Authentica Group v pandemickém roce udržela zisk díky fulfillmentu a výrobě ochranných štítů

Authentica Group v pandemickém roce udržela zisk díky fulfillmentu a výrobě ochranných štítů

Společnost Authentica Group zakončila pandemický rok 2020 10% poklesem obratu, její zisk naopak mírně vzrostl. Největší český výrobce a dodavatel reklamních nosičů do maloobchodů nahradil zakázky pro uzavřené maloobchody novými aktivitami. V minulém roce se dokázal etablovat v méně známém oboru – fulfillmentu, který zajišťuje veškerou logistiku distribuce zásilek pro e-shopy. Firma se chce stát lídrem českého trhu a jedním z předních evropských hráčů v tomto oboru.

Obrat skupiny klesl v roce 2020 na 414 mil. Kč, což odpovídá 10% poklesu oproti předchozímu roku (443 mil. Kč v roce 2019). Díky změně strategie a novým aktivitám však mírně vzrostl zisk společnosti, a to z 20 na 21 mil. Kč.

„Bezmála celoroční uzávěra maloobchodních prodejen prakticky zastavila celý byznys v retail marketingu. Plánovali jsme růst o 10 % a přibližně o tolik jsme se propadli. Dařilo se nám však uspět v novém oboru – fulfillmentu. Také díky němu nejsou naše ztráty tak vysoké, a naopak z krizového roku vycházíme posílení,“ říká Miroslav Hanák, jednatel společnosti Authentica Group.

Waterdrop – startup, kterému jsme pomohli vyrůst

Na výsledku loňského roku se pozitivně podepsala úspěšná spolupráce se společností Waterdrop, evropským výrobcem originálních nápojových kapslí. Waterdrop Fulfillment zajišťuje veškerý logistický servis pro Waterdrop v pěti zemích Evropy. Letos se očekává další růst i expanze na nové evropské trhy.

„Ani ne po roce spolupráce dodáváme Waterdropu zboží do pěti evropských zemí a zhruba jednou za dva měsíce přibíráme jednu další. V současné době odbavujeme v průměru 65 tis. zásilek měsíčně,“ komentuje spolupráci Miroslav Hanák.

„Pro Waterdrop neděláme jen skladování a odesílání zásilek, ale také navrhujeme, vyrábíme a kompletujeme speciální obaly, adventní kalendáře, prodejní stojany, gravírujeme speciální edice lahví a další služby. Říkáme tomu autentický fulfillment a tento koncept chceme v nejbližších letech přenést i do další země v Evropě, posléze do Spojených států a Asie,“ doplňuje Hanák.

Kromě úspěšného rozjezdu nových projektů Waterdrop Fulfillment a Fulfillment by Authentica pomohla společnosti také výroba ochranných štítů pro zdravotníky a pracovníky v první linii boje s virem Covid-19. Dle vlastního prototypu jich vyrobila 500 tis. kusů. 10 % z nich darovala nemocnicím a zdravotnickým zařízením v Jihomoravském kraji.

„Chtěli jsme štíty tisknout na našich 3D tiskárnách, což se ukázalo jako pomalé řešení. Během 48 hodin jsme vyvinuli vlastní prototyp ochranného štítu a za dalších 48 hodin jsme jich už vyráběli stovky, a následně 10 tis. denně, a dodávali tam, kde jich v té době byl zoufalý nedostatek,“ upřesňuje Hanák.

V letošním roce společnost plánuje, že navýší tržby na 500 mil. korun a počítá se ziskem 35 milionů. Růst tržeb se očekává především v oživeném retailu a také v rostoucím segmentu e-commerce. Authentica se v červenci stěhuje do vlastních nových prostor o rozloze 12 000 m² a postupně také automatizuje jednotlivé provozy.

Authentica Group

vznikla sloučením vzájemně spolupracujících firem Authentica, GRD, Craftwork a nejnovější Fulfillment by Authentica. Zabývá se kompletní výrobou reklamních a marketingových materiálů a produktů v místech prodeje, tzv. POP a POS systémů (point of sale/point of purchase). Mimo tyto produkty navrhuje a instaluje výlohy a vyvíjí obalové materiály. Společnost sídlí v Brně, kde má také veškerou výrobu i administrativu. Pobočky jsou v Praze a německém Rosstalu, zastoupení má 15 let i ve Švýcarsku.

Fulfillment by Authentica

je součástí skupiny Authentica Group. Díky osmnáctileté zkušenosti na trhu retail marketingu nabízí společnost komplexní služby propojující e-commerce s retailem a logistikou. Díky tomu se stává významným hráčem i v oblasti fulfillmentu a je vyzyvatelem největších společností působících na českém trhu. Centrum fulfillmentu dokáže převzít veškerou skladovou agendu a expedovat zásilky pro zákazníky v oblasti e-commerce.

Zdroj informací

Authentic Group s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

15. června 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

Reklama

Page generated in 6.5369 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál