Identity Manager pomáhá firmám i institucím

Identity Manager pomáhá firmám i institucím

Mnoho firem i institucí řeší nedostatečný přehled nad přístupy do interního systému. Potýká se s dlouhým procesem manuálního založení účtu a nastavení práv jednotlivým uživatelům. Nemluvně o časové náročnosti získat podklady pro auditní kontrolu. Tyto a další problémy či komplikace pomáhá úspěšně řešit Identity Manager. BCV solutions jako expert na IdM s vlastním Identity Managerem pomáhá například Krajskému soudu České Budějovice, Českému hydrometeorologickému ústavu či Všeobecné fakultní nemocnici v Praze. Konkrétní případy těchto organizací vám představíme.

Co je vlastně Identity Manager (IdM)?

Jedná se o software, procesní nástroj, který má komunikační rozhraní do mnoha spravovaných systémů. Integruje spravované systémy a umožňuje nad nimi provádět procesy a spravovat účty. Součástí IdM jsou synchronizační nástroje pro přenos dat, auditní a reportovací funkce a samozřejmě uživatelské rozhraní, které umožňuje přenést odpovědnost za určité úkoly na uživatele. Přínos má jak pro běžné uživatele, ale i IT pracovníky či přímo nadřízené, kteří chtějí mít přehled o právech podřízených nebo mít možnost měnit či požádat o změnu bez zásahu IT. „Uživatelé si mohou jednoduše sami zažádat o přístupy. Administrátoři nejsou zahlceni rutinními pracemi s nastavováním přístupů. V systému zůstávají jen aktivní účty,“ doplňuje výčet možností obchodní ředitel BCV solutions Aleš Roman.

Krajský soud ČB v záplavě počtu uživatelů

Krajský soud České Budějovice čelil správě velkého počtu uživatelů v aplikacích. Zároveň se potýkal s omezeným počtem IT pracovníků. Mezi každodenní činnosti patřilo velké množství zejména rutinní a manuální práce v souvislosti se zakládáním účtů. Bylo velmi náročné získávání podkladů pro IT audit. Krajský soud České Budějovice taktéž čelil operativní zátěži v podobě papírových žádostí o jednotlivé přístupy.

Automatizace procesů a kybernetická bezpečnost na prvním místě

Díky implementaci CzechIdM došlo u Krajského soudu České Budějovice k automatickému řízení životního cyklu účtů zaměstnanců, a to na základě dat z personálního systému. Také došlo k evidenci a řízení životního cyklu účtů externistů i evidenci a řízení životního cyklu účtů internistů. Nespornou výhodou a novinkou pro Krajský soud ČB je digitalizace papírových žádostí o přístupy a samoobsluha pro uživatele při schvalování přístupů do interních systémů. V neposlední řadě došlo taktéž implementací IdM k podpoře kybernetického zákona. Identity Manager pomohl Krajskému soudu České Budějovice s úsporou času přípravy podkladů pro audit, která činí 70 %.

ČHMÚ evidoval až 800 požadavků na změnu hesel

Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) čelil náročnému udržování uživatelských účtů a zdrojů v několika heterogenních systémech (e-mail, intranet = vnitřní portál, LDAP - definovaný protokol pro ukládání a přístup k datům na adresářovém serveru, helpdesk, školení on-line a dalších). ČHMÚ měl nejednotnou politiku hesel, byla zavedena rozdílná přihlašovací jména a neexistovala automatizace workflow při nástupu nových uživatelů i během jejich odchodu.

Další problémy souvisely s nepřehlednou správou externistů a nejednotnou správou interního systému. Pro ČHMÚ bylo stěžejní zajištění úspory času a například automatizace procesů. Ročně ČHMÚ eviduje až 800 požadavků na změnu hesel, počet požadavků na přístup do VPN se pohybuje okolo 623 žádostí za rok a počet spravovaných systémů činí 25.

Zjednodušení a zrychlení procesu zakládání uživatelských účtů

Díky CzechIdM se ČHMÚ zjednodušil a zrychlil proces zakládání uživatelských účtů, kompletní správy externistů z jednoho místa, a to pomocí jednoduchého a srozumitelného webového rozhraní pro uživatele pro nastavení účtu, centralizované správy žádostí o přístup na VPN, v rámci které probíhá kontrola expirací přístupů. „Samozřejmostí byla i digitalizace papírových formulářů,“ doplňuje obchodní ředitel BCV solutions Aleš Roman.

VFN v Praze manuálně spravovala 6 000 uživatelů

Všeobecná fakultní nemocnice v Praze (VFN) před nasazením nového IdM řešení musela manuálně spravovat 6000 uživatelů. Což bylo z časového hlediska pro IT oddělení velmi náročné. Dále VFN v Praze musela složitě získávat podklady pro IT audit (zákon o kybernetické bezpečnosti, NÚKIB). Zároveň měla velké množství heterogenních systémů a různé procesy pro přidělování přístupů, taktéž ji hrozilo kvůli náročnosti správy v několika informačních systémech tzv. riziko „mrtvých duší”. Bylo nutné provést migraci, protože skončila podpora produktu a nebyla možnost rozvoje nasazeného řešení, které postupně nevyhovovalo provozu.

Správa identit byla přenesena na jednotlivá oddělení. Nyní tvorba přístupových práv, licencí a účtů probíhá automaticky, prostřednictvím CzechIdM. To pomáhá s unifikací procesů, kdy má každý proces definovaný průběh i výsledek. Zároveň software pomáhá se zapomenutými hesly. Nově sestavení provádí přes webové rozhraní dostupné odkudkoliv a taktéž pomáhá spravovat externí uživatele. CzechIdM tvoří centrální bod pro objednávky a správu, certifikáty eldentity. „Díky novému řešení proběhla automatizace odchodů pracovníků, dále se zefektivnil nákup nových licencí a usnadnilo se uvolnění těch použitých,“ prozrazuje obchodní ředitel BCV solutions Aleš Roman. Zároveň je v rámci IT auditu jednoduchá dohledatelnost a doložitelnost provedených operací. „Spolupráci s BCV solutions hodnotím velmi kladně, protože vždy přišli s návrhem řešení a byl na ně spoleh. Co jsme si domluvili to platilo,“ podotýká s úsměvem vedoucí IT ve VFN, Michal Kocan.

Zdroj informací

BCV solutions a NejBusiness.cz

Datum

7. srpna 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

4. srpna 2025

Půjčka pro podnikatele nabízí velmi atraktivní možnosti

Jednoduchý scénář je za dveřmi, pro nečekané výdaje ve světě podnikání je tu malý úvěr. Ten se obejde bez...

7. července 2025

Stát podpoří pěstitele ovoce a zeleniny: Sezónní zaměstnanci v těchto sektorech získají slevu na pojistném a větší časový rozsah dohod

Sezónní zaměstnanci, kteří pracují v ovocnářství a zelinářství, získají slevu 7,1 % na sociálním...

3. července 2025

Program turistických voucherů pro Jeseníky přinesl regionu téměř 300 milionů korun

rogram turistických voucherů pro Jeseníky realizovaný Ministerstvem pro místní rozvoj (MMR) ve spolupráci...

11. června 2025

SÚIP: V roce 2024 provedl bezmála 19 000 kontrol a udělil pokuty za téměř 470 miliónů

Celkem 18 969 provedených kontrol, 5 595 udělených pokut v celkové výši 468 994 500 korun, ale i 1 934...

6. června 2025

První vysokorychlostní trať v ČR „Moravská brána“ je blíže realizaci

První vysokorychlostní trať v České republice uspěla v procesu posouzení vlivů na životní prostředí (EIA)...

4. června 2025

Firmy v železničním průmyslu nabízejí stovky pracovních míst pro letošní absolventy technicky zaměřených středních škol

Členské firmy Asociace podniků českého železničního průmyslu - ACRI letos nabízejí stovky pracovních míst,...

16. května 2025

Samsung přebírá špičkového globálního výrobce HVAC zařízení FläktGroup

Společnost Samsung Electronics oznámila, že uzavřela dohodu o převzetí veškerých akcií skupiny FläktGroup,...

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

Reklama

Page generated in 2.6757 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál