Slovenský start-up Simplicity oznámil úspěšné ukončení další investice v celkové výši 7 milionů eur, kterou získal na expanzi do USA. Fond Venture to Future, Zero Gravity Capital a vybraní business angels vložili důvěru do platformy usnadňující komunikaci mezi městy a jejich obyvateli. Díky prvotní a nynější druhé investici se hodnota společnosti v průběhu roku desetinásobně zvýšila a start-up Simplicity získal prostor pro rozvoj samotné aplikace a expanzi na globální úrovni.
Díky růstu počtu zákazníků, uživatelů, vývoje nových features a zvyšujícím se příjmům se hodnota od založení startupu Simplicity několikanásobně zvýšila. Současné investiční kolo povede k dalšímu vývoji a inovacii technologie, která stojí za aplikací Simplicity, a expanzii do USA, ale i dalších evropských měst. Simplicity se rozrůstá i počtem zaměstnanců a do konce roku by jejich počet měl narůst na 80.
Aplikace Simplicity shromažďuje všechny důležité informace týkající se městské samosprávy, nemocnic, policie, knihoven a doručuje je občanům prostřednictvím notifikací v chytrých telefonech na základě jejich preferencí. Reaguje tím na současnou situaci, kdy je více než kdy dřív podstatné dostávat včas ověřené informace ze spolehlivých zdrojů a vyhnout se tak nepravdivým zprávám a hoaxům.
“Jsem rád, že jsem se stal součástí Simplicity týmu a můžu tomuto start-upu pomoct k splnění dalších cílů jako investor. Zároveň přispěju i jako technologický mentor při vývoji umělé inteligence, která je součástí aplikace. Mám radost z podílení se na budování platformy, která mění způsob života městských občanů,” vyjadřuje se Roy Ramon, člen Zero Gravity Capital, který sám podniká hned v několika oblastech a má za sebou dvacet let zkušeností v oblasti IT, kyberbezpečnosti a financí.
“Platforma Simplicity je bezpečný nástroj na komunikaci mezi městem a jeho obyvateli. Na rozdíl od sociálních sítí nešíří nepravdivé informace a hoaxy z neověřených zdrojů, ale poskytuje uživatelům ověřené informace. Kromě toho zapojuje lidi do veřejného života v jejich města a zlepšuje komunikaci a interakci se samotným městem. Právě díky tomu podporuje koncept inteligentního města,” vysvětluje Matej Riha, předseda představenstva fondu Venture to Future.
“Myšlenka aplikace, která zjednoduší komunikaci mezi občany a městy vznikla během mých studií v Dánsku, kdy jsem si uvědomil, že nemám dostatek důležitých informací souvisejících s městskou samosprávou. Naše platforma zajistí, že občanům neuniknou zásadní informace jako je zákaz parkování během plánovaného čištění ulice, změna otevíracích hodin městského úřadu nebo adresa testovacího místa v blízkosti bydliště,” popsal vznik nápadu a fungování aplikace Simplicity její spoluzakladatel Juraj Gago.
“Začalo to jako inovativní řešení komunikace pro jedno město a v současnosti naše white labeled aplikace usnadňuje život ve více než sto městech po Evropě. Do USA ovšem Simplicity míří jako jedna aplikace, která sdružuje všechny města,” dodává spoluzakladatel Andrej Krupa.
Simplicity je mobilní aplikace sloužící jako komunikační kanál mezi městem a jeho obyvateli. Prostřednictvím notifikací doručuje obyvatelům informace a novinky z města, které jsou pro ně na základě preferencí důležité. Samotné město tvoří obsah, které se uživatelům doručí, a to pomocí AI technologie, která celý proces usnadňuje. Zároveň mohou občané aplikaci používat k nahlašování podnětů, jako je díra na cestě apod., a tím zlepšovat život ve městě. V některých městech je přes aplikaci možné platit jízdné MHD či parkovné.
Na Slovensku fungují jako samostatné městské aplikace, do USA se Simplicity chystá s jednou sjednocenou aplikací s názvem Simplicity.
Startup byl založený v roce 2018 Jurajom Gagom a Andrejem Krúpou a dnes je aplikace využívaná v 100 evropských městech. V červenci 2021 získal investici ve výši 7 miliónů eur.
Simplicity a NejBusiness.cz
21. srpna 2021
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...