Až 80 % uživatelů technologií si někdy neví rady

Až 80 % uživatelů technologií si někdy neví rady

Podle průzkumu společnosti Marwin.help, lidem s problémy v používání počítače, tabletu nebo mobilu často radí známí (až ve 43 % případů) nebo členové domácnosti (42 %). Bezmála 80 % uživatelů zároveň přiznalo, že se s žádostí o pomoc občas nemá na koho obrátit. Prakticky stejně velká část z nich by pak uvítala službu, která by jim s každodenními problémy napříč zařízeními dokázala poradit po telefonu nebo online. Do Česka nyní přichází nová služba „IT mikropomoci“, která bude s uživateli řešit každodenní problémy s technologiemi, i ty nejmenší.

Podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) mají čtyři pětiny českých domácností přístup k počítači. Až 82 % z nich má připojení k internetu. S šířením technologií stoupají i nároky na uživatele a jejich znalosti. Kromě seniorů už běžně potřebují pomoc lidé všech věkových kategorií. Říct si o radu s nastavením zařízení nebo s jeho každodenním používáním se ale stále řada lidí zdráhá.

Lidé používají technologie čím dál více, proto roste i poptávka po IT pomoci: „Znalost technologií často považujeme za samozřejmost. Jejich neustálý vývoj je ale mnohdy dělá komplikovanějšími – každý z nás tak téměř denně řeší nějakou věc, se kterou si neví rady,“ říká Marcel Kasanický, zakladatel služby Marwin.help, která se zaměřuje na online pomoc s technologiemi prostřednictvím chatu, telefonátů, sdílení obrazovky i augmentované reality.

Technologie jako samozřejmost

Mít počítač a internet je i v českých domácnostech samozřejmostí. Podle ČSÚ se do online prostředí přesouvá také řada každodenních aktivit – například až 73 % majitelů mobilních telefonů na nich vyřizuje většinu svého bankovnictví. Až 57 % jich pak preferuje nákupy online namísto v kamenných obchodech.

Běžné uživatelské problémy zdaleka neřeší jen nejstarší generace. S prací na počítači nebo jiném zařízení mívají občas problém všichni, dokonce i lidé uživatelsky zkušení, ti si ovšem o pomoc často říct nechtějí, protože jsou přesvědčení, že jde o jejich osobní nedostatky. „Zejména mladí lidé mají často pocit, že požádat o radu s používáním Excelu nebo připojením k wifi je ostuda. Nechat si poradit ale ve finále znamená nejen lépe pochopit problém, ale především je to mnohem rychlejší než zdlouhavé hledání řešení na internetu, nebo opravy metodou pokus-omyl,“ vysvětluje Kasanický.

Marwin.help

Nová služba Marwin.help pomáhá s běžnými digitálními problémy, které potkávají každého uživatele technologií. Připojení k Wi-Fi, nechtěně smazané kontakty, nefunkční počítač či zaseknutá tiskárna? Pro Marwin.help není žádný problém příliš malý. Specializuje se i na drobné věci, se kterými lidé bojují denně - jak napsat zavináč na klávesnici, hledání zmizelé ikonky na mobilu nebo třeba problém s vytištěním emailu. Vše navíc řeší na dálku, takže nikam nemusíte. Někteří klienti kontaktují asistenty Marwin.help i denně. V mnoha případech tato služba nahradí kamarády a kolegy, se kterými obvykle problémy řešili. Služba Marwin.help je IT pomoc, která se přizpůsobí potřebám klientů a mluví lidským jazykem, kterému rozumí opravdu každý.

Zdroj informací

Marwin.help a NejBusiness.cz

Datum

18. května 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

8. dubna 2025

Exportéři hledají nové trhy. Diverzifikace je klíčem ke stabilitě a odolnosti

České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

Reklama

Page generated in 1.4585 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál