Třetina zaměstnanců uvažuje pod vlivem pandemie o změně zaměstnání

Třetina zaměstnanců uvažuje pod vlivem pandemie o změně zaměstnání

Pod vlivem globální pandemie Covid-19 uvažuje 35 % zaměstnanců, že v následujících 12 měsících změní práci. Vyplývá to z průzkumu společnosti Kaspersky, jehož výsledky firma shrnula do zprávy Securing the Future of Work (Zajištění budoucnosti práce). Dva nejčastěji uváděné motivy, které vedou respondenty k úvahám o změně zaměstnání, jsou přirozené a za daných okolností snadno pochopitelné. Jde o snahu získat vyšší plat (uvedlo to 49 % respondentů) a dosáhnout lepší rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem (41 %).

I přes současnou nejistotu na trhu práce si lidé udržují ambice. I když by téměř každý druhý člověk raději zůstal na své současné pozici (48 %), stále více zaměstnanců si přeje přeorganizovat svoje pracovní dny tak, aby lépe odpovídaly jejich osobnímu životu. V podmínkách lockdownu a práce na dálku měli také více času přemýšlet o svojí budoucí kariéře, zvyšování kvalifikace nebo učení nových dovedností.

Ať už se rozhodnou jakkoli, největším stimulem pro vyzkoušení nového zaměstnání je pro ně dosažení vyššího platu (49 %). Druhým nejčastějším důvodem je zajištění lepší rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem, což motivuje 41 % respondentů. Pandemie jim pomohla objevit radost z toho, že mohou trávit více času doma s rodinou nebo se věnovat svým zájmům a koníčkům. Zaměstnanci proto chtějí tuto možnost i nadále využívat.

Po platu a osobní spokojenosti je třetím hlavním faktorem (35 %) hledání role, která jim připadá smysluplnější a významnější. Zdá se, že události roku 2020 umožnily zaměstnancům přehodnotit jejich dosavadní práci a uvědomit si hodnotu času i to, jak s ním chtějí nakládat.

"Přehodnocením svých přání a schopností vytvoří lidé novou pracovní realitu. Ať už mění zaměstnání nebo zůstávají ve svých současných rolích, budou se snažit zachovat si výhody práce na dálku a příjemnější pracovní podmínky. Aby toho však mohli dosáhnout, musejí uplatnit správný přístup, naučit se být flexibilní a pracovat chytřeji. A samozřejmě si také musejí vhodně uspořádat svoje pracovní prostředí a převzít odpovědnost za jeho spolehlivost a zabezpečení. Poté se to v očích zaměstnavatelů může dokonce stát konkurenční výhodou," míní Sergey Martsynkyan, vedoucí marketingu B2B produktů ve společnosti Kaspersky.

Pokud vás zajímá, jak může vypadat budoucnost práce a jak se do ní budou lidé zapojovat, doporučujeme vám, abyste si zahráli novou adventuru společnosti Kaspersky Own Your Future. Provede vás jedním pracovním dnem a ukáže různé scénáře a praktiky, které pomůžou zaměstnancům vzít svoji budoucnost do vlastních rukou.

Kaspersky

Kaspersky je globální společnost zaměřená na kybernetickou bezpečnost, která byla založena v roce 1997. Odborné znalosti společnosti Kaspersky v oblasti bezpečnostních hrozeb a zabezpečení se neustále transformují do inovativních bezpečnostních řešení a služeb na ochranu firem, kritické infrastruktury, vlád a uživatelů po celém světě. Komplexní portfolio zabezpečení, jež tato společnost nabízí, zahrnuje špičkovou ochranu koncových bodů a řadu specializovaných bezpečnostních řešení a služeb, jež pomáhají čelit sofistikovaným digitálním hrozbám, jakkoli se neustále proměňují. Technologie společnosti Kaspersky chrání více než 400 milionů uživatelů a pro 250 000 firemních klientů přinášíme ochranu všeho, co je pro ně v digitální oblasti nejcennější.

Zdroj informací

Kaspersky a NejBusiness.cz

Datum

6. března 2021

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.3569 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál