Zdaleka ne tak pompézní, ale stále divácky atraktivní. I tak by se dal shrnout zahajovací ceremoniál Letních olympijských her 2020 v Tokiu, který k obrazovkám přilákal patnáctkrát více diváků, než je pro odpolední vysílání stanice ČT Sport běžné. Vyplývá to z interních dat sledovanosti internetové televize Kuki. Ze sportovních přenosů pak u diváků Kuki nejvíce bodoval ženský tenis a cyklistika. Zajímavý souboj sledovanosti představovala kolize mezi basketbalovým zápasem Česko–USA a finále ženské tenisové dvouhry.
„I přes horké letní počasí a výrazně komornější atmosféru zaujal zahajovací ceremoniál letošní olympiády rekordní množství diváků Kuki. Během přenosu mělo stanici ČT Sport naladěno patnáctkrát více sportovních fanoušků, než je v danou dobu běžné. Diváci si cestu k ceremoniálu hledali postupně, vrchol sledovanosti totiž nastal až okolo třetí hodiny odpolední, tedy dvě hodiny po začátku přenosu,“ komentuje Lukáš Pazourek, marketingový ředitel Kuki. Ve velkém přitom nechávali Češi set-top boxy naladěné na ČT Sport až do 17. hodiny, kdy už ale ceremoniál na obrazovkách nahradil pořad Hodina z Tokia.
První olympijský víkend (24.–25.7.), alespoň co se diváckého zájmu týče, pak patřil ženskému tenisu. Sobotní dopoledne se neslo ve znamení utkání mezi Vondroušovou a Bartensovou, ještě o něco atraktivnější byl pro diváky nedělní zápas mezi Kvitovou a Paoliniovou, který zaznamenal vůbec největší sledovanost celého víkendu.
Fanoušci českých olympioniků se pak poslední červencové odpoledne kvůli pořadatelům pořádně zapotili, když ve stejnou dobu hráli čeští basketbalisté proti týmu USA, zatímco se na tenisových kurtech odehrávala bitva o zlato v tenisové dvouhře žen. I když se utkání českého výběru na stanici Eurosport 2 těšilo příjemné sledovanosti, zápas mezi Vondroušovou a Bencicovou sklidil dosavadní největší divácký úspěch celé olympiády.
Ze statistik sledovanosti vyplývá, že více než medailové naděje konkrétních olympioniků je pro české diváky rozhodující, nakolik je pro ně daná disciplína atraktivní. Skvělé výkony českých slalomářů Lukáše Rohana a Jiřího Prskavce nebo medailových střelců z trapu Jiřího Liptáka a Davida Kosteleckého, se tak oproti tenisovému finále těšili přibližně třetinové sledovanosti. Roli hrály i vysílací časy – největší sledovanost měly totiž obecně sportovní přenosy vysílané okolo oběda.
Překvapivým diváckým lákadlem byl naopak napínavý silniční závod mužů, který sledovalo přibližně devětkrát více diváků, než je pro stanici Eurosport 1 standardem.
Internetová televize Kuki je unikátní, ryze česká IPTV služba, která nabízí sledování televizního obsahu. Kromě více než 33 000 pořadů, které jsou k dispozici na 145 TV kanálech, nabízí možnost zhlédnutí až 7 dní nazpět, TV archiv nebo videopůjčovnu. Již více než 50 000 diváků umožňuje velkou míru přizpůsobení v podobě svobodné volby skladby TV kanálů nebo uživatelských profilů. Kromě České republiky působí i na slovenském trhu. Provoz i vývoj Kuki zajišťuje společnost SMART Comp. a.s., poskytovatel internetové služby pod značkou netbox a IPTV služby pod značkou Kuki.
Kuki a NejBusiness.cz
9. srpna 2021
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....