Průzkum: Úroveň komunikace českých bank se zákazníky

Průzkum: Úroveň komunikace českých bank se zákazníky

Jaká je úroveň elektronické komunikace se zákazníky, jíž poskytují tuzemské banky? Na tuto otázku hledala na sklonku loňského roku odpovědi agentura STEM/MARK. Výsledky ukázaly, že v kvalitě elektronické komunikace jsou mezi bankami stále velké rozdíly, a to jak v rychlosti reakcí na dotazy, tak například v informační hodnotě či formálním vzhledu.

Výzkum se zaměřením na monitoring kvality elektronické komunikace bank se zákazníky v oblasti bankovních služeb zjišťoval tzv. index e-CPI (e-contact performance index). Ten v sobě zahrnuje komplexní informace vycházející z dílčích výsledků sledovaných faktorů e-mailové zprávy. Hodnotí se při něm nejenom rychlost reakce banky, obsahová a formální stránka odpovědi, ale také hodnota získané informace z pohledu uživatele. Výzkumná agentura STEM/MARK proto oslovila v termínu od listopadu do prosince 2020 bankovní domy působící v ČR. Na hlavní kontaktní adresy všech peněžních ústavů pak byly postupně rozeslány – nikoli ale z pozice stávajících klientů – dotazy týkající se produktů, služeb, obecných informací, HR a služeb pro firemní klientelu.

Co se týče hodnocení jednotlivých sledovaných faktorů, nejrychleji na dotazy reagovaly Expobank a Komerční banka. Naopak, nejdéle to vždy a ve všech kategoriích trvalo mBank – průměrně více než 4,5 dne. Co se týče kvality obsahu odpovědí, nejlépe byly hodnoceny Česká spořitelna, Moneta Money Bank, Air Bank a Equa bank. Česká spořitelna navíc jako jediná dosáhla maximálního hodnocení i z hlediska formálního vzhledu.

A jaká je celková úroveň elektronické komunikace jednotlivých bank? Nadprůměrný index e-CPI dosáhly Expobank, Komerční banka, banka Creditas a Air Bank. Naopak, pod průměrem se ocitly Hello Bank, UniCredit Bank, Oberbank AG a mBank, která také oproti předchozím letům zaznamenala nejvýznamnější pokles v kvalitě poskytované elektronické komunikace.

„Příčiny nízké kvality odbavování dotazů mohou být různé. Často ale tento problém souvisí s neodpovídající kapacitou interních zákaznických center. Bohužel častokrát nezvládají pružně reagovat na vyšší počty interakcí, a proto se prodlužuje reakční doba, nebo snižuje kvalita odpovědi“ říká generální ředitel společnosti Conectart Petr Studnička a dodává: „Jednou z cest, jak komunikaci zlepšit, může být outsourcing této služby do externího call centra, které je z tohoto pohledu mnohem flexibilnější.“

Conectart

Conectart již více než 10 let poskytuje komplexní služby kontaktního centra českým i zahraničním zákazníkům. Ve svém portfoliu má řadu významných společností, například Samsung, Vodafone, MND, Českou spořitelnu, AmRest nebo SAZKAmobil. Conectart vznikl spojením společností Informační linky a Direct Communication. V roce 2017 akvíroval další kontaktní centrum Quality Brands. Sloučením těchto společností vznikl největší poskytovatel služeb v oblasti „Business Process Outsourcing“ (BPO) v České republice, kde v současné době pracuje přes 1 000 zaměstnanců. Společnost Conectart s.r.o. patří do portfolia fondu GPEF III ze skupiny Genesis Capital.

Zdroj informací

Conectart a NejBusiness.cz

Datum

28. dubna 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

Reklama

Page generated in 1.2609 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál