Každá ztráta je nepříjemná, a ke všemu může vyjít i draho. Během roku ztratí víc než polovina Čechů v průměru do dvou věcí, dalších 20 % pozbude každoročně až 10 předmětů. Přes 60 % ztraceného se pohybuje v řádu stovek až tisíců korun. Vyplývá to z průzkumu společnosti Samsung na vzorku 1100 lidí starších 15 let. Ta nedávno představila jednoduché řešení v podobě unikátního lokalizačního přívěsku Galaxy SmartTag, který umožňuje věci zase nalézt, ať se nacházejí kdekoliv.
Nejčastěji Češi ztrácejí části oděvu, jako jsou šály, rukavice, čepice, nebo dokonce bundy (58,2 %). Na druhém místě se umístily deštník (26,7 %) a klíče (26 %) následované telefonem (11,9 %) a peněženkou (9,5 %). Češi často ztrácejí také brýle nebo sluchátka, ale třeba i důležité dokumenty. „Ztráta těchto předmětů znamená nejen finanční újmu, ale mnohdy i časovou, obzvlášť jedná-li se o ztrátu peněženky s doklady,“ komentuje průzkum Tomáš Balík, ředitel mobilní divize českého a slovenského Samsungu. „V některých případech lidi netrápí ani čas či peníze, ale emocionální vazba ke ztracenému objektu, jako v případě ztracených domácích mazlíčků.“
Ročně přijde téměř polovina Čechů (48,1 %) v důsledku ztráty různých předmětů o stovky korun. Škoda se ale může vyšplhat až na desítky tisíc (15,4 % Čechů), pokud se jedná o drahé brýle nebo i mobilní telefon. Nejčastějším místem, kde lidé nemůžou své věci najít, jsou domov nebo pak venkovní blíže nespecifikované prostředí následované prostředky hromadné dopravy. Průzkum neukázal zásadní rozdíly mezi pohlavími, ženy a muži jsou na tom tedy stejně.
Na otázku Co nejneobvyklejšího jste kdy ztratili odpovídali Češi opravdu různorodě. V oblasti šperků a cenností je často ztráceným předmětem snubní prsten, ale mizí taky náušnice nebo hodinky. Pokud jde o jiné cennosti, lidé ztrácejí také hodnotné mince nebo rovnou samotné peníze. Objevovaly se také časté odpovědi v oblasti dokumentů – klasická je ztráta občanského či řidičského průkazu, ale také vysvědčení, ztratilo se i povolení k pálení slivovice. „Rovněž zdánlivě nehodnotné věci však mohou pro člověka znamenat hodně, například ztráta sběratelských kartiček, ať už jde o pokémony nebo hokejisty,“ poznamenává Tomáš Balík a dodává: „Mezi zajímavé ztráty, které Češi uvádějí, ale patří také kuriozity jako blíže nespecifikovaná protéza a kontaktní čočky.“ Při cestování pak Češi ztrácejí zavazadla, ale i rodinné příslušníky, ať už je to dítě nebo manželka. Do současné doby neodmyslitelně zapadá i častá ztráta roušky.
Chytré přívěsky Galaxy SmartTag a Galaxy SmartTag+ od Samsungu pomůžou vaše věci najít. Má kompaktní rozměry 40,9 x 40,9 x 9,9 mm a váží pouhých 14 g (39 x 39 x 9,8 mm a 13 g v případě SmartTag). Je tedy jednoduché připnout ho na věci různých velikostí od klíčů přes peněženku až po kabelku či jízdní kolo. Galaxy SmartTag+ je navíc vybaven technologií UWB (ultra-wideband), která umožní přesnější lokalizaci a také využívá technologii rozšířené reality (AR). Funkce AR Finder přivede uživatele k hledanému předmětu pomocí fotoaparátu a systému rozšířené reality na displeji mobilního telefonu. Oba přívěsky mají reproduktor a ztracený předmět můžete hledat i pomocí zvuku.
Přívěsky jsou vodě i prachu odolné (IP53) a dosah spojení Bluetooth činí až 120 m. Při propojení se službou SmartThings Find můžete pomocí přívěsku vyhledávat telefon nebo sdílet polohu přívěsku s ostatními. Pomocí Galaxy SmartTag a SmartTag+ lze mít přehled i o aktuální poloze dalších členů domácnosti nebo domácích mazlíčků. „Ztracený přívěsek je možné detekovat i jinými mobilními zařízeními, která anonymně odešlou data s aktuální polohou ztraceného zařízení do cloudu SmartThings a ta se následně zobrazí majiteli SmartTagu,“ doplňuje Tomáš Balík. „Přívěsky můžou sloužit také k ovládání chytré domácnosti a ke spouštění automatizací. Majitel přívěsku například může zmáčknutím či podržením tlačítka v domě rozsvítit světla ještě něž do něj vstoupí.“
Maloobchodní doporučená cena přívěsku Galaxy SmartTag je 899 Kč a v případě Galaxy SmartTag+ je 1099 Kč.
Výzkum provedla společnost Samsung Electronic Czech and Slovak prostřednictvím služby Instant Research výzkumné agentury Ipsos ve dnech 25. až 28. ledna 2021 na vzorku 1100 osob starších 15 let.
Samsung inspiruje svět a tvoří budoucnost svými převratnými myšlenkami a technologiemi. Společnost nově definuje svět televizorů, smartphonů, tabletů, nositelných chytrých zařízení, digitálních spotřebičů, síťových a paměťových prvků, LSI systémů, polovodičů a LED displejů. Samsung je podle žebříčku Interbrands z roku 2020 pátou nejhodnotnější značkou světa s hodnotou 62,3 miliardy dolarů.
Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o. a NejBusiness.cz
23. května 2021
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....