Ani tak rutinní a nudná záležitost, jakou je pravidelná aktualizace softwaru, nemusí nutně znamenat promarněný čas strávený lelkováním. Společnost Kaspersky v rámci své akce Pain in the neck (Bolest v zátylku, ale také nuda nebo otrava) zkoumala přístup uživatelů k aktualizaci jejich zařízení. Podle průzkumu, který v dubnu 2021 realizovala prostřednictvím agentury Savanta na vzorku 15 tisíc respondentů, čtyři z deseti (40 %) věří, že čas potřebný pro aktualizaci software lze strávit produktivně, a také to ve svém každodenním životě dokazují v praxi.
Aktualizace softwaru neslouží jen k instalaci nových funkcí či uživatelského rozhraní, jsou velmi důležité i kvůli zabezpečení. Výrobci softwaru své produkty pravidelně testují a hledají možná zranitelná místa, která by se mohla stát cílem nejrůznějších útoků. Včasná instalace aktualizací tudíž slouží jako efektivní obrana proti kyberzločincům. Samozřejmě vyžaduje jistý čas, ale ten se dá využít prospěšným a produktivním způsobem.
Na tomto závěru se respondenti v zásadě shodují – 40 % z nich uvádí, že se čas nutný pro aktualizace dá využít účelněji, i když to může mít vliv na produktivitu, a 39 % oceňuje, že si může dát při využívání moderních technologií pauzu.
Uživatelé během instalace většinou přecházejí k jiným aktivitám. Například 31 % respondentů se pokouší vypnout a relaxovat (dívají se na televizi nebo si čtou knížku), 18 % se věnuje vaření a 9 % dává přednost sportu nebo procházce. Téměř čtvrtina (23 %) respondentů ale pokračuje v tom, co dělala dosud, jen na jiném zařízení.
Navzdory všem výhodám 50 % respondentů většinou neinstaluje aktualizace hned poté, co jim je systém nabídne a zpravidla instalaci o nějakou dobu odloží. Nejčastěji proto, že v danou chvíli mají moc práce (30 %), nechtějí hned přestat používat své zařízení (26 %) nebo nechtějí zavírat spuštěné aplikace (25 %). 63 % z nich nevidí v odložení aktualizace žádný problém.
„Když se na zařízení instaluje aktualizace, má rozhodně smysl přejít na jiný přístroj. A samozřejmě je i dobré strávit potřebný čas sportem, vařením či meditací – na chvilku to člověka vytrhne z pracovní rutiny, můžete si odpočinout a dobít baterie. Potěšilo nás, že se podle průzkumu hodně lidí věnuje zdravým aktivitám, je to skvělý příklad pro ostatní. Vylepší to nejen náladu, ale i produktivitu,“ říká Maria Namestnikova, vedoucí týmu GReAT pro Rusko ve společnosti Kaspersky.
V rámci akce Pain in the Neck se společnost Kaspersky spojila se známou blogerkou, učitelkou jógy a osobní trenérkou Shonou Vertue. Společně připravili krátký kurz zaměřený na jednoduchá cvičení, do nichž se při instalaci aktualizací může pustit každý. Je to opravdu jednoduché a doma to zvládnou i lidé, jimž cvičení příliš neříká. Inspirovat se můžete u tohoto videa.
Kompletní zprávu společnosti Kaspersky o přístupu uživatelů k pravidelným aktualizacím software si můžete přečíst zde.
V dubnu 2021 zadala společnost Kaspersky firmě Savanta online průzkum, do něhož se zapojilo 15 000 respondentů a jehož cílem bylo zjistit chování lidí během aktualizace softwaru. Po tisícovce respondentů pocházelo z Velké Británie, Francie, Německa, Itálie a Španělska. Dále se průzkumu zúčastnili uživatelé ze Spojených států, Nizozemska, Rakouska, Portugalska, Rumunska, Spojených arabských emirátů, Turecka, Jihoafrické republiky, Číny, Indie, Austrálie, Brazílie, Mexika, Argentiny, Kolumbie, Chile, Peru a Ruska, z každé z těchto zemí pocházelo 500 respondentů. Všichni respondenti využívají k práci či osobnímu životu PC, chytrý telefon a případně tablet, 76 % mělo během průzkumu zaměstnání.
Kaspersky je globální společnost zaměřená na kybernetickou bezpečnost, která vznikla v roce 1997. Odborné znalosti společnosti Kaspersky v oblasti bezpečnostních hrozeb a zabezpečení se neustále transformují do inovativních bezpečnostních řešení a služeb na ochranu firem, kritické infrastruktury, vlád a dalších uživatelů po celém světě. Komplexní portfolio zabezpečení, jejž tato společnost nabízí, zahrnuje špičkovou ochranu koncových bodů a řadu specializovaných bezpečnostních řešení a služeb, jež pomáhají čelit sofistikovaným digitálním hrozbám, jakkoli se neustále proměňují. Technologie společnosti Kaspersky chrání víc než 400 milionů uživatelů a 240 000 firemním klientům přináší ochranu všeho, co je pro ně v digitální oblasti nejcennější.
Kaspersky a NejBusiness.cz
17. května 2021
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....