Květen v e-commerce: pokles v segmentu sport, boom auto-moto zboží

Květen v e-commerce: pokles v segmentu sport, boom auto-moto zboží

Květnové tržby internetových obchodů naznačují, že předpoklady o masivním návratu zákazníků z e-shopů do znovuotevřených kamenných prodejen se ve většině segmentů zatím nenaplnily. Online obchodníci si drží vysoká čísla. Jednou z výjimek je sportovní vybavení, kde online prodeje z obrovských březnových hodnot postupně klesají. Naopak v segmentu auto-moto byl březen slabý a květen láme rekordy. Vyplývá to z analýzy digitální marketingové agentury Advisio, která se zaměřila na výsledky prodejů 100 středně velkých e-shopů z několika vybraných sektorů.

„U sportu jsou důvodem dubnových a květnových poklesů online prodejů hlavně vyprodané sklady a problémy s logistikou. Například v březnu byl obrovský zájem o jízdní kola a ta pak došla. Podobně se vyprodaly domácí fitness stroje, protože lidé nemohli cvičit ve fitness centrech. Výpadky ve výrobě kol se dosud nepodařilo zcela nahradit a o domácí fitness stroje už teď logicky není takový zájem. Proto zde z března na květen vidíme pokles prodejů až o čtvrtinu, byť čísla oproti předcovidovému roku 2019 stále zůstávají velmi vysoká,“ říká Jiří Komár, ředitel agentury Advisio.

„Naopak v online segmentu auto-moto vidíme od března do května 2021 nárůst prodejů o polovinu. Lidé na internetu hodně kupují pneumatiky a letos se na rozdíl od minulých let přezouvání kvůli obzvláště chladnému březnu koncentrovalo do dubna a května,“ doplňuje Jiří Komár.

Jen drobný meziměsíční pokles zaznamenaly v květnu online prodeje vybavení pro miminka a nejmenší děti. Část rodičů zřejmě čekala na květnové otevření kamenných prodejen, ale pokles z dubna na květen byl přesto jen pětiprocentní. Podobně stabilní byly na jaře online prodeje v segmentu dům a zahrada. Zde strhaly všechny rekordy online prodeje v dubnu 2020, kdy ale byla situace velmi silně ovlivněna covidovými opatřeními. Letos zde již k takovým výkyvům nedochází.

„Celkově je zatím v letošním roce online trh mnohem stabilizovanější než v roce 2020. Vloni se lidé masově přesouvali do e-shopů, pro řadu z nich to byla premiéra. Mezitím si již na nakupování online mnozí z nich zvykli a ukazuje se, že je od toho příliš neodradila ani možnost nakupovat znovu v kamenných prodejnách,“ uzavírá Jiří Komár z agentury Advisio.

Advisio

Advisio je digitální marketingová agentura, která má 35 zaměstnanců a cca 150 klientů. Poskytuje full service v oblasti celého digitálního marketingu, tedy např. v oblastech jako PPC reklama, SEO, obsah na sociálních sítích, zbožové srovnávače, e-mail marketing nebo influencer marketing. Pro své klienty také připravuje komplexní marketingové a obsahové strategie. Advisio sídlí v Ostravě a klienty má po celé republice, ale i v zahraničí. V čele agentury stojí Jiří Komár a Radim Vašíček.

Zdroj informací

AdVisio marketing s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

9. června 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.8717 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál