Obnovitelné zdroje jsou novým trendem v logistice

Obnovitelné zdroje jsou novým trendem v logistice

Ekologické smýšlení přijímá čím dál tím větší část společnosti. Automobilová doprava vždy byla a bude jistou zátěží pro životní prostředí a cílem je tuto zátěž co nejvíce snížit. V současné době existuje hned několik možností jak ekologickou zátěž v logistice snížit. A zároveň lze dosáhnout úspory nákladů. Ať už se jedná o vratné obaly či dopravu na alternativní pohon. Představíme vám několik tipů, kterými se můžete inspirovat.

Odesílejte zásilky v použitých obalech

Obaly jsou nedílnou součástí každé firmy, která posílá zásilky. S každou objednávkou jejich množství narůstá, a tím narůstají také náklady. Stále více firem začíná svým zákazníkům nabízet vrácení obalů zpět, aby se mohly využít pro jejich další přepravu. Tím jde ruku v ruce nejen úspora nákladů, ale též šetrné chování vůči přírodě. Nejen proto některé firmy využívají při odesílání zásilek tzv. službu exchange. Tedy výměnu, kdy si zákazník při doručení zásilky zboží převezme a v tom samém obalu nebo krabici zboží posílá odesílateli zpět. Může se jednat třeba o náhradní díly, důležité dokumenty, vyřešené reklamace nebo případně jen zmíněné obaly k dalšímu použití. Jak vypadá takové doručení do Německa? „Kurýr u vás v pondělí zásilky vyzvedne. V úterý je v Německu doručíme, proběhne výměna a ve středu máte vaše obaly či zásilky zpět. Díky tomu, že vše proběhne při doručení, jsme efektivní a můžeme vám nabídnout výhodnější cenu,“ doplňuje Přemysl Lukeš, výkonný ředitel kurýrní společnosti Der Kurier.

Nakupujte výrobky ve vratných obalech

Nikdo nechce přispívat k dalšímu zhoršování a zahlcování odpady, proto se v některých firmách začíná spouštět bezobalové nakupování. Můžete si objednat kvalitní výrobky, trvanlivé potraviny a drogerii z ekologické produkce, které nejsou zbytečně zabaleny v jednorázových obalech. Každá nádoba je totiž vratná, a po důkladném vymytí ve speciálních prostorech je znovu naplněna a vrácena do oběhu. Nic nepřebývá, nic se se nevyhazuje.

Využití vozů na alternativní pohon

Za účelem dosažení co nejmenší ekologické stopy je potřeba optimalizovat trasy, k čemuž již dnes lze využít moderní technologie. Dále jsou samozřejmostí auta splňující emisní normy nebo alternativní pohony. Blízkou budoucností, a v některých případech i přítomností logistiky, jsou auta na elektřinu. Například v Německu jsou zavedeny emisní limity v centrech měst, i v ČR lze sledovat tendence omezení škodlivin v ovzduší. Mezi alternativní pohony lze řadit i CNG, které je dnes již běžnější. Na rozdíl od zahraničí je u nás v Praze méně podporované doručení pomocí cargo kol, které v centrech měst mohou řešit více problémů, nejen spoluobčanům a firmám, ale i dopravním společnostem.

Jaké možnosti nabízí vozy na hybridní pohon?

Zajímavou možností jsou i vozy na hybridní pohon. V kombinaci s elektropohonem, který je takový správně „dynamický “ a tichý, je jízda s hybridním modelem daleko méně únavná, než s klasickým dieselovým autem. I spalovací motor je při normálním provozu příjemně tichý.

„Pro testování ekologičtější dopravy jsme vyzkoušeli Transit Plug-in Hybrid. Na testování jsme si vybrali jednu z našich pražských tras. Ford Custom je dobrý model i do širšího centra. Není zdaleka tak veliký jako klasický Ford Transit, ale přesto má dobrou kapacitu nákladového prostoru,“ popisuje Přemysl Lukeš. Ford udává, že je auto vhodné do uzavřených areálů, jako jsou letiště. Nebo na krátké trasy do 80-90 km denně. A to potvrzují v Der Kurier. „Dojezd na elektromotor je zatím velmi malý. A i přes rekuperaci se prostě plně nedobíjí. Pokud má auto vybitý akumulátor, přijde na řadu spalovací motor. A ačkoli auto jede na elektromotor, tak do něj dodává energii motor spalovací,“ dodává Přemysl Lukeš, výkonný ředitel společnosti Der Kurier.

Je v současné době hybridní pohon vhodný pro kurýrní službu?

Nejdůležitější je vybudovat dostatečnou infrastrukturu na dobíjení nebo tankování. A dostatečně rychlé dobití nebo dotankování. A u toho všeho ještě musíte hlídat náklady. „Auto je cca o 3/4 dražší, než klasický model. Vzhledem k našemu nájezdu ujede dost kilometrů i s pomocí benzinového motoru. Spotřeba je podobná té s konvenčním dieselovým motorem. Proto se pro nás z pohledu provozních nákladů příliš nevyplatí. V případě alternativních pohonů u nákladních aut to vnímám tak, že jsme právě ve fázi vývoje. A na ideální řešení včetně dostatečné infrastruktury si budeme muset ještě počkat. Ale představa tichého nákladního vozového parku na elektrický pohon se mi líbí. A věřím, že pak budeme jedni ze spokojených zákazníků elektromobility,“ konstatuje Přemysl Lukeš, výkonný ředitel společnosti Der Kurier.

Zdroj informací

DER KURIER Česká Republika spol. s r.o. a NejBusiness.cz

Datum

29. července 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 2.0605 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál