Průzkum: Úroveň komunikace českých bank se zákazníky

Průzkum: Úroveň komunikace českých bank se zákazníky

Jaká je úroveň elektronické komunikace se zákazníky, jíž poskytují tuzemské banky? Na tuto otázku hledala na sklonku loňského roku odpovědi agentura STEM/MARK. Výsledky ukázaly, že v kvalitě elektronické komunikace jsou mezi bankami stále velké rozdíly, a to jak v rychlosti reakcí na dotazy, tak například v informační hodnotě či formálním vzhledu.

Výzkum se zaměřením na monitoring kvality elektronické komunikace bank se zákazníky v oblasti bankovních služeb zjišťoval tzv. index e-CPI (e-contact performance index). Ten v sobě zahrnuje komplexní informace vycházející z dílčích výsledků sledovaných faktorů e-mailové zprávy. Hodnotí se při něm nejenom rychlost reakce banky, obsahová a formální stránka odpovědi, ale také hodnota získané informace z pohledu uživatele. Výzkumná agentura STEM/MARK proto oslovila v termínu od listopadu do prosince 2020 bankovní domy působící v ČR. Na hlavní kontaktní adresy všech peněžních ústavů pak byly postupně rozeslány – nikoli ale z pozice stávajících klientů – dotazy týkající se produktů, služeb, obecných informací, HR a služeb pro firemní klientelu.

Co se týče hodnocení jednotlivých sledovaných faktorů, nejrychleji na dotazy reagovaly Expobank a Komerční banka. Naopak, nejdéle to vždy a ve všech kategoriích trvalo mBank – průměrně více než 4,5 dne. Co se týče kvality obsahu odpovědí, nejlépe byly hodnoceny Česká spořitelna, Moneta Money Bank, Air Bank a Equa bank. Česká spořitelna navíc jako jediná dosáhla maximálního hodnocení i z hlediska formálního vzhledu.

A jaká je celková úroveň elektronické komunikace jednotlivých bank? Nadprůměrný index e-CPI dosáhly Expobank, Komerční banka, banka Creditas a Air Bank. Naopak, pod průměrem se ocitly Hello Bank, UniCredit Bank, Oberbank AG a mBank, která také oproti předchozím letům zaznamenala nejvýznamnější pokles v kvalitě poskytované elektronické komunikace.

„Příčiny nízké kvality odbavování dotazů mohou být různé. Často ale tento problém souvisí s neodpovídající kapacitou interních zákaznických center. Bohužel častokrát nezvládají pružně reagovat na vyšší počty interakcí, a proto se prodlužuje reakční doba, nebo snižuje kvalita odpovědi“ říká generální ředitel společnosti Conectart Petr Studnička a dodává: „Jednou z cest, jak komunikaci zlepšit, může být outsourcing této služby do externího call centra, které je z tohoto pohledu mnohem flexibilnější.“

Conectart

Conectart již více než 10 let poskytuje komplexní služby kontaktního centra českým i zahraničním zákazníkům. Ve svém portfoliu má řadu významných společností, například Samsung, Vodafone, MND, Českou spořitelnu, AmRest nebo SAZKAmobil. Conectart vznikl spojením společností Informační linky a Direct Communication. V roce 2017 akvíroval další kontaktní centrum Quality Brands. Sloučením těchto společností vznikl největší poskytovatel služeb v oblasti „Business Process Outsourcing“ (BPO) v České republice, kde v současné době pracuje přes 1 000 zaměstnanců. Společnost Conectart s.r.o. patří do portfolia fondu GPEF III ze skupiny Genesis Capital.

Zdroj informací

Conectart a NejBusiness.cz

Datum

28. dubna 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

4. srpna 2025

Půjčka pro podnikatele nabízí velmi atraktivní možnosti

Jednoduchý scénář je za dveřmi, pro nečekané výdaje ve světě podnikání je tu malý úvěr. Ten se obejde bez...

7. července 2025

Stát podpoří pěstitele ovoce a zeleniny: Sezónní zaměstnanci v těchto sektorech získají slevu na pojistném a větší časový rozsah dohod

Sezónní zaměstnanci, kteří pracují v ovocnářství a zelinářství, získají slevu 7,1 % na sociálním...

3. července 2025

Program turistických voucherů pro Jeseníky přinesl regionu téměř 300 milionů korun

rogram turistických voucherů pro Jeseníky realizovaný Ministerstvem pro místní rozvoj (MMR) ve spolupráci...

11. června 2025

SÚIP: V roce 2024 provedl bezmála 19 000 kontrol a udělil pokuty za téměř 470 miliónů

Celkem 18 969 provedených kontrol, 5 595 udělených pokut v celkové výši 468 994 500 korun, ale i 1 934...

6. června 2025

První vysokorychlostní trať v ČR „Moravská brána“ je blíže realizaci

První vysokorychlostní trať v České republice uspěla v procesu posouzení vlivů na životní prostředí (EIA)...

4. června 2025

Firmy v železničním průmyslu nabízejí stovky pracovních míst pro letošní absolventy technicky zaměřených středních škol

Členské firmy Asociace podniků českého železničního průmyslu - ACRI letos nabízejí stovky pracovních míst,...

16. května 2025

Samsung přebírá špičkového globálního výrobce HVAC zařízení FläktGroup

Společnost Samsung Electronics oznámila, že uzavřela dohodu o převzetí veškerých akcií skupiny FläktGroup,...

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

Reklama

Page generated in 1.5503 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál