Kolik je třeba e-mailů k úspěšnému prodeji?

Kolik je třeba e-mailů k úspěšnému prodeji?

Protipandemická opatření od základů změnila způsob práce obchodníků a komunikaci se zákazníky, ukazují data startupu Pipedrive, který přináší efektivní CRM platformu na řízení prodejů. To, co si obě strany dříve předávaly na osobních schůzkách, se nyní ještě více přesouvá do online světa. V letošním roce museli čeští obchodníci poslat v průměru osm e-mailů, než došlo k úspěšnému prodeji. O něco hůře si vedou obchodníci v Polsku s devíti e-maily, Němci musí poslat sedm e-mailů, nejlépe si vedou Rakušané, kteří potřebují pouhých šest zpráv k uzavření dealu.

„Ještě donedávna se čeští obchodníci spoléhali na osobní setkání, kvůli pandemii však museli zcela přejít na online prodej. Data ukazují, že se dokázali se situací vypořádat, ačkoliv je zde oproti sousedním zemím stále prostor pro zlepšování. V Pipedrive se snažíme jít tomuto trendu naproti a obchodníkům práci maximálně ulehčit. V prosinci jsme například uvedli nástroj eSignatures, který umožňuje podpis smlouvy online a pomáhá zvýšit úspěšnost až o 29 %. Přehled nad veškerými dokumenty pak pomáhá udržet nástroj Sales Docs, který automatizuje způsob, jakým týmy vytváří, spravují a sdílí dokumenty. V době, kdy hraje klíčovou roli rychlost a transparentnost, je pro obchodníky stěžejní udržovat vše potřebné na jedné CRM platformě,“ říká Michal Smetana, vedoucí české pobočky startupu Pipedrive.

Efektivita v online komunikaci se rovněž odráží na úspěšnosti prodejů – čím více e-mailů si obě strany vymění, tím je šance na jejich zdárné uzavření nižší. Češi dosahovali v prvním kvartálu 2021 průměrné úspěšnosti kolem 34 %, Poláci 31 %, Němci 35 % a Rakušané 40 %. To je o něco méně oproti stejnému období loňského roku, pro srovnání se českým obchodníkům dařilo až v 40 % případů. Jejich úspěšnost se tedy ještě nevrátila na předcovidovou úroveň.

V České republice se ze sektorů nejvíce daří zdravotnictví, výrobě a obchodu

Nejlepších výsledků v prvním kvartálu 2021 dosahují čeští obchodníci v oblastech zdravotnictví (53 %), výroby (42 %) a obchodu (49 %). Dobře si vedly rovněž technologické startupy (38 %) a média (35 %). Ve stejném období loňského roku byla úspěšnost v sektoru zdravotnictví průměrně 52 %, ve výrobě 56 % a v oblasti obchodu 51 %. Právě segment výroby byl totiž pandemií nejvíce zasažen. Obchodníci v oblasti technologických startupů pak dosahovali úspěšnosti 36 % a v médiích dokonce 42 %.

„Ukazuje se, že pro úspěch obchodníků je správná digitální podpora klíčová. Efektivní CRM nástroj je prvním základním předpokladem, jak oslovit potenciální zákazníky. Je však potřeba pokrýt co nejvíce kanálů, od vlastního webu přes sociální sítě až po externí databáze leadů. CRM pak slouží ke sběru cenných dat, podle kterých vytvoří profil ideálního zákazníka a na jeho základě lze kontaktovat další relevantní uživatele. Ve výsledku to znamená vyšší šanci na úspěšný prodej,“ dodává Michal Smetana.

Pipedrive

Pipedrive je přední nástroj na řízení prodejů a první platforma, která je orientovaná na obchodníka. Pomáhá mu držet pracovní postup a soustředit se na aktivity, které jsou pro něj důležité. Byl založen v roce 2010 v Estonsku a pobočky má v Dublinu, Lisabonu, Londýně, New Yorku, Praze, Tampě/St. Petersburgu, Tallinnu, v Tartu a Rize. Pipedrive ke svojí práci využívají obchodní týmy z více než 90 000 firem po celém světě. V České republice má tým 25 lidí, z toho 17 vývojářů a dalších specialistů.

Zdroj informací

Pipedrive Prague s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

17. září 2021

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.9114 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál