Českým outletovým centrům se daří. Turisty nahradili čeští zákazníci

Českým outletovým centrům se daří. Turisty nahradili čeští zákazníci

Od květnového opětovného otevření všech tuzemských nákupních center si zájem českých zákazníků pochvalují především outlety. Češi, kteří jsou v posledních měsících ještě citlivější na ceny, utrácejí za módní produkty v outletových centrech daleko více než v minulosti. Znojemský Freeport Fashion Outlet je i bez rakouských zákazníků má srovnatelnou návštěvnost s předchozím rokem a stejný trend potvrzuje i štěrboholská Fashion Aréna, jejíž návštěvnost meziročně stoupla dokonce o 12 %.

Dopady koronavirových omezení nebo rostoucí inflace ještě více posílila cenovou sensitivitu tuzemských zákazníků. Jak dokazují interní data dvou nejnavštěvovanějších outletových center, zákazníci jsou nyní za výhodnými nákupy odhodlaní urazit i daleko větší vzdálenost. Znojemský Freeport Outletu se musel vypořádat se zcela chybějící rakouskou klientelou, která tvoří až polovinu jejich běžné návštěvnosti. „Tu nám z velké části vynahradili Češi, kteří k nám nyní dojíždějí i ze vzdálenějších regionů. Nakupují více racionálně a jdou za konkrétním zbožím, za něj jsou ale ochotni utratit více peněz než před covidem. S tržbami jsme tak na stejných číslech jako v roce 2019,“ komentuje situaci Jan Procházka, ředitel outletového centra Freeport Fashion Outlet.

Zásadní roli v rostoucím zájmu o tento typ center ale hraje i širší nabídka značek a sortimentu. „Oděvní značky se musely vypořádat s kolekcemi, které jim zůstaly v uzavřených obchodech. Řada z nich tento problém řešila přesunem celých kolekcí k nám. V posledních měsících nás navíc oslovují i společnosti, které do outletových center ještě před dvěma lety vůbec nechtěly,“ říká Lenka Čapková, ředitelka outletového centra Fashion Arena Prague Outlet a dodává: “Tento trend ilustruje například značka GAP, která u nás v květnu otevřela svůj první český outletový obchod. Skvělé obchodní výsledky má ale například i jediný outletový obchod Pietro Filipi Collection, který jsme znovuotevírali na konci července a od té doby jej navštívilo už bezmála 40 tisíc zákazníků.“

I pražské outletové centrum se potýkalo s úbytkem zahraničních zákazníků. Ještě v roce 2019 byli mezi nejpočetnějšími skupinami turistů zástupci asijských zemí. Dnes jsou to turisté z Israele, Arabských států a Ruské federace. Za nový trend Čapková označuje ale i změnu času, ve který zákazníci do centra chodí. Od května má pražská Fashion Aréna o víkendech, které jsou vždy nejvytíženější, otevřeno o hodinu dříve. Ještě před dvěma lety by centrum ráno navštívili jednotlivci, dnes jsou jich během první hodiny už stovky. Ostatně nakupovaní v netradičních hodinách se Fashion Aréně osvědčilo už při jejich tradiční a zákazníky vyhledávané akci Late Night Shopping, která se bude opět konat již 15. října.

Zdroj informací

Fashion Arena Prague Outlet a NejBusiness.cz

Datum

16. října 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

17. dubna 2025

Inspekce práce v loňském roce při kontrolách odhalila téměř 2 tisíce nelegálně pracujících osob

V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

8. dubna 2025

Exportéři hledají nové trhy. Diverzifikace je klíčem ke stabilitě a odolnosti

České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

Reklama

Page generated in 1.3609 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál