Pandemie změnila strukturu hotelové klientely v Mariánských Lázních

Pandemie změnila strukturu hotelové klientely v Mariánských Lázních

Mariánské Lázně změnily svou tvář. Pandemie koronaviru pozměnila strukturu tamní hotelové klientely. Cizince nahradily české rodiny s dětmi, které v loňském roce představovaly celých 85 procent hostů. Podle generálního ředitele Orea Hotels & Resorts Gorjana Lazarova je dobré, že Češi chtějí cestovat, a brzy očekává návrat ke stejně vysoké obsazenosti hotelů jako před pandemií.

Drahé služby a mnoho zahraničních turistů, kterým se přizpůsoboval veškerý společenský život. Přesně takovou pověst měly před začátkem pandemie koronaviru Mariánské Lázně. Tvrdé restrikce a odliv zahraničních hostů však situaci změnil. Nyní je toto lázeňské město místem, které si pro dovolenou vybírají české rodiny s dětmi.

„Před covidem jsme měli v Mariánských Lázních každoročně plné vytížení hotelů. Jednalo se zejména o německou klientelu, která představovala zhruba 70 procent ze všech našich hostů. Dalšími významnými návštěvníky byli klienti z Ruska, kteří tvořili asi 10 procent naší klientely. Pandemie to ale změnila. Během loňského léta představovaly celých 85 procent našich hostů české rodiny s dětmi, které sem jezdí za zábavou a užívat přírodu. Mariánky už nejsou pouze městem lázní, mohou nabídnout mnohem víc. Lidé zjišťují, že tato lokalita se po mnoha letech změnila. Užívají si Mariánky úplně jinak,“ vysvětluje generální ředitel řetězce Orea Hotels & Resorts Gorjan Lazarov.

Zároveň si myslí, že skladba hostů v Mariánských Lázních se v budoucnu posune zhruba do podílu 60% zahraniční klientely (převážně Německo/Rusko) a 40 % Čechů s vyšším podílem rodin s dětmi.

Podle průzkumu agentury CzechTurism z června letošního roku plánuje strávit letošní dovolenou v ČR 76 procent Čechů. To potvrzuje na základě interních statistik také Gorjan Lazarov. „Dobrá zpráva je, že Češi chtějí cestovat. Hned jak vláda 24. května rozvolnila opatření, vyrazili lidé na víkendové výlety. Resorty byly po 14 dnech z 80 procent plné. Aktuálně máme v lázních více než 80% obsazenost a očekáváme, že v srpnu a začátkem září budou naše čtyři hotely v Mariánkách v mnoha termínech plně vytížené,“ říká.

Změna trendů i nové turistické možnosti

Poptávka po hotelech ze sítě Orea Hotels & Resorts je v Mariánských Lázních během léta každoročně vysoká. Podle Gorjana Lazarova však pandemie změnila některé trendy i poptávku po ubytování.

„Hosté zjišťují volná místa více na poslední chvíli a objednávají ubytování last minute. S rostoucí flexibilitou práce, kdy jim zaměstnavatelé dovolují častěji pracovat vzdáleně, začínají hosté prodlužovat víkendy, kdy se ubytovávají. Nepřijíždí v pátek, ale již třeba ve středu nebo ve čtvrtek a pracují přes den v hotelech,“ vysvětluje Lazarov, který věří, že poptávka po cestování i nadále poroste a trend objevovat krásy České republice bude pokračovat i v budoucnu.

V minulosti byly Mariánské Lázně oblíbené zejména díky lázeňským pramenům a vzácně čistému vzduchu. Nyní si však hosté tuto destinaci vybírají pro turistické stezky a atrakce v blízkém okolí.

„Velmi oblíbená je například národní přírodní rezervace Soos, považovaná za český Yellowstone. Dále park Boheminium patřící mezi 5 největších areálů miniatur v Evropě nebo obůrka Hvozd, kde děti mohou spatřit mnoho lesních zvířátek,“ dodává Lazarov.

Zdroj informací

OREA HOTELS s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

22. července 2021

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.6375 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál