I fotbal potřebuje umělou inteligenci

I fotbal potřebuje umělou inteligenci

Právě dnes odstartuje největší sportovní událost letošního roku v Evropě – fotbalové mistrovství EURO 2021. Ačkoli se to může zdát nečekané, i do této nejoblíbenější hry na světě stále více proniká umělá inteligence (AI). Její rolí není zvýšit IQ hráčů nebo zpřesnit střelu při kontaktu moderní kopačky s míčem, ale zlepšit organizaci a vytvořit příjemnější prostředí pro fanoušky.

„Umělá inteligence určitě nebude radit hráčům, komu přihrát, kdy a jakou silou vystřelit na branku nebo kdy se svalit na trávník. Fotbal zůstane takový, jaký je, a to je dobře. To, co chceme a dokážeme změnit, je připravit po organizační a technické stránce pro fanoušky nejlepší a ničím nerušený zážitek a neopakovatelný pocit z nádherné hry. A k tomu máme vše, co potřebujeme – technologie a data,“ uvedl Petr Šlajchrt, Country Director společnosti SAS Institute pro Českou republiku.

Uvádíme tři konkrétní příklady, kde společnost SAS, světový lídr v analýze dat, strojovém učení a umělé inteligenci, pomáhá zlepšovat prostředí pro fanoušky a lépe organizovat zápasy včetně dodržování protiepidemických pravidel.

Bezpečný návrat na tribuny

Návrat k normálu je zkouškou toho, jak dobře byl čas pandemie využit ke zlepšení vztahu s fanoušky, kteří několik měsíců nemohli fandit svým týmům přímo z tribun. Americká společnost AEG Sports, odpovědná za sportovní zařízení vč. stadionu pro fotbalový tým Los Angeles Galaxy, využívá platformu SAS Viya běžící na cloudu Microsoft Azure k pochopení potřeb a nálad fanoušků během lockdownu a jejich očekávání po otevření stadionů. Pokročilé analytické algoritmy zohledňující vlastnosti konkrétního stadionu umožňují optimálně plánovat rozložení sedadel při zachování omezení a bezpečnostních standardů.

Podpora fotbalových federací v Belgii a Nizozemsku

Klíčem k úspěchu sportovního marketingu je poskytování jednotných zkušeností napříč různými kontaktními kanály. Je důležité nejen přilákat nové fanoušky, ale také ocenit ty, kteří dlouhodobě podporují své týmy, například nabídkou speciálních slevových kódů.

Belgický fotbalový svaz a Nizozemská fotbalová federace využívají systém SAS Customer Intelligence 360. Jedná se o platformu pro správu zákaznických zkušeností, rozpočty reklamních kampaní a na ochranu osobních údajů. Řešení poskytuje možnost sdílet potřebné informace prostřednictvím mobilního telefonu, webových stránek, e-mailu nebo jiného online kanálu.

Umělá inteligence vypočítá cenu vstupenky

S podporou analytiky a umělé inteligence probíhá také proces stanovení cen vstupenek na zápasy. SAS Viya pomáhá společnosti AEG Sports optimalizovat proces prodeje vstupenek. Rozhodnutí o tom, kolik fanoušků bude muset zaplatit za sledování zápasu přímo na stadionu, se realizuje na základě analýzy mnoha proměnných, jako je poptávka po lístcích, kapacita zařízení nebo aktuální epidemiologický stav.

Vazba mezi kluby nebo fotbalovými federacemi a fanoušky je jedinečná. S fanoušky nelze zacházet jako s běžnými zákazníky, protože vztah k týmu je pro ně něco velmi osobního. Kontakt s nimi vyžaduje výjimečné odhodlání a citlivost marketingových oddělení. Zpráva určená fanouškům se nemůže omezovat pouze na prodejní nabídku, musí také budovat smysl pro komunitu a vyvolávat pozitivní emoce, na nichž je sport koneckonců založen.

SAS

SAS Institute je světovým lídrem v oblasti analytiky a AI. V současné době používá řešení SAS více než 83 000 společností a institucí ve 147 zemích, včetně 92 společností ze 100 nejlepších podle Fortune Global 500. Společnost vznikla v 1976 a zaměstnává 14 000 lidí. SAS Institute ČR působí v České republice od roku 1992. a je lídrem na trhu v oblasti analytiky a AI. Více než 300 konzultantů a odborníků na datovou vědu vytváří a implementuje řešení SAS pro téměř 200 tuzemských klientů. Řešení jsou určena všem odvětvím ekonomiky, vč. bankovnictví, pojišťovnictví, telekomunikace, energetika, průmysl, obchod, farmacie, zdravotnictví, věda a veřejná správa.

Zdroj informací

SAS Institute a NejBusiness.cz

Datum

11. června 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.8144 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál