Až 80 % uživatelů technologií si někdy neví rady

Až 80 % uživatelů technologií si někdy neví rady

Podle průzkumu společnosti Marwin.help, lidem s problémy v používání počítače, tabletu nebo mobilu často radí známí (až ve 43 % případů) nebo členové domácnosti (42 %). Bezmála 80 % uživatelů zároveň přiznalo, že se s žádostí o pomoc občas nemá na koho obrátit. Prakticky stejně velká část z nich by pak uvítala službu, která by jim s každodenními problémy napříč zařízeními dokázala poradit po telefonu nebo online. Do Česka nyní přichází nová služba „IT mikropomoci“, která bude s uživateli řešit každodenní problémy s technologiemi, i ty nejmenší.

Podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) mají čtyři pětiny českých domácností přístup k počítači. Až 82 % z nich má připojení k internetu. S šířením technologií stoupají i nároky na uživatele a jejich znalosti. Kromě seniorů už běžně potřebují pomoc lidé všech věkových kategorií. Říct si o radu s nastavením zařízení nebo s jeho každodenním používáním se ale stále řada lidí zdráhá.

Lidé používají technologie čím dál více, proto roste i poptávka po IT pomoci: „Znalost technologií často považujeme za samozřejmost. Jejich neustálý vývoj je ale mnohdy dělá komplikovanějšími – každý z nás tak téměř denně řeší nějakou věc, se kterou si neví rady,“ říká Marcel Kasanický, zakladatel služby Marwin.help, která se zaměřuje na online pomoc s technologiemi prostřednictvím chatu, telefonátů, sdílení obrazovky i augmentované reality.

Technologie jako samozřejmost

Mít počítač a internet je i v českých domácnostech samozřejmostí. Podle ČSÚ se do online prostředí přesouvá také řada každodenních aktivit – například až 73 % majitelů mobilních telefonů na nich vyřizuje většinu svého bankovnictví. Až 57 % jich pak preferuje nákupy online namísto v kamenných obchodech.

Běžné uživatelské problémy zdaleka neřeší jen nejstarší generace. S prací na počítači nebo jiném zařízení mívají občas problém všichni, dokonce i lidé uživatelsky zkušení, ti si ovšem o pomoc často říct nechtějí, protože jsou přesvědčení, že jde o jejich osobní nedostatky. „Zejména mladí lidé mají často pocit, že požádat o radu s používáním Excelu nebo připojením k wifi je ostuda. Nechat si poradit ale ve finále znamená nejen lépe pochopit problém, ale především je to mnohem rychlejší než zdlouhavé hledání řešení na internetu, nebo opravy metodou pokus-omyl,“ vysvětluje Kasanický.

Marwin.help

Nová služba Marwin.help pomáhá s běžnými digitálními problémy, které potkávají každého uživatele technologií. Připojení k Wi-Fi, nechtěně smazané kontakty, nefunkční počítač či zaseknutá tiskárna? Pro Marwin.help není žádný problém příliš malý. Specializuje se i na drobné věci, se kterými lidé bojují denně - jak napsat zavináč na klávesnici, hledání zmizelé ikonky na mobilu nebo třeba problém s vytištěním emailu. Vše navíc řeší na dálku, takže nikam nemusíte. Někteří klienti kontaktují asistenty Marwin.help i denně. V mnoha případech tato služba nahradí kamarády a kolegy, se kterými obvykle problémy řešili. Služba Marwin.help je IT pomoc, která se přizpůsobí potřebám klientů a mluví lidským jazykem, kterému rozumí opravdu každý.

Zdroj informací

Marwin.help a NejBusiness.cz

Datum

18. května 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.4858 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál