Podle průzkumu, který provedla společnost Tp Consulting specializující se na interim management ve spolupráci s WebMedea services, vzrostlo vyhledávání pojmu interim managementu na internetu o 30 %. Zájem vzrostl i o krizový management. Personální odborníci usuzují, že za to může částečně i koronavirová pandemie, která nutí najímat dočasně externí pracovníky na odborné a manažerské pozice. Výsledky průzkumu se odvíjely od množiny 432 hledaných klíčových slov z vyhledávačů Seznam a Google.
Data společnosti WebMedea services ukazují až 30% nárůst hledanosti pojmu interim management v meziročním srovnání na českém internetu, což poukazuje na zvyšující se potenciál interim managementu. Data jsou sledována v horizontu čtyř let – od roku 2017 až do roku 2020.
V případě nastalé (například koronavirové) krize, je potřeba podle Michaely Soukupové ze společnosti TP Consulting takovou situaci řešit ve firmě co nejrychleji, a proto je najímání konzultantů a odborníků z IT sektoru, finančnictví, logistiky, případně i odborníků projektového managementu či profesionálů z lidských zdrojů často tou nejlepší volbou. Tito manažeři jsou rychle “k dostání“ – firma nemusí řešit výběrový proces. Odborníci jsou pro firmu výhodou i svým novým know-how, které s sebou do firmy mohou přinést.
„Typický interim manažer je překvalifikovaný seniorní specialista s mnoha lety zkušeností a výbornou jazykovou výbavou, který může doslova naskočit do rozjetého vlaku a podle potřeby jej přibrzdit nebo naopak udržet i v plné rychlosti na kolejích,“ popisuje nesporné výhody interim manažerů Michala Soukupová ze společnosti TP Consulting.
V současnosti není v České republice termín „interim management“ zažitý tak, jako je v zahraničí. Tento fakt se projevil i na hledanosti tohoto segmentu na internetu. „Zvýšený zájem evidujeme pouze o velmi obecná slova typu interim, interim management či interim manager. Zanedbatelnou poptávku poté představují klíčová slova především cizojazyčného původu,“ potvrzuje Richard Novák, analytik, WebMedea services. Interim management za rok 2020 vyhledalo měsíčně průměrně 1571 uživatelů.
„Lidé na českém internetu se podle naší analýzy doposud nedokázali sžít ani s českými ekvivalenty, přes které velké konzultační firmy nabízející interim management odkazují na své služby. Jako jsou pojmy dočasný manažer, prozatímní manažer či přechodný manažer,“ podotýká Richard Novák, analytik, WebMedea services.
Zvýšený zájem se v minulém roce projevil o přidružená témata, která souvisí s interim managementem – krizový management (2 423 hledání) a projektový management (2 999) anebo interní komunikace (245) či management změn (217). Tato data prokazují, že lidé se o interim management zajímají, ale neumí své potřeby přesně zformulovat a hledají spíše podobné výrazy.
Dle provedeného průzkumu společnost WebMedea services eviduje až 30% nárůst v hledanosti pojmu interim management na českém internetu v pravidelném meziročním srovnání. Data tak poukazují na zvyšující se potenciál o interim management. Zájem o projektový či risk management je za dobu čtyř sledovaných let poměrně konstantní a s minimálními výkyvy.
Z průzkum dále vyplynulo, že samotný pojem interim management hledá pouze 22 % uživatelů. Celých 78 % vyhledávání pak připadá na spojení této služby s konkrétní firmou. V České republice tak platí, že na rozšíření pojmu a služby interim management je nutné i nadále pracovat.
Slovní spojení označuje dočasné najímání odborníků jakožto externích zaměstnanců. Jedná se zejména o manažerské a odborné pozice, od kterých se očekává specifické zaměření, odborné zkušenosti i nabyté schopnosti. „Tito odborní konzultanti mohou firmě nabídnout novou a svěží perspektivu. Mezi jejich hlavní přidané hodnoty patří bohaté zkušenosti napříč firmami různých velikostí, zaměření i manažerského stylu,“ konstatuje Michala Soukupová ze společnosti TP Consulting, která se specializuje na interim management zejména v automobilovém průmyslu, ale i dalších oborech.
Úspěch interim manažerů se odvíjí od získaných referencí, protože úspěšný manažer má na svém kontě spokojené klienty s dobrými výsledky. „Emoční inteligence a soft skills, které vedou ke správnému vyhodnocení situace, adekvátnímu přístupu a vhodnému chování s ohledem i na firemní kulturu, by tak měly být součástí jeho portfolia profesních dovedností,“ přibližuje Michala Soukupová.
TP Consulting s.r.o. a NejBusiness.cz
14. března 2021
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....