Češi ve velkém zahradničí. Zahrada je pro ně místem odpočinku i alternativou k dovolené v době Covidu.

Češi ve velkém zahradničí. Zahrada je pro ně místem odpočinku i alternativou k dovolené v době Covidu.

Tři čtvrtiny Čechů – alespoň čas od času – zahradničí. A zahrady se stávají i místem, kde hledáme azyl v době pandemie. Téměř čtvrtina respondentů výzkumu Equa bank totiž zahradničení a své zahradě věnovala během pandemie více času než před ní. A rostou i investice do tohoto koníčku – téměř pětina Čechů totiž vydává v době pandemie více peněz na zahraničení než v době před ní. Equa bank identifikovala i nový fenomén – roste počet lidí, kteří zahradnické potřeby nakupují on-line. Nyní se jejich počet vyhoupl až na jednu třetinu.

Zahradám a zahradničení se věnují tři čtvrtiny Čechů. Vyplývá to z průzkumu Equa bank. Téměř polovina Čechů (47 %) má přitom vlastní zahradu hned u domu či nemovitosti, ve které bydlí. 11 % se pak zahradničení věnuje na chalupě či u své rekreační nemovitosti a 8 % pak na zahrádku dojíždí mimo své bydliště – například do zahrádkářské kolonie. Desetina Čechů zahradničí na zahradě, která jim nepatří, ale je v majetku některého z dalších členů rodiny a příbuzenstva a o zahradu se místo nich starají.

Zahradu nemá a zahradničení se nevěnuje jen opravdu malá část české populace – 24,4 % Čechů. Nicméně i z těch, kdo aktuálně zahradu nevlastní, téměř polovina – 43 % - uvažuje o tom, že by si v současné době ovlivněné pandemií zahradu pořídila nebo alespoň pronajala.

Místo u moře, rekreace na zahradě

Zahradničení se totiž stalo populární a dostupnou alternativou k omezenému volnočasovému a dovolenkovému cestování. Právě možnost strávit čas „ve vlastní přírodě“ – u sebe na zahradě – uváděla až polovina respondentů, jako to, co bylo pro ně kompenzací během pandemie, která nahradila cestování. Téměř čtvrtina respondentů (23 %) proto také zahradničení a své zahradě věnovala během pandemie více času než před ní.

Pro tři čtvrtiny Čechů je zahrada místem relaxace a odpočinku

Tři čtvrtiny respondentů počítají s částkou do 5000 Kč, kterou letos během jarních prací věnují na péči o zahradu tak, aby byla po zimě připravena na jaro a léto a stala se místem, kde budou Češi rádi trávit svůj volný čas – právě například místo cestování. Až téměř pětina Čechů (19 %) přitom své investice do zahrady v době pandemie navýšila a za nákupy spojené s péčí o ni vydá teď více peněz než dříve.

Právě relaxace a odpočinek jsou totiž pro téměř tři čtvrtiny Čechů (71 %) hlavní náplní času stráveného na zahradě. 52 % Čechů pak kromě relaxace a odpočinku má zahradu pro to, aby si vypěstovala vlastní ovoce a drobnou zeleninu pro vlastní spotřebu.

Místo letenek, kupují Češi na internetu zahradnické potřeby

Pandemie Covid nicméně neznamenala jenom větší příklon Čechů k zahradničení. Změnila také zvyklosti z hlediska pořizování vybavení a výsadby na zahradu. Nejmarkantnější je to ze srovnání oblíbenosti nakupování zahradnických potřeb v e-shopech. Před pandemií to bylo jenom kolem 20 % Čechů, kteří zahradnické potřeby kupovali on-line, nyní se jejich počet vyhoupl až na jednu třetinu. S nadsázkou se dá říct, že tak, jak Češi jednoduše a rádi kupovali dříve letenky on-line, se stejnou vervou se vrhli na nákup zahrádkářských potřeb on-line.

„Růst zájmu o on-line nákupy vybavení pro zahrady či terasy vidíme i na tom, jak tento segment posiluje v rámci našich odložených plateb PlatímPak,“ říká Petr Baťka, Head of External Sales Equa bank. A dodává „Nakupovat on-line zboží všeho druhu je stále populárnější. Raketovému růstu obliby e-shopů pomohla nejen pandemie a uzavření kamenných obchodů, ale zejména snadnost, rychlost a pohodlí nákupu z domova. Jednou z vychytávek, které se stále více prosazují, jsou právě odložené platby. Zjednodušeně řešeno: nakoupíte hned a platíte až pak. Zákazník e-shopu si vybere zboží a zvolí jako platební metodu PlatímPak. Pak dostane zboží, které si může v klidu prohlédnout, vyzkoušet a zkontrolovat. A buď si ho nechá a zaplatí za něj Equa bank do 30 dnů, nebo ho obchodníkovi jednoduše vrátí a bance nic neplatí. PlatímPak je zdarma, zákazník zaplatí pouze za zboží.“

Na tom, co nejvíce kupují v rámci přípravy na jarní práce, se Češi poměrně ve velkém shodnout. Přibližně polovina z nich kupuje na zahrádku semena nebo cibule (52,8 %), sazenice zeleniny (55,8 %), sazenice květin (51 %) a samozřejmě hnojiva (51,8 %), aby zahrádka prospívala a všechno na ní dobře rostlo.

Zdroj informací

Equa bank a.s. a NejBusiness.cz

Datum

3. dubna 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

Reklama

Page generated in 1.361 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál