Jídelny bez lidské obsluhy? Žádné sci-fi, ale realita

Jídelny bez lidské obsluhy? Žádné sci-fi, ale realita

Vybrat jídlo, nandat na podnos, položit na pult, zaplatit a odejít ke stolu. Běžná rutina, kterou zažívají každý den tisíce lidí. V blízké budoucnosti však možná se zásadní změnou. Vše se odehraje bez jakékoli lidské obsluhy. V souvislosti s digitalizací, která prostupuje všemi obory, totiž dochází i k modernizaci provozů jídelen, restaurací a dalších prostorů určených ke stravování. Vše navíc ještě urychlila pandemie, která z omezení kontaktu mezi lidmi učinila jednu z priorit účinné ochrany před onemocněním.

„Ať už jde o bezkontaktní platby, minimalizaci kontaktů či zvýšení komfortu strávníků, aktuálním trendem je důraz na co největší plynulost obsluhy a minimalizaci čekání. Zákazníci chtějí být obslouženi rychle a bez zdržení,“ uvedl Miloš Tkáčik CEO skupiny PRINCIPAL, do které spadá společnost Hugmarket Digital CZ, která se zabývá digitalizací v prostředí restaurací a jídelen. Dodává, že jde hlavně o provozy, kde se v krátké době kumulují vysoké počty strávníků, jako jsou podnikové jídelny a podobně. „Pro tato zařízení jsou automatizovaná a zároveň zákaznicky příjemná řešení velmi žádaná. Celý proces obsluhy se tak zrychluje a netvoří se fronty. Systém HugInMotion přesně rozpozná, co strávník na podnose má a okamžitě je nacení. Umí navíc příslušné položky i zvážit, což je absolutní novinka,“ doplnil s tím, že aktuálně pracují na projektu, v rámci kterého by příslušné senzory byly umístěny do světel v daných prostorách a zákazníci by tak byli odbavováni přímo za pohybu bez nutnosti u pultů vůbec zastavovat.

Hlavně rychle a bez čekání

Zákazníci dávají přednost digitálnímu řešení, pokud to zkrátí nebo se zcela omezí případné čekání. Potvrzuje to i výzkum společnosti Mastercard, který se týkal chování lidí ve frontách u pokladen. Podle něj až 40 % respondentů při nákupu upřednostňuje samoobslužnou pokladnu. Lidé tak volí řešení, které jim při obsluze zabere nejméně času. Souvisí s tím také i již několik let trvající ochota používat bezkontaktní platby nejenom v supermarketech, ale i při platbách v restauracích, barech, bistrech nebo při parkování.

„Pro každého z nás je čas velmi cennou komoditou a určitě ho rádi trávíme jinak než ve frontách. Oproti dřívějším dobám, kdy nakupující ve frontách rozčilovala platba kartou, se situace po deseti letech bezkontaktních plateb otočila, a naopak emoce zdvihá primárně právě zdlouhavé přepočítávání hotovosti,“ vysvětlil Michal Čarný, generální ředitel společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

„V blízké budoucnosti budou pokladní zóny již zcela bez běžných pokladen. Nahradí je automaty, které rychle a efektivně obslouží zákazníky. To umožní provozovatelům soustředit se více na kvalitu vlastních služeb, zákaznického servisu a v neposlední řadě i samozřejmě jídel samotných,“ popisuje Miloš Tkáčik. Podle něj se místo klasických pokladních zón budou stále více objevovat otevřené prostory, které budou pohodlnější a příjemnější pro zákazníky.

Zdroj informací

PRINCIPAL a NejBusiness.cz

Datum

6. listopadu 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

Reklama

Page generated in 1.1311 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál