínek. V porovnání s předchozími lety, je pro polovinu Čechů důležitější vstřícné nastavení podmínek stornování ubytování a dopravy. Pro pětinu Čechů je to dokonce zásadní, aby si dovolenou koupili – tedy podobně, jako tomu bylo loni.
Výzkum proběhl v listopadu letošního roku na reprezentativním vzorku (525) české populace ve věku 18-65. Výzkum uskutečnila Equa bank prostřednictvím Instant Research.
Equa bank a.s. a NejBusiness.cz
1. prosince 2021
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....