Strach z hledání nové práce během pandemie se vytrácí. Lidé se začínají opět poohlížet po nových příležitostech. Zatímco před rokem byla pro více než dvě třetiny kandidátů pandemická situace překážkou k hledání práce, letos je tomu tak jen u necelé třetiny. Ukazuje to průzkum společnosti Welcome to the Jungle na téma angažovanosti v práci během covidu. Zaměstnavatelé by měli své lidi více zapojovat do dění ve firmě a dbát na dobré vztahy v týmu.
„Největší změna se odehrála v myšlení lidí. Před rokem po prvním lockdownu byli lidé v nejistotě a přesun přijímacího řízení do online režimu byl překážkou navíc. Po téměř roce práce z domova se ale online pohovory staly samozřejmostí. Firmy i kandidáti navíc zjistili, že díky přesunu do online prostředí se celý proces náboru zrychlil a je flexibilnější. Kandidáti se osmělili a přestávají váhat nad změnou zaměstnání. Na podzim letošního roku očekáváme nárůst konkurence u jednotlivých pracovních nabídek,“ komentuje situaci Honza Klusoň, CEO platformy pro život a práci Welcome to the Jungle.
Že jsou lidé oproti loňskému roku mnohem připravenější na hledání nových pracovních příležitostí, ukazuje aktuální průzkum Welcome to the Jungle z května a června 2021. V něm až 70 % respondentů uvedlo, že jim pandemická situace nijak nekomplikovala hledání práce a přijímací řízení. Ve srovnání s obdobným průzkumem společnosti z května a června 2020 se jedná o posun k lepšímu. V minulém roce totiž až 73 % dotazovaných uvedlo, že jim pandemie naopak hledání práce ztížila.
V důsledku nuceného home office bylo pro zaměstnavatele složitější udržet angažovanost zaměstnanců a dostatečně je zapojovat do dění ve firmě. Podle průzkumu cítilo 27 % zaměstnanců menší pracovní angažovanost po vypuknutí pandemie.
„I my jsme se potýkali problémem, jak na dálku zaměstnance utvrdit, že jsou důležitou součástí firmy a mají přehled o dění uvnitř. Zavedli jsme proto kvartální meetingy, tzv. Jungle Mornings, během kterých náš top management pravidelně představuje vizi a plány na další čtvrtletí. Jednou za dva týdny pak pořádáme Jungle News, kdy se každý může nejvyšších dvou šéfů zeptat na cokoliv, co ho zajímá nebo tíží. Tyto aktivity nám hodně pomohly motivovat lidi a budeme v nich pokračovat i do budoucna,” říká Honza Klusoň.
S nižší angažovaností může souviset i zhoršení vztahů s kolegy, které pociťovala většina dotazovaných. Až 59 % respondentů uvedlo, že se během pandemie cítili být méně ve spojení se svými kolegy. „Udržet dobré vztahy na dálku bylo během nucených home office složitější. Odpadly small talky v kuchyňce a společné obědy, během kterých by se tým za běžných okolností spontánně pobavil o nepracovních tématech. V současném hybridním režimu, kdy se kombinuje práce z domova a kanceláře, bude pro zaměstnavatele i nadále výzvou udržet dobré vztahy v týmu. Nyní je ten pravý čas, aby si manažeři se svými týmy ujasnili potřeby a očekávání a nastavili si udržitelnou spolupráci,” dodává Honza Klusoň.
Welcome to the Jungle je platforma pro život v práci. Nabízí širokou škálu kvalitního obsahu (článků, videí, podcastů, časopisů či událostí), jejichž cílem je inspirovat k profesnímu růstu.
Firmám Welcome to the Jungle pomáhá najít ty správné kandidáty skrze employer branding. Propracované profily firem umožňují kandidátům nahlédnout přímo do firemní kultury. Na webu Welcome to the Jungle naleznete na 3 000 profilů různých firem obsahujících videa, fotografie a rozhovory, které slouží jako zdroj cenných informací pro potenciální uchazeče o pracovní místa.
Welcome to the Jungle a NejBusiness.cz
29. července 2021
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....