Nový model Volvo FM společnosti Volvo Trucks získal ocenění Red Dot Award 2021 v kategorii produktového designu pro nákladní vozidla. Nové Volvo FM bylo navrženo s jasným cílem: Být optimálním pracovním nástrojem pro širokou škálu úkolů při přepravě, přičemž hlavní pozornost byla věnována řidiči.
Vyznamenání „Red Dot“ se stalo mezinárodně uznáváno jako jedna z nejvyhledávanějších značek kvality pro kvalitní design. Designová soutěž „Red Dot“ odstartovala již v roce 1955 v Centru Nordrhein Westfalen v německém Essenu. Dnešní porota „Red Dot“ se skládá z přibližně 50 mezinárodních odborníků.
Vývoj nového modelu Volvo FM následoval po rozsáhlých průzkumech a rozhovorech se zákazníky, které potvrdily důležitost a přínos řidiče k ziskovosti a image dopravních společností. Designérský tým se proto rozhodl, navrhnout nejlepší kancelář „na kolech“ v tomto odvětví. Výsledkem bylo všestranné nákladní vozidlo, které je agilní, prostorné, a hlavně bezpečné a pohodlné pro každého řidiče.
„Ocenění Red Dot je velkým uznáním kreativní práce designového týmu Volvo Trucks. Vyzdvihuje vyváženost modelu Volvo FM, které tímto potvrzuje svou obchodní hodnotu mezi nákladními vozidly Volvo. Účelným designem exteriéru, interiéru a uživatelského prostředí zlepšujeme každodenní život řidičů,“ říká Carin Larsson, hlavní designér společnosti Volvo Trucks UX.
Nové Volvo FM nabízí řadu inovací, které společně zajišťují vyšší úroveň pohodlí, bezpečnosti a produktivity. Jako příklady lze uvést prostornou novou kabinu a vylepšenou viditelnost pomocí snížené linie dveří, stejně jako nová zpětná zrcátka a volitelnou rohovou kameru na místě spolujezdce, která poskytuje doplňkový výhled na boční stranu vozidla. Volvo FM lze také přizpůsobit tak, aby umožňovalo výrazné úspory paliva a CO2.
Interiér je zvýrazněn novou přístrojovou deskou a dynamickým 12palcovým displejem s vysokým rozlišením. Uživatelsky přívětivá přístrojová deska je navržena tak, aby zjednodušila interakci řidiče a minimalizovala rozptýlení při přístupu k důležitým informacím, a je připravena na budoucí aktualizace a služby jakými je např. Konektivita.
Vnější design modelu Volvo FM zdůrazňuje jeho univerzálnost pro různé úkoly. Kabina má nový aerodynamický tvar s čistými výraznými liniemi. Světlomety ve tvaru V vytvářejí okamžité rozpoznání a design robustní přední masky dodává vozidlu výrazný a sebevědomý vzhled.
Nové Volvo FM bylo uvedeno na trh v průběhu roku 2020 společně s modely Volvo FH, Volvo FH16 a Volvo FMX. Všechna čtyři nová těžká nákladní vozidla začala být sériově vyráběna od března 2021.
Soutěž „Red Dot Award“ je mezinárodní designová soutěž založená před více než 60 lety. Vynikající design vybírají odborní porotci z oblastí produktového a komunikačního designu a designových konceptů. Do soutěže se v roce 2021 zapojily výrobky z více než 60 zemí.
Volvo Group Czech Republic, s.r.o. a NejBusiness.cz
16. dubna 2021
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....