Nový způsob balení masa v Kauflandu uspoří 14 tun plastu ročně

Nový způsob balení masa v Kauflandu uspoří 14 tun plastu ročně

Kaufland přichází s novinkou v balení hovězího, vepřového a drůbežího masa v čerstvých pultech. Oblíbené pochoutky na pultech zákazníkům balí do papírového přířezu, produkty s kostí navíc do transparentní tašky. „Díky tomu, že se maso bez kosti bude balit pouze do papírového přířezu, ročně uspoříme 14 tun plastu. Spotřeba plastových tašek se sníží na třetinu původního objemu,“ říká Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland.

Ochrana životního prostředí a trvalá udržitelnost patří k prioritám Kauflandu. Změna v balení na masných pultech v prodejnách, které začalo 15. února, je toho dalším důkazem. Vrchní část nového přířezu je totiž papírová, spodní tvoří z důvodu zamezení protečení šťávy tenká fólie. Oba díly lze od sebe snadno oddělit a recyklovat.

„Prodej masa v našich čerstvých pultech vzrostl za minulý rok o 30 procent oproti roku 2019. Tento nárůst souvisí se současnou pandemickou situací, uzavřením restaurací a škol, lidé se více stravují doma,“ prozradila Renata Maierl. Úsporu plastů řeší společnost napříč celým sortimentem. Zavedení nového způsobu balení masa je jen dalším krokem v oblasti trvale udržitelného rozvoje.

V úseku ovoce zelenina Kaufland uspořil za poslední rok přes 100 tun plastu. Navíc se společnost zavázala, že do roku 2025 sníží množství plastového odpadu nejméně o 20 % a všechny produkty svých privátních značek bude nabízet výhradně v obalech z recyklovatelných materiálů.

Kaufland zavedl například alternativy k plastovým taškám v podobě papírových, látkových z bio bavlny nebo z ekologického materiálu pro opakované nákupy. Loni v listopadu také představil nEKOnečné víčko. U vybraných výrobků privátních značek přestal používat běžná jednorázová plastová víčka a nahradil je ekologickou variantou pro opakované použití. Tímto opatřením ušetřil dalších 9 tun plastů ročně.

V úseku ovoce a zeleniny nabízí tzv. nEKOnečný sáček, který se dá používat opakovaně i prát a nahrazuje jednorázové plastové sáčky. Jako první obchodní řetězec začal nabízet okurky bez plastové fólie, čímž ušetří 50 tun plastu ročně. U citrónů v síťce nahradil plastový pásek papírový, což představuje úsporu 40 tun plastu za rok. Zelenina na polévku je v misce z papíru – úspora 15 tun plastu ročně. K-Bio-banány jsou opatřeny pouze papírovou páskou. Z prodeje byly vyřazeny veškeré jednorázové plastové nádobí, plastové vatové tyčinky i plastová brčka a nahradily je ekologické varianty. Kaufland také používá místo jednorázových obalů na ovoce a zeleninu vratné přepravky.

Kroky společnosti Kaufland vycházejí z mezinárodní strategie REset Plastic skupiny Schwarz. Vizí je „Méně plastů – uzavřené cykly“ a cílem minimalizovat množství plastů používaných ve výrobě i obchodech podle konceptu cirkulární ekonomiky – odpad nesmí být vnímán jako odpad, ale znovu využitelný materiál. Více k plastové strategii na: www.reset-plastic.com

Kaufland

Kaufland Česká republika v.o.s. je součástí německé obchodní skupiny Schwarz. Na český trh vstoupil v roce 1998 a v současné době zde provozuje 135 prodejen, dvě logistická centra a vlastní masozávod. V České republice zaměstnává více než 23 500 lidí. Kaufland působí kromě Česka v dalších sedmi zemích světa: v Německu, na Slovensku, v Polsku, Chorvatsku, Rumunsku, Bulharsku a Moldávii. Celkem provozuje více než 1 300 prodejen, masozávody a logistická či distribuční centra. Zaměstnává více než 150 tisíc lidí.

Zdroj informací

Kaufland Česká republika v.o.s. a NejBusiness.cz

Datum

23. února 2021

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.4615 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál