Online nákupy překvapivě neklesly ani o prázdninách

Online nákupy překvapivě neklesly ani o prázdninách

Léto obvykle v porovnání s běžnou sezónou přináší pokles online nákupů, lidé odjíždějí na dovolené a řeší jiné věci než nakupování. Souhrnné tržby e-shopů z letošních prázdnin ale ukazují, že letos v řadě segmentů pokles nenastal. Například u nábytku tržby až do poloviny srpna dokonce průběžně rostly, lidé hodně kupovali například skříně a komody, pohovky či postele. Stejně tak v létě rostl i online prodej hraček a dětského oblečení. Lidé také oproti loňskému létu online více kupovali například poznávací zájezdy. Pokles se tak letos o prázdninách týkal jen vyloženě sezónních segmentů jako dům a zahrada, kde jsou nejvyšší prodeje vždy na jaře. Vyplývá to z analýzy digitální marketingové agentury Advisio, která pravidelně porovnává výsledky prodejů 100 středně velkých e-shopů z několika vybraných sektorů.

„Nejen že v řadě segmentů nenastal očekávaný letní pokles online prodejů, ale velký růst vidíme i v meziročním srovnání, a to i přes určité přetrvávající problémy s logistikou a skladovou dostupností. Například v porovnání s předcovidovým rokem 2019 vzrostly tržby e-shopů v segmentu sport či věci pro děti až dvojnásobně, v auto-moto o třetinu. Důvodem může být odložená spotřeba, úspory z covidové doby či určitá euforie po skončení uzavírek. Celkově je ovšem zjevné, že covid výrazně urychlil přesun nákupů do online. Co řada expertů očekávala až za pět let, nastalo už nyní,“ komentuje výsledky analýzy Jiří Komár, ředitel agentury Advisio.

„Při pohledu na detailní čísla jednotlivých kategorií zboží zaujme, že například v kategorii sport se staly letos v létě jednoznačným vítězem prodejů paddleboardy. Za nimi se pak umístily skládací koloběžky. Jinak pokud bychom měli vybrat kategorii, která na tom je během letošního léta snad nejhůře, určitě se dají zmínit prostředky na hubnutí, jindy v online prodejích velmi populární. Lidé si v létě zjevně chtějí trochu dopřát a hubnutí nechávají na jindy,“ doplňuje Jiří Komár.

Advisio

Advisio je digitální marketingová agentura, která má 40 zaměstnanců a cca 150 klientů. Poskytuje full service v oblasti celého digitálního marketingu, tedy např. v oblastech jako PPC reklama, SEO, obsah na sociálních sítích, zbožové srovnávače, e-mail marketing nebo influencer marketing. Pro své klienty také připravuje komplexní marketingové a obsahové strategie. Advisio sídlí v Ostravě, nedávno otevřela pobočku v Praze. Klienty má po celé republice, ale i v zahraničí. V čele agentury stojí Jiří Komár a Radim Vašíček.

Zdroj informací

AdVisio marketing s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

21. září 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.758 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál