Pod vlivem globální pandemie Covid-19 uvažuje 35 % zaměstnanců, že v následujících 12 měsících změní práci. Vyplývá to z průzkumu společnosti Kaspersky, jehož výsledky firma shrnula do zprávy Securing the Future of Work (Zajištění budoucnosti práce). Dva nejčastěji uváděné motivy, které vedou respondenty k úvahám o změně zaměstnání, jsou přirozené a za daných okolností snadno pochopitelné. Jde o snahu získat vyšší plat (uvedlo to 49 % respondentů) a dosáhnout lepší rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem (41 %).
I přes současnou nejistotu na trhu práce si lidé udržují ambice. I když by téměř každý druhý člověk raději zůstal na své současné pozici (48 %), stále více zaměstnanců si přeje přeorganizovat svoje pracovní dny tak, aby lépe odpovídaly jejich osobnímu životu. V podmínkách lockdownu a práce na dálku měli také více času přemýšlet o svojí budoucí kariéře, zvyšování kvalifikace nebo učení nových dovedností.
Ať už se rozhodnou jakkoli, největším stimulem pro vyzkoušení nového zaměstnání je pro ně dosažení vyššího platu (49 %). Druhým nejčastějším důvodem je zajištění lepší rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem, což motivuje 41 % respondentů. Pandemie jim pomohla objevit radost z toho, že mohou trávit více času doma s rodinou nebo se věnovat svým zájmům a koníčkům. Zaměstnanci proto chtějí tuto možnost i nadále využívat.
Po platu a osobní spokojenosti je třetím hlavním faktorem (35 %) hledání role, která jim připadá smysluplnější a významnější. Zdá se, že události roku 2020 umožnily zaměstnancům přehodnotit jejich dosavadní práci a uvědomit si hodnotu času i to, jak s ním chtějí nakládat.
"Přehodnocením svých přání a schopností vytvoří lidé novou pracovní realitu. Ať už mění zaměstnání nebo zůstávají ve svých současných rolích, budou se snažit zachovat si výhody práce na dálku a příjemnější pracovní podmínky. Aby toho však mohli dosáhnout, musejí uplatnit správný přístup, naučit se být flexibilní a pracovat chytřeji. A samozřejmě si také musejí vhodně uspořádat svoje pracovní prostředí a převzít odpovědnost za jeho spolehlivost a zabezpečení. Poté se to v očích zaměstnavatelů může dokonce stát konkurenční výhodou," míní Sergey Martsynkyan, vedoucí marketingu B2B produktů ve společnosti Kaspersky.
Pokud vás zajímá, jak může vypadat budoucnost práce a jak se do ní budou lidé zapojovat, doporučujeme vám, abyste si zahráli novou adventuru společnosti Kaspersky Own Your Future. Provede vás jedním pracovním dnem a ukáže různé scénáře a praktiky, které pomůžou zaměstnancům vzít svoji budoucnost do vlastních rukou.
Kaspersky je globální společnost zaměřená na kybernetickou bezpečnost, která byla založena v roce 1997. Odborné znalosti společnosti Kaspersky v oblasti bezpečnostních hrozeb a zabezpečení se neustále transformují do inovativních bezpečnostních řešení a služeb na ochranu firem, kritické infrastruktury, vlád a uživatelů po celém světě. Komplexní portfolio zabezpečení, jež tato společnost nabízí, zahrnuje špičkovou ochranu koncových bodů a řadu specializovaných bezpečnostních řešení a služeb, jež pomáhají čelit sofistikovaným digitálním hrozbám, jakkoli se neustále proměňují. Technologie společnosti Kaspersky chrání více než 400 milionů uživatelů a pro 250 000 firemních klientů přinášíme ochranu všeho, co je pro ně v digitální oblasti nejcennější.
Kaspersky a NejBusiness.cz
6. března 2021
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....