Obchodní řetězec Kaufland zařazuje vejce z chovů akceptujících lepší životní podmínky nosnic do svých nejvýznamnějších privátních značek. Ve stálém sortimentu nabízí již 2/3 vajec z podestýlkových chovů, volných výběhů nebo od bio producentů a jejich podíl stále roste. Také preferuje tuzemské chovatele. Privátní značka zahrnující produkty od českých výrobců K-Jarmark nově nabízí vejce z volného výběhu. Značka K-Classic, jejíž prioritou je poměr kvality a ceny, rozšiřuje nabídku o vejce z podestýlky, navíc také pouze z českých chovů. „Zákazníci se stále více zajímají o to, v jakých podmínkách se slepice chovají. Proto plánujeme vejce z klecových chovů vyřadit do konce roku 2024, ale pravděpodobně to bude ještě dříve,“ říká Renata Maierl, tisková mluvčí Kauflandu.
Kaufland nabízí široký výběr vajec – ve stálém sortimentu primárně česká výjimečně slovenská a v akční nabídce se pak objevují i zahraniční vejce. Zákazník může vybírat z různých velikostí a typů chovů – od oblíbených podestýlkových vajec (značených číslem 2), vejce od slepic z volného výběhu (1), po BIO vejce (0). Novinky – vejce z volného výběhu K-Jarmark jsou nabízena ve velikosti M v balení 6 ks a podestýlková K-Classic aktuálně ve 2 typech balení – M10 (M značí velikost a číslovka počet kusů v balení) nebo L6, ale připravují se také zvýhodněná velká balení M20 a M30, všechna pouze od českých nosnic.
Spolupráci s českými chovateli a pěstiteli bere společnost Kaufland vážně. V segmentu vajec to dokazuje 3. místo v kategorii Zvláštní cena za spolupráci s lokálními dodavateli v loňském ročníku Diamantové ligy za spojení se Statkem Dvořák, který chová slepice ve volném výběhu v pojízdných kurnících.
Spotřeba vajec meziročně roste. Je to jedna z nejvýživnějších potravin a průměrný Čech sní ročně přes 260 slepičích vajec. Důvodem je nejen jejich dostupnost, ale i zdravé složení – obsahují totiž vaječnou bílkovinu s nejvyšší stravitelností, řadu vitamínů a minerálů, což potvrdila i Světová zdravotnická organizace.
Kaufland Česká republika v.o.s. a NejBusiness.cz
12. srpna 2021
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....