Digitální služby, demografické změny i krytí kybernetických rizik přinesou pojistitelům nové příjmy, říká studie

Digitální služby, demografické změny i krytí kybernetických rizik přinesou pojistitelům nové příjmy, říká studie

Rostoucí poptávka po digitálních pojistných službách, nové technologie, demografické změny a proměňující se zákaznické preference ovlivní příjmy z pojišťovnictví, vyplývá z nové studie Insurance Revenue Landscape 2025: Innovate for Resilience společnosti Accenture.

Díky lépe cíleným nabídkám, jež jsou postavené na reálných datech, která mají pojistitelé o svých zákaznících, vznikají možnosti nových příjmů ze současných tradičních pojistných produktů.

Zvýšení příjmů může přinést i nabídka digitální interakce, jelikož zákazníci si pojištění stále častěji sjednávají skrze různé digitální kanály a platformy třetích stran.

Výzkum dále ukazuje, že navzdory globální recesi v roce 2020 by do konce roku 2025 mohl celosvětový pojišťovací průmysl vzrůst až o 22 %. „Aktuální urychlení přechodu na digitální kanály může navýšit příjmy z tradičních pojistných produktů. Pojistitelé, kteří zavedou nové technologie a nabídnou zákazníkům zajímavější zkušenost skrze digitální kanály, mají větší šanci udržet se na špici. Pozice konzervativních hráčů, kteří jsou v přijímání nových technologií pomalejší, tak může být ohrožena, a jejich místo mohou nahradit hráči, kteří technologie integrují rychleji a flexibilněji,“ říká Jiří Sobola, Managing Director Accenture ČR pro oblast pojišťovnictví.

Nové příjmy plynou i z demografických změn

Pojišťovny také budou soutěžit o růst tržeb v oblasti služeb spojených se zdravím a wellness, zejména vytvářením partnerství v digitálních ekosystémech. „Pojistníky lze odměňovat na základě zdravého životního stylu nebo jim poskytovat informace o nutnosti lékařského vyšetření či zákroku díky včasnému rozpoznání počínajících symptomů", uvádí Jiří Sobola a dodává: „Nové příjmy mohou plynout i z demografických změn jako je stárnoucí populace – předpokládá se, že do roku 2050 bude až čtvrtina obyvatel Evropy a Severní Ameriky starší 65 let. Se zlepšující se kvalitou života a lékařské péče se zvyšuje doba dožití a nové inovativní produkty umožní pojišťovnám lépe obsloužit potřeby seniorů, zlepšit kvalitu jejich života a oddálit potřebu dlouhodobé zdravotní péče, případně snížit náklady, které taková péče vyžaduje.“ Jako konkrétní příklad lze uvést nositelný pás, který sleduje pohyb seniora a v případě pádu jej také ochrání před zraněním pomocí airbagu. Díky tomu se lze vyhnout náročné a zdlouhavé léčbě plynoucí z případné zlomeniny a zároveň eliminovat náklady, které by s takovou léčbou byly spjaty.

Zajímavá je pro pojistitele i generace mileniálů, někdy též označovaná jako generace Y. Ta je ochotna více sdílet osobní data, pokud výměnou dostane lepší nabídky – například ve formě snížených cen pojistného nebo slev na jiné produkty.

Vzrůstající riziko kybernetických hrozeb

Dodatečné příjmy z pojistných služeb může přinést krytí nově se objevujících rizik, například rozšiřujících se kybernetických hrozeb. Díky zvyšující se frekvenci práce z domova a sdílení různých zařízení v rámci jedné domácnosti roste i počet hackerských útoků, které často mají za následek odcizení důležitých dat majitele zařízení. Velké společnosti, zejména výrobní či energetické podniky a spediční firmy, které více využívají propojených zařízení v rámci IoT se budou chtít více jistit proti různým typu malwaru, který může tato sdílená zařízení napadnout.

Accenture

Accenture je globální společnost poskytující profesionální služby v oblasti digitalizace, cloudu a kybernetické bezpečnosti. Díky propojení zkušeností a specializovaných dovedností ve více než 40 průmyslových odvětvích nabízíme služby v oblastech poradenství & strategie, Interactive, Technology a Operations – a to díky podpoře největší celosvětové sítě Advanced Technology a Intelligent Operations center. Našich 537 000 zaměstnanců využívá možnosti nejnovějších technologií i lidské vynalézavosti v práci pro klienty ve více než 120 zemích. Díky síle změn vytváříme hodnoty a zvyšujeme úspěšnost našich klientů, lidí, akcionářů, partnerů i celé společnosti.

Zdroj informací

Accenture Services, s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

15. července 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

Reklama

Page generated in 1.4109 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál